تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدهی دولت به بانک مرکزی ٨هز

سخنگوی دولت گفت: بدهى دولت به بانك مركزى ١٠ هزار ميليارد تومان بود كه امروز به ٨هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان کاهش پيدا كرده است.

به گزارش صدخبر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه 26 تیرماه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در آخرين جلسه هيات وزيران تصويب شد ١٠٠ هزار ميليارد از بدهى اشخاص حقيقى و حقوقى به بانك ها كه از دولت طلب دارند توسط دولت تسويه شده و از زير بدهى بانك ها خلاص بشوند. از این تاریخ افرادی که از دولت طلبکار و به بانک ها بدهکار هستند می توانند اسناد تسویه خود را از دولت دریافت کنند.

وی ادامه داد: حسن این کار این است که بار بزرگی از دوش بنگاه های اقتصادی برداشته شود و دیگر اینکه صورت وضعیت مالی بانک ها نیز مشخص خواهد شد. بدهى دولت به بانك مركزى ١٠ هزار ميليارد تومان بود كه امروز به ٨هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان کاهش پيدا كرده است و ٥هزار و ٨٠٠ ميليارد تومان از این بدهى مربوط به يارانه ها و سال ٨٩ يا ٩٠ بود.

سخنگوی دولت با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی دولت افزود:  در مجموع، ٦٥ هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان براى اشتغال صرف می شود و ٣٠٠ هزار فرصت شغلى قرار است از طريق ساخت و ساز مسكن ايجاد شود. هم اکنون نیز در دفتر رئیس جمهور جلسه نوسازی بافت های فرسوده با حضور استانداران و شهرداران شهرهای بزرگ در حال برگزاری است که قرار است در خصوص این حوزه اشتغال زا بحث و تصمیم گیری شود. قرار شد ٢٠٠ هزار مسکن در بافت فرسوده مسکن بویژه در شهرهای بزرگ نوسازی کنیم.

ترامپ، تحريم و هر چه "ت" دارد مهم نيست

نوبخت با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بصورت پيوسته می توان و باید از كالاى ايرانى حمايت كرد، با استفاده از ظرفيت هاى داخلى می توانيم اشتغال ايجاد كنيم؛ ديگر ترامپ، تحريم و هر چه "ت" دارد مهم نيست.

وی اظهار کرد: ما نمی گوييم همه چى آرومه، ما چقدر خوشبختيم؛ مشكل هم وجود دارد، ولى اقتصاد ما قوت‌هایی هم دارد و ما نباید روحيه خود را بهم بريزيم.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقلی کشور کفت: قرار شد ناوگان برون شهرى و درون شهرى را نوسازى كنيم و در همین راستا ٦١هزار و ٤٤٨ ماشين فرسوده از ٩٠ هزار ماشين فرسوده موجود از رده خارج شده است.

افزایش 61درصدی درآمدهای دولت

وی با اشاره به درآمد دولت در سه‌ماه نخست سال ادامه داد: در ١٠٧ روز نخست سال؛ مجموع دريافتى هاى دولت در زمینه فروش نفت، صادرات و حوزه ارزى و ريالى بالغ بر ٨٢ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان بود که ٥١ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان یعنی  ٦١ درصد نسبت به سال قبل در اين دوره بيشتر است که از این مبلغ ٦٨ درصد از افزایش منابع بر عهده نفت بود.

نوبخت گفت: اعتبارات هزینه ای ٦ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت. ٢٣ هزار و ٢٦٠ میلیارد تومان پرداخت عمرانی داشتیم که سال گذشته در زمان مشابه ١٠٤٤ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: برای حوادث غیرمترقبه سال گذشته ٦٤ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان پرداخت شد، اما امسال ٨٣١ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم. سال قبل ١٥ هزار میلیارد تومان از تنخواه استفاده کردیم در حالی که تا به امروز ٢٨٠٠ میلیارد تومان استفاده کردیم.

امکان ندارد كالاى اساسى و مورد نياز مردم را بيشتر از ارز دولتى ٤٢٠٠ تومانى وارد كنيم

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنى بر صحبت هاى احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام كه گفته بود قيمت دلار ٣٥٠٠ تومان است و نظام كوپنى بايد احيا شود، اظهر کرد: بر اساس تئورى اقتصادى می توانيم نظرهاى متفاوتى بدهيم. ما فكر كرديم و با محاسباتى كه انجام شد به اين نتيجه رسيديم كه قيمت ٤٢٠٠ تومان براى ارز، معقول است. ما سياستمان، بازار است؛ نه سيستم دولتى هستيم و نه سيستم بازارى و ليبرال اقتصادى.

وی ادامه داد: در بحث ارز، مديريت شناورى داريم؛ بنابراين با اين سيستم و با توجه به تمامى جهات قيمت تعيين شده است. ما يك دولت اقتضايى هستيم؛ وقتى منابع ارزى محدود است، نبايد قشر پايين فراموش شود. امکان ندارد كالاى اساسى و مورد نياز مردم را بيشتر از ارز دولتى ٤٢٠٠ تومانى وارد كنيم و در هر صورت كالاى اساسى مردم تامين خواهد شد.

از رفقایمان انتظار حمایت و روحیه دادن داریم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم انعکاس خدمات دولت، گفت: کار منتقدان این است که ما را نقد کنند و انتظار تمجید نداریم، اما از رفقایمان نیز انتظار حمایت و روحیه دادن داریم. اخبار منفی و مایوس کننده اقتصادی، همه اقتصاد ما نیست.  دولت پروژه های خوبی در دست اجرا دارد؛ مانند شبکه ریلی که راه آهن مراغه ظرف ماه آینده افتتاح خواهد شد. 

نوبخت با اشاره به ریشه مخالفت ها با دولت، تصریح کرد: من همیشه تمام تلاش خود را كردم تا به رئیس جمهور وفادار بمانم و خط اعتدال را که در تعامل با اصلاح طلبان بوجود آمده در پيش بگیریم و تمام تلاش امروز من اين است كه با تمام توانايى و ريسك پذيرى جلو بروم. هيچ وقت به رئيس جمهور نگفتم كم داريم؛ ايشان هر چه خواستند ما انجام داديم.

سخنگوی دولت با اشاره به بحث واردات غیرقانونی خودرو به کشور گفت: بعد از اينكه ثبت سفارش كالاها متوقف شد، هك شدن سامانه و يك اقدام غير قانونى، منجر به واردات غيرقانونى خودرو شد كه برخى از اشخاص دولتى نيز در اين اقدام غيرقانونى دخیل بودند.

نوبخت با اشاره به بازار خرید گندم توسط دولت افزود: به جز امسال، قيمت خريد تضمينى گندم هميشه روبه افزايش بوده است. از سال ٩٢ تا به امروز قيمت گندم ٣ برابر شده است و به همين دليل امسال اين قيمت افزايش پيدا نكرد. تاکنون ١٠ هزار و ٥٠٠ تن گندم خريدارى شده است که ٧ هزار و ٣٦٠ ميليارد تومان قيمت اين گندم‌ها بوده كه از اين رقم ٣ هزار و ٥٧٩ ميليارد آن پرداخت شده است و  تلاش می کنیم تا آبان ماه بقیه مطالبات ناشی از خرید تضمینی گندم را پرداخت کنیم.

طبق برجام ما نبايد هيچ محدوديتى در فروش نفت داشته باشيم

وی با اشاره به ادامه رایزنی ایران با اروپا بر سر ادامه برجام افزود: نفت يكى از موضوعاتى است كه با طرف هاى اروپايى در حال رايزنى آن هستيم. اين كه صادرات نفت ما صفر شود حرف پوچ و بى اساسى است، طبق برجام ما نبايد هيچ محدوديتى در فروش نفت داشته باشيم. نفت یکی از موضوعاتی است که ما از طرف های برجام انتظار داریم. نظام بانکی، پتروشیمی، کشتیرانی و ... دیگر مواردی است که مطرح می شود. ما دنبال این هستیم که بجز سهیمه اوپک محدودیت دیگری نداشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بحث بازداشت برخی از مدیران وزارت صنعت، گفت: متاسفانه چنین خبری درست است و عده ای که در موضوع واردات خودرو نقش آفرینی کرده اند بازداشت شده اند و رئیس جمهور نیز از قوه قضائیه خواسته اند که با قاطعیت و نهایت سخت گیری با آنها برخورد کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون حضور وزرا و رئیس جمهور در بین مردم، گفت: هم وزرا و هم خود رئیس جمهور بین مردم حضور می یابند. اگر وزیری به استانی سفر می کند، به نمایندگی از طرف دولت است و توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب نیز نافع است. در سفرهای استانی رئیس جمهور به ٣١ استان، ١٢٠٠ پروژه را در دستور کار دادند که ٢٤ هزار میلیارد تا آغاز دولت دوازدهم پرداخت شود و تا ٣٤ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

دولت تعهداتش در قبال زلزله زدگان را انجام می دهد

وی در پاسخ به سوالی پیرامون نقش داشتن در بحثت تغییر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: همه این‌ها دروغ است.

نوبخت با اشاره به وضعیت زلزله زدگان شهر سرپل ذهاب، اظهار کرد: دولت تعهداتش در قبال زلزله زدگان را انجام می دهد، شما خودتان ببینید به تعهدات عمل شده یا خیر. هرکس باید خودش خانه بسازد و دولت به آنها کمک می کند. دولت فرمول مشخصی برای کمک به زلزله زدگان دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون گزارش اخیر رسانه های آمریکایی در خصوص سرقت اسناد هسته ای از ایران، گفت: اینها حرف های سوخته چند ماه پیش است که آنها را تکرار می کنند.

در شرایط فعلی که خودمان کمبود برق داریم، صادرات برق به عراق انجام نمی‌شود

نوبخت در پاسخ به سوالی پیرامون سفر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری به روسیه، اظهار کرد: در این سفر همه توافقاتی که وجود داشت، روسیه بر آنها باقی بود و نه تنها انگیزه اش تقلیل پیدا نکرده بود، بلکه انگیزه مضاعفی داشتند و آمادگی سرمایه گذاری عظیمی در طرح های زیربنایی ما دارند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون قطع صادرات برق از ایران به عراق، عنوان کرد: صادرات برق به عراق داشتیم، اما در شرایط فعلی که خودمان کمبود برق داریم، چنین کاری انجام نمی شود.

سخنگوی دولت با اشاره به قینت‌ها در بازار نان خاطرنشان کرد: ما به نانواها يارانه سنگينى می دهيم تا قيمت نان افزايش پيدا نكند، نانوا مى گويد آرد را گران نمی كنيد؛ ولى قيمت ديگر هزينه ها بالا رفته است، اين ها نكته‌های قابل تاملى است كه بايد برنامه درستى داشته باشيم.

كارت سوخت به معناى دو نرخى شدن قيمت بنزين نیست

نوبخت با اشاره به بحث استفاده دوباره از کارت‌های سوخت در کشور ادامه داد: كارت سوخت، نظام كنترلى ما را تقويت مى كند؛ اما لزوما اينظور نيست كه كارت سوخت به معناى دو نرخى شدن قيمت بنزين باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدهی دولت به بانک مرکزی ٨هز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..