تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزمایشگاه‌های کشور کفایت لازم در تشخیص امنیت غذایی را ندارند/ کنترل مصرف؛ تنها راه خروج از بحران برق/ امکان تغییرات عامدانه در اقلیم طبیعی امری پذیرفته شده است

ساعت: 15:16 منتشر شده در مورخ: 1397/04/26 شناسه خبر: 1387068

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به وضعیت بحران برق در کشور، گفت: این قطعی‌ها از قبل قابل پیش‌بینی و تشخیص بود ولی تنها راه حل آن کنترل مصرف و صرفه جویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سردار جلالی در حاشیه سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی که به منظور شرکت در یادواره شهدای عملیات لیله‌القدر و نیز جلسه کمیته پدافند غیرعامل استان انجام شد، گفت‌و‌گویی اختصاصی با اروم‌نیوز داشت که در این گفت‌و‌گو به مباحث مهمی از جمله محصولات تراریخته و شرایط استفاده از این محصولات، قطعی‌های مکرر برق در کشور و راه‌های پیشگیری و کنترل این وضعیت و نیز وضعیت دریاچه ارومیه و تاثیر تغییرات اقلیمی در این خشکسالی اشاره کرد.

* لزوم توجه به تولید اقلام عمده غذایی در داخل کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در این مصاحبه بر لزوم تامین اقلام عمده غذایی در داخل کشور تاکید کرده و اظهار داشت: تهدیدات تحریمی در سال‌های گذشته به خوبی نشان داده که نمی‌توانیم اقلام عمده غذایی خود را از خارج کشور تامین کنیم و باید در این زمینه حتما در داخل کشور تولیدات داشته باشیم.

وی، اصلاح الگوی مصرف آب را جزو ضروریات تولید محصولات راهبردی دانست و گفت: این محصولات که ۱۲ تا ۱۸ مورد است باید در داخلب تامین شود و در صورتی که کمبودی احساس شد به واردات روی آوریم.

سردار جلالی، با اشاره به استدلال برخی در خصوص کاشت برنج در شمال کشور و مصرف بیشتر آب در این منطقه نسبت به هندوستان، بیان داشت: اینکه با این استدلال توجیهی برای واردات برنج هندی داشته باشند درست نیست و باید الزامات حوزه کشاورزی را مدنظر قرار داده و نسبت به تولید داخلی تلاش کنیم.

* آزمایشگاه‌هایمان کفایت تشخیص امنیت غذایی را ندارند

وی، در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو مساله مهم در بخش غذا را تامین امنیت غذایی کشور عنوان و تاکید کرد: برخی امنیت را تنها در کمیت معرفی می‌کنند به این معنی که تولید به میزان مصرف مهم است و از روش‌های مختلف مدنظر خود نیز به سمت تامین امنیت غذایی رفته و با احتساب ارقام و آمار اعلام می‌کنند که کمبود غذایی نداریم!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رعایت ۳ مولفه کمیت، کیفیت و سلامت غذا را جزو الزامات غذایی در کشور نام برد و تصریح کرد: در محصولات طبیعی تکلیف بر ما مشخص است و حرمت و حلالیت محصولات مشخص شده ولی در محصولاتی که تغییرات انسانی رخ می‌دهد نیازمند بهره‌مندی از امکانات بهتری هستیم که در شرایط فعلی آزمایشگاه‌های غذا و دارو و نیز سازمان جهاد کشاورزی کفایت لازم را در این حوزه ندارند.

وی، تاکید کرد: زمانی می‌توانیم در مورد امنیت غذایی با ۳ مولفه مربوط به کشور خودمان نظر دهیم که از لحاظ امکانات کاملا مستغنی باشیم.

سردار جلالی، نگاه به مقوله تراریخته را به عنوان یک دانش و بیوتکنولوژی نگاهی مثبت دانست و گفت: در این حوزه نگاه ما این است که می‌توان اقدامات لازم را انجام داد و ورود در حوزه تحقیق و توسعه نیز امری لازم است.

وی، اضافه کرد: قطعا تا زمانی که اطمینان کامل از امنیت پیدا نکرده‌ایم نمی‌توان مصرف را جایز دانست.

* قطعی برق قابل تشخیص بود/ اصلاح الگوی مصرف لازمه عبور از بحران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در کشور، بیان داشت: موضوع برق عدم تراز تولید و مصرف است. تولید و مصرف در کشور در بازه‌های زمانی مختلف مشخص است و با مراجعه به دیسپاچینگ ملی به راحتی می‌توان از میزان تولید و مصرف اطلاع یافت.

وی، با اشاره به اینکه قطعی‌های برق از قبل مشخص بود، گفت: اگر مصرف را کنترل کنیم مشکل حل می‌شود چراکه در شرایط فعلی افزایش تولید ممکن نیست.

وی، اضافه کرد: اگر سدهای آبی برای تولید برق تخلیه شوند در آن صورت برای آشامیدن با مشکل مواجه خواهیم بود، سدهای گازی نیز به طور دائم در حال تولید هستند و اقدامات مربوط به تولید در شرایط فعلی مطلوب است.

سردار جلالی، مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف را لازمه گذر از بحران فعلی دانست و تاکید کرد: هیچ شاخصه و گزینه‌ای مبنی بر دخالت خارجی یا اقدام عامدانه در این حوزه نداریم.

* امکان تغییرات عامدانه زیست محیطی امری پذیرفته شده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در بخش پایانی سخنان خود، در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و ارتباط این خشکسالی با تغییرات عامدانه اقلیمی، ابراز داشت: رسانه‌های خارجی نظیر اسپوتنیک روسیه در بررسی‌هایی که با دانشمندان مربوطه داشته‌اند این امر را تایید کرده‌اند که امکان تغییرات اقمیلی عامدانه وجود دارد ولی باید محل و دلیل تغییرات با شرایط لازم برای تغییرات عامدانه تطبیق داده شود.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: اصل اینکه امکان تغییرات عامدانه اقلیمی وجود دارد امری پذیرفته شده است.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزمایشگاه‌های کشور کفایت لازم در تشخیص امنیت غذایی را ندارند/ کنترل مصرف؛ تنها راه خروج از بحران برق/ امکان تغییرات عامدانه در اقلیم طبیعی امری پذیرفته شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..