تولید ارزان ترین خودروی جهان در هند به دلیل نتایج ضعیف در تست تصادفات، متوقف شد.افت بی سابقه فروش این مدل در پی انتشار نتایج تست تصادف این خودرو موجب شد شرکت خودروسازی تاتا موتورز هند، تولید خودروی موسوم به نانو را متوقف سازد.تولید نانو در سال ۲۰۰۸ بهعنوان «خودروی مردمی» آغاز شد، اما تلاش هایی که برای کاهش هزینه تولید این خودرو صورت گرفت، سبب شد کیفیت خودرو به شدت کاهش یابد و بروز چند مورد حریق خودرو هم موجب شد تا تمایل مصرف کنندگان هندی به خرید نانو کم و کمتر شود.اين خودروي ٤ درب موتور عقب، براي اولين بار در ژانويه ٢٠٠٨ و در نمايشگاه خودروي دهلي نو به نمايش درآمد و تنها در نوبت اول پيش فروش بيش از ٢٠٠ هزار دستگاه از آن فروخته شد. نانو که در ابتدا تنها براي عرضه در بازار هندوستان طراحي و معرفي شده بود؛ به ديگر بازار هاي جهاني از جمله اروپا نيز صادر شد. اين خودرو كه در هندوستان با قيمت پايه ١١٥ هزار روپيه (كمي بيش از دو هزار دلار!) فروخته مي شد؛ به مراتب از رقيب هم وطنش يعني موراتي 800 مدرن تر و البته ارزان قیمت تر بود. با تمامی موارد گفته شده این روزها آمار فروش این خودرو در تمام بخش های بازار هند کاهش یافته است. کارشناسان عقیده دارند در طراحی این خودرو به اشتباه قیمت مهم ترین عامل در نظر گرفته شده است، در حالی که مصرف کنندگان هندی نشان داده اند در ازای مبلغی که برای خرید خودرو پرداخت می کنند، انتظار دارند محصولی با کیفیت قابل قبول و ایمن دریافت کنند.
ماروتی سوزوکی و هیوندایی بزرگ ترین خودروسازان بازار هند نیز در سال های اخیر به تولید خودروهای ایمن تر و باکیفیت تر روی آورده اند. در زمینه ارزان سازی تاتانانو همین بس که بدانید این خودرو حتی از سیستم فنربندی نیز بی بهره است و به همین دلیل سواری بسیار کوبنده ای را در جاده های ناهموار هند ارائه می دهد.