تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادامه قطعی برق صنعت را بیچاره می‌کند

عبدالوهاب سهل‌آبادی: باید نگاه به واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به واحدهای مسکونی متفاوت باشد در غیر این صورت قطعی برق صنعت کشور را فلج و بیچاره می‌کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این‌که قطعی برق صنعت برق را بیش از پیش به زمین زده است، گفت: باید نگاه به واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به واحدهای مسکونی متفاوت باشد در غیر این صورت قطعی برق صنعت کشور را فلج و بیچاره می‌کند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا و در ارتباط با تاثیر قطع برق بر صنعت کشور، اظهار کرد: قطعی برق طی روزهای اخیر مشکلات بسیار زیادی برای صنایع مختلف به وجود آورده است و خسارت‌های مختلفی را به موتورها و الکتروموتورهای صاحبان صنایع وارد کرده است که اگر فشارها و قطعی‌های وارد در حوزه برق در ارتباط با صنایع کماکان ادامه داشته باشد مطمئن باشید وضعیت صنعت کشور از این بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر نیرو معتقد است که باید در مصرف برق باید صرفه‌جویی کرد اما متاسفانه طی چند سال اخیر هیچ‌گونه اتفاق مثبتی در انرژی‌های نو و تجدیدپذیر رخ نداده است و باید بدانیم که نگاه دنیا این است که حتی اگر برق خانگی قطع شود نباید برق صنایع دچار قطعی شوند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این‌که قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی نه تنها کاهش تولید را در بر می‌گیرد، بلکه زیان‌های خاص دیگری را نیز به همراه دارد، گفت: واحدهای صنعتی در تابستان با قطعی برق روبه‌رو هستند و در زمستان گاز آنها قطع می‌شود. نگاه به صنایع باید متفاوت از مصرف خانگی باشد. جرائم خاصی در پیک مصرف دیده شده و قیمت برق یک منطقه گران شده است. قطعی برق در حال حاضر صنایع کشور را بیچاره کرده است و واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت از این مساله رنج می‌برند.

سهل‌آبادی با بیان این‌که هیچ کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی وجود ندارد که برای کاهش هزینه و بهینه‌سازی مصرف از تکنولوژی‌های جدید استفاده نکرده باشد، خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی سیستم‌های خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که قیمت تمام شده آنها کاهش یابد و هزینه‌های مربوط به مصرف حامل‌های انرژی در خصوص آنها کم شود. کارخانه‌ای که ۲۰۰۰ کیلووات مصرف برق دارد با استفاده از قطعات و تجهیزات بروز از جمله خازن‌های مرتبط شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زند که متحمل هزینه بیشتر و افزایش مصرف برق نشود.

وی ادامه داد: شما نمی‌توانید به فردی که رژیم گرفته و وزن مناسبی دارد باز هم بگویید که رژیم بگیرد مشکل مصرف برق به مسائل دیگری مربوط می‌شود و ما باید به سرعت در خصوص قطعی واحدهای صنعتی و تولید چاره‌اندیشی کنیم.

به گزارش ایسنا، از چندی پیش که قطع برق در مناطق مختلف توسط وزارت نیرو کلید خورده است واحدهای صنعتی و تولیدی از این قضیه مستثنی نشدند و با توجه به این‌که شرایط آنها متفاوت از سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها در کشور است، مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد شده است و علاوه بر کاهش میزان تولید بیکاری کارگران با آسیب‌های مختلفی در بخش قطعات روبه‌رو شدند که به نظر می‌رسد وزارتخانه مربوطه باید هرچه سریع‌تردر خصوص کارخانجات و واحدهای تولیدی چاره‌اندیشی کند در غیر این صورت با توجه به وضعیت نامناسب تولید در کشور مشکلات دو چندان شده و صنعت کشور بیش از پیش لطمه خواهد دید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادامه قطعی برق صنعت را بیچاره می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..