تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمینه های حذف کنکور از نظام آموزشی کم کم محقق خواهد شد

زمینه های حذف کنکور از نظام آموزشی کم کم محقق خواهد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه در حاشیه سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 55 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند، گفت: این تعداد دانشجو از 85 کشور دنیا در ایران تحصیل می کنند که بلحاظ تنوع کشورها، ایران وضعیت مطلوبی دارد.

به گفته وی، اکنون از نظر کیفیت دانشجویان خارجی، ایران وضعیت خوبی دارد اما از نظر کمیت این تعداد باید افزایش یابد.

شریعتی نیاسر افزود: در برنامه ششم توسعه جمعیت دانشجویان خارجی در ایران باید به 4 برابر وضعیت کنونی افزایش یابد، هرچند با توجه به تحریم های ظالمانه نظام استکباری، رسیدن به این عدد مشکل است، اما تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این استوار است که با دیپلماسی قوی، بتوان این میزان دانشجوی خارجی را جذب کرد.

معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح ارتقای تراز دانشگاه های مستعد به دانشگاه های بین المللی در این وزارتخانه دنبال می شود.

به گفته وی، یکی دیگر از طرح های این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتی مربوط به ارتقای جهانی تراز دانشگاه های مستعد کشور است که یکی از مولفه ها برای رسیدن به این تراز و بین المللی شدن دانشگاه ها برای جذب دانشجویان خارجی است.

شریعتی نیاسر درباره طرح های این وزارتخانه در حوزه آموزش نیز افزود: یکی از این طرح ها، طرح آمایش آموزش عالی کشور است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

به گفته وی، طرح اصلاح تبصره سهمیه رزمندگان و ایثارگران در خصوص تحصیل مطلوب تر فرزندان آنان از سوی وزارتخانه دنبال می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: طرح حذف کنکور از نظام آموزشی کشور نیز که مصوبه سال 1386 مجلس شورای اسلامی است، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می شود.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: زمینه های حذف کنکور از نظام آموزشی کم کم محقق خواهد شد و امروز شرایطی به وجود آمده که می توان زمینه آرام بخشی را برای ورود نسل جوان به دانشگاه ها فراهم کرد.

وی درباره بودجه سال 97 این وزارتخانه نیز گفت: بودجه امسال این وزارتخانه افزون بر 90هزار میلیارد ریال است که این عدد نسبت به استعداد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب اعتبار خیلی کم است.

شریعتی نیاسر افزود: وزارت علوم امسال را به عنوان سال مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال پذیری دانشجویان اعلام کرده است و 4 طرح بزرگ نیز در این زمینه نهایی شده است که بزودی به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ می شود.

وی گفت: بر این اساس دانشگاه ها زمینه ای را فراهم می کنند تا دانشجویان با مهارت های جدی وارد بازار کار شوند، زیرا بخشی از عوامل موثر در بیکاری ضعف مهارتی نسل جوان ممکن است.

 اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف در سفری 2 روزه وضعیت علمی و تحقیقاتی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری را بررسی می کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون آموزشی وزیر علوم در شهرکرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمینه های حذف کنکور از نظام آموزشی کم کم محقق خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..