تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: چرا گروه موسیقی پانک روسی مسابقه فینال جام جهانی روسیه را به هم زد؟

گروه موسیقی پانک روسی موسوم به «پوسی رایت» می گوید که آن ها در پشت قضیه ورود ۴ نفر به میدان در بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بین تیم های فرانسه و کرواسی در روز گذشته بوده اند. این گروه معترض و فمینیست روسی که یک گروه موسیقی پانک نیز هستند، اولین بار با انتقادهای صریح و بی سابقه از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، توجه جهانیان را به خود جلب کردند و امروز نیز در پیامی توییتری مسئولیت بر هم زدن مسابقه فینال را بر عهده گرفته و آن را اعتراضی بر علیه «بازداشت های غیرقانونی» و نبود رقابت سیاسی در روسیه عنوان کرده اند.

Pussy Riot

در مسابقه فینال جام جهانی که دیروز (یکشنبه ۲۴ تیر) برگزار شد ۴ نفر زن و مرد در دقیقه ۵۲ بازی با یونیفورم های پلیس به یکباره وارد زمین شدند. دژان لاورن، از بازیکنان تیم کرواسی، نیز به نیروهای حاضر در ورزشگاه کمک کرد که یکی از این معترضان را بازداشت کنند. یکی از زنان معترض نیز به سمت کیلیان امباپه، ستاره تیم فرانسه،رفته و دست هایش را به دست های او کوبید. این ۴ نفر در حالی که شلوارهای سیا و تی شرت های سفید به تن داشته و کراوات سیاه نیز پوشیده بودند از پشت دروازه هوگو لوریس، دروازه بان تیم ملی فرانسه وارد زمین شده و بدنبال آن ها نیز نیروهای امنیتی برای خارج کردن آن ها وارد زمین شده و به تعقیب آن ها پرداختند.

Pussy Riot

گروه «پوسی رایت» در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به خاطر اجراهایشان که با انتقاد از ولادیمیر پوتین همراه بود به شهرت رسید. دو تن از اعضای این گروه موسیقی در سال ۲۰۱۲ و پس از آن که به جرم هولیگانیزم محکوم شدند نزدیک به دو سال را در زندان گذراندند. ولادیمیر پوتین هنگام ورود این ۴ معترض به میدان مسابقه در ورزشگاه حضور داشته و در کنار امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه و کولیندا گربر کیتاروویچ، رییس جمهور کرواسی و همچنین جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نشسته بود و بازی فینال را نظاره می کرد. گروه «پوسی رایت» گفته است که این سبک اعتراضی را به یاد دیمیتری پریگوف انجام داده است.

Pussy Riot

پریگوف یک هنرمند و یکی از مخالفان اتحاد جماهیر شوروی بوده که ۱۱ سال پیش درگذشت و در اشعار و آثار دیگر خود همواره از تصویر پلیس استفاده می کرد. گروه «پوسی رایت» نیز با پوشیدن لباس پلیس وارد زمین شده و برای لحظاتی مسابقه فینال جام جهانی بین تیم های فرانسه و کرواسی را مختل کردند. این گروه در حساب فیسبوکی شان تعهد و احترام خود به پریگوف را اعلام کرده و تقاضاهای خود از این سبک اعتراضی را فهرست وار اعلام کرده اند که از آن میان می توان به آزادی زندانیان سیاسی و اجازه رقابت آزاد سیاسی در روسیه اشاره کرد.

Pussy Riot

در این پیام چنین آمده است:” امروز، ۱۱ سال از مرگ دیمیتری الکساندروویچ پریگوف شاعر بزرگ روسیه گذشت. پریگوف در فرهنگ روسیه تصویر میلیتاریست، دارنده حکومت بهشتی را ساخت. پلیس بهشتی، به گفته پریگوف، از طریق بی سیمش با خود خدا صحبت می کند”.

Pussy Riot

در ادامه تفاوت های پلیس زمینی و پلیس بهشتی یا الهی در نحوه برخورد با مردم و معترضان به صورت طعنه آمیزی بیان می شود. در بیانیه این گروه همچنین از اولگ سنتسوف نام برده شده است، یک فیلمساز اوکراینی و از مخالفان سرشناس الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه که در دادگاهی در روسیه به اتهام تروریسم به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. او در ماه می اعلام اعتصاب غذا کرد که علیرغم موفقیت پوتین در برگزاری خوب جام جهانی، برای وی دردسرساز شده است.

Pussy Riot

ورود اعتراضی افراد منتسب به گروه «پوسی رایت» تنها ۱۰ دقیقه پس از شروع نیمه دوم بازی و در حالی که نتیجه ۲ بر ۱ به سود تیم فرانسه بود رخ داد، در شرایطی که این تیم تحت فشار شدیدی از جانب بازیکنان تیم کرواسی برای زدن گل تساوی بود و این اعتراض باعث شد وقفه ای در تلاش بازیکنان کرواسی برای رسیدن به گل ایجاد شود که همین موضوع باعث شد دژان لاورن برای دستگیری یکی از معترضان خود دست به کار شود. خواسته های گروه «پوسی رایت» به شرح زیر هستند:

۱- همه زندانیان سیاسی آزاد شوند.

۲- کسی به خاطر لایک کردن زندانی نشود.

۳- بازداشت های غیرقانونی در تظاهرات متوقف شود.

۴- اجازه رقابت سیاسی در کشور داده شود.

۵- به کسی اتهامات ساختگی جنایتکارانه داده نشده و بی دلیل افراد در زندان نگه داشته نشوند.

۶- پلیس زمینی را به پلیس آسمانی تبدیل کنند.

Pussy Riot

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده که دیروز در هلسینکی فنلاند با ولادیمیر پوتین ملاقات کرد نیز پیروزی تیم ملی فرانسه و رسیدن به مقام قهرمانی جام جهانی را در یک پیام توییتری تبریک گفته و بابت برگزاری بی نقص جام جهانی به ولادیمیر پوتین تبریک گفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: چرا گروه موسیقی پانک روسی مسابقه فینال جام جهانی روسیه را به هم زد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..