تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در سه ماهه اول بارداری، چه میگذرد؟

دوره ی بارداری حدود ۴٠ هفته طول می کشد، حال شاید با یکی دو هفته بیشتر یا کمتر! اما امکان دارد در هفته های اول شما حتی متوجه نشوید که باردارید. سه ماه اول بارداری به نظر بسیار کوتاه می آید، چرا که بیشتر زنان در نیمی از این زمان اطلاعی از باردار بودن خود ندارند. حال این سوال پیش می آید که این دوره ی سه ماهه کی تمام می شود؟
سه ماه اول بارداری به نظر بسیار کوتاه می رسد چرا که شما به احتمال زیاد هیچ ایده ای ندارید که در ۶ هفته ی اول چه اتفاقی در حال رخ دادن است! دوره ی سه ماهه ی اول بارداری دقیقا کی تمام می شود؟
بارداری به سه دوره ی سه ماهه تقسیم می شود. اولین دوره از هفته ی اول شروع شده و تا هفته ی ١٢ ام ادامه دارد. هرچند ممکن است شما تا هفته ی ششم، یا حتی دیرتر، از باردار بودن خود اطلاعی نداشته باشید! اما اینکه شما نمی دانید باردار هستید دلیل نمی شود که اتفاقات بی نظیری در درون بدن شما در حال رخ دادن نباشد.
در حقیقت شما در هفته ی اول واقعا باردار نیستید. ساعت بارداری شما از اولین روز بعد از آخرین دوره ی قاعدگی شما به کار خواهد افتاد.
فرآیند تخمک گذاری در هفته ی دوم پس از پایان قاعدگی رخ خواهد داد و پس از هفته ی سوم احتمال مثبت بودن تست بارداری شما بالا خواهد بود. در هفته ی چهارم ممکن است عوارض معمول بارداری مانند باد کردن، حالت تهوع، حساس شدن پستان ها یا خستگی را تجربه کنید. هفته ی پنجم و ششم زمان رشد جنین کوچک شماست. با اینکه که در این دوره جنین به اندازه ی یک دانه ی شن است، فرآیند جوانه زدن دست و پا ها شروع شده و خون در سیستم گردشی به جریان در می آید و اکثر ارگان های بدن کم کم شکل می گیرند.
هفته ی ششم تا هشتم زمانیست که اکثر زنان در آن متوجه می شوند که باردار هستند! احتمال دارد که شما در این زمان عوارض بیشتری را که مربوط به دوره ی سه ماهه ی اول هستند تجربه کنید و احتمالا اولین چک آپ پیش از زایمان خود را انجام دهید. در میان هفته ی هشتم و نهم، احتمال دارد شما بتوانید ضربان قلب را برای اولین بار ببینید. جنین در حال حاضر حدود ٢.۵ سانتی متر می باشد و با وجود اندازه ی کوچک آن، ممکن است شکم شما در هفته ی آخر سه ماهه ی اول شروع به بزرگ شدن کند.
تا به خود بیاید هفته ی ١٢ ام نیز می گذرد و بله! سه ماهه ی اول بارداری شما تمام شده است!
پس سه ماه اول بارداری دقیقا کی تمام می شود؟ پایان این دوره قاعدتاً در هفته ی ١٢ ام دوران بارداریست اما به یاد داشته باشید شما تنها در نصف این زمان از باردار بودن خود اطلاع داشتید! سرعت تغییرات بدن شما پس از این دوره افزایش خواهد یافت و سه ماهه ی دوم شگفتی های زیادی با خود به همراه خواهد داشت!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در سه ماهه اول بارداری، چه میگذرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..