تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در اردبیل جهت ثبت در فهرست آثار ملی

ساعت: 17:03 منتشر شده در مورخ: 1397/04/26 شناسه خبر: 1387415

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبر داد؛

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در اردبیل جهت ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  سبلان‌ما، منصور عالیقدری صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سال جاری ۱۵ اثر تاریخی در سطح استان جهت ثبت در فهرست ملی مطالعه و شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام گام موثری در حفظ و نگهداری از این آثار است تصریح کرد: امسال 45 پروژه در بخش میراث فرهنگی در استان اجرا می شود.

عالیقدری با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه های اجرایی مربوط به مطالعه آثار تاریخی بود، عنوان کرد: این 15 اثر تاریخی در شهرستان های پارس آباد و سرعین شناسایی شده اند که 12 اثر مربوط به شهرستان پارس آباد که شامل محوطه ها و تپه هالی تاریخی این شهر بوده و 3 اثر نیز مربوط به شهرستان است که مستندنگاری شده است و تمام تلاش و پیگیری ها را برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام می دهیم.

وی از اختصاص اعتبارات لازم برای مطالعه این طرح ها خبر داد و گفت: پس از تکمیل عملیات مطالعات این آثار زمینه برای ارسال و معرفی آنها به سازمان میراث فرهنگی فراهم می‌شود تا بتوانیم با هماهنگی‌های لازم ثبت ملی این آثار را شاهد باشیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای ثبت مابقی آثار تاریخی در استان انجام شده است، بیان کرد: اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است و امیدواریم با پیگیری های لازم زمینه را برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی فراهم نماییم و با معرفی این آثار در سطح ملی زمینه ساز حضور هرچه بیشتر گردشگران در استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی ۱۵ اثر تاریخی در اردبیل جهت ثبت در فهرست آثار ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..