تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بند ناف تک شریانی، داروی لازم چیست؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من هفته 20 بارداری هستم. در سونوگرافی آنومالی به من گفتند بندناف جنین تک شریانی است و یکی از کلیه های جنین هم بصورت اکتوپیک لگنی است. من با مراجعه به پریناتولوژیست، جهت اکوی قلب جنین و آزمایش سل فری اقدام کردم که خدارو شکر جواب سالم و خوب بود و دکتر پریناتالوژی فقط گفتن که ماهی یکبار رشد جنین رو با سونوگرافی چک کنیم.  منتها من پیش دکتر خودم که رفتم (متخصص زنان زایمان هستن)، گفتن که روزی یک عدد آسپرین بچه هم باید بخورم که تک شریانی بودن مشکل زا نشه!!! من جستجو که کردم دیدم آسپرین بچه در بعضی نوزادان باعث اختلال عملکرد کلیه هاشون شده و با توجه به اینکه یکی از کلیه های جنین من هم اکتوپیک لگنی است می ترسم استفاده از این قرص باعث آسیب به کلیه هاش بشه...آیا در موارد تک شریانی بودن این قرص لازم هست واقعا؟

 

پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:

مادر گرامی تک شریانی بودن نکته ای شایع در جنین ها است و به طور معمول اگر همه ی آزمایشات، سونوگرافی ها و میزان افزایش وزن مادر طبیعی باشد مشکلی ایجاد نخواهد شد. اکوی قلب جنین و آزمایش سل فری برای محکم کاری لازم بود که انجام شده و خدا رو شکر سالم بوده، بنابراین نیاز به مصرف آسپرین نیست، زیرا مصرف این دارو ثابت نشده که بر رشد جنین تاثیر گذار خواهد بود.اگر تغذیه خوب و سالم داشته باشید، به اندازه کافی مواد مغذی از همان یک شریان به جنین شما خواهد رسید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بند ناف تک شریانی، داروی لازم چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..