تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واردکنندگانی که موفق به تامین ارز برای واردات نشدند، پول مشتریان را بازگردانند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بار دیگر بر ممنوعیت پیش فروش خودرو تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و از شرکت‌های وارد کننده‌ای که موفق به تامین ارز از طریق سیستم بانکی نشده و امکان واردات برای آنها وجود ندارد درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به ابطال ثبت سفارش و بازگرداندن پیش پرداخت مشتریان اقدام کنند.

پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شد

درپی دستورالعمل اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مدیران عامل شرکت‌های واردکننده خودرو، «غلامرضا کاوه» سخنگوی این سازمان گفت:

«بر اساس این دستورالعمل شرکت‌های واردکننده موظف شدند تا اطلاع ثانوی نسبت به قطع تمام برنامه‌های فروش مدت‌دار بیش از ۳۰ روز انواع خودرو با عناوین مختلف شامل پیش‌فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید سریعا اقدام کنند.»

کاوه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جهت ابطال تمام ثبت سفارش‌های صادر شده قبل از ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ و واردکنندگان خودرویی که از طریق سیستم بانکی تامین ارز نشده‌اند، اشاره و واردکنندگان را ملزم کرد ضمن اعمال تمهیدات لازم ﺟﻬﺖ اجرای دستورالعمل ذﮐﺮ شده، هر چه سریع‌تر در خصوص تعیین تکلیف آن بخش از تعهداتشان که به واسطه تصمیمات امکان تحقق نخواهند داشت، اقدام کنند.

پیش فروش خودرو

در واقع کاوه در این بخش از به پیش پرداخت مشتریان اشاره دارد که در صورت عدم واردات و تحویل خودرو باید به آنها بازگردانده شود. او همچنین بر لزوم اجرای دقیق مفاد بخشنامه‌های ذکر شده، تاکید کرد:

«طی بازرسی‌های دوره‌ای توسط کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بر نحوه فروش شرکت‌ها در سراسر کشور نظارت می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا طرح شکایت توسط مصرف‌کنندگان، با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.»

سخنگوی سازمان حمایت در گفتگو با ایسنا از شهروندان درخواست کرد کماکان هرگونه موارد تخلف یا تخطی از توافقات به عمل آمده را با تلفن ۱۲۴ برای رسیدگی در میان بگذارند.

پیش فروش خودرو از معمول‌ترین شیوه‌‌های فروش خودروست که در چند ماه اخیر با مشکل تامین ارز، ممنوعیت واردات و مواردی ازین قبیل مواجه شده و در نتیجه تمامی این عوامل، واردکنندگانی که خودروهای وارد نشده را به مشتریان پیش‌فروش کرده بودند، از تحویل خودرو به مشتریان در موعد مقرر عقب ماندند.

پیش فروش خودرو

ضمن آنکه با اعمال تحریم‌ها از 15 مرداد ماه عملا واردات خودرو متوقف خواهد شد و مشخص نیست کشورهای صادر کننده بعد از این تاریخ نسبت به ارسال خودروهایی که پیش ازین تاریخ ثبت سفارش شده بودند اقدام کنند. چنانچه گفته می‌شود بسیاری از کشورهای وارد کننده به نمایندگان خود در ایران کتبا اعلام کردند که از تاریخ مذکور هیچ محموله‌ای به ایران ارسال نخواهد شد.

در نهایت چنانچه مشخص است پیش فروش خودرو در چنین شرایطی ریسک بالایی دارد که نتیجه آن به عدم تحویل خودرو نزدیک‌تر است؛ روندی که در طی آن تنها مشتریان خودرو متضرر خواهند شد. بنابراین عدم پیش فروش و پیش خرید خودرو و بازگرداندن مبالغ پیش فروش خودرو بهترین راهی‌ست که می‌تواند ضرر کمتری به مشتریان وارد کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واردکنندگانی که موفق به تامین ارز برای واردات نشدند، پول مشتریان را بازگردانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..