تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل ای‌نتورک: فیلترینگ ما احتمالاً کار وزارت ارشاد است

در ساعات پایانی روز گذشته، سرویس تبلیغات آنلاین ای‌نتورک بدون اخطار قبلی فیلتر و سایت این مجموعه نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان از دسترس خارج شد. اکنون «شایان شلیله»، مدیرعامل Anetwork در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که احتمالاً درخواست فیلترینگ از سوی وزارت ارشاد مطرح شده است.

شلیله در همین رابطه می‌گوید: «متاسفانه احتمال می‌دهیم که این فیلترینگ از سمت وزارت ارشاد باشد. متوجه شده‌ایم که ظاهراً چند هفته پیش جلسه‌ای وجود داشته که در آن گفته‌اند می‌خواهند سایت‌هایی که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند را فیلتر کنند. به همین دلیل تصور می‌کنیم که همین فیلترینگ از طرف وزارت ارشاد باشد.»

مدیرعامل ای‌نتورک البته دخالت وزارت ارشاد در فیلترینگ را قطعی نمی‌داند و به نامشخص بودن منبع فیلترینگ در زمان‌های اینچنینی اشاره می‌کند. شلیله می‌گوید که در شرایط پس از فیلتر، کسب‌وکار با ابهام ملزم است تا همه گزینه‌ها را بررسی کند و خودش حدس بزند که سرمنشا فیلترینگ از کجا بوده. با این حال ای‌نتورک هنوز از ارشاد هم پاسخی قطعی دریافت نکرده است.

اما ارتباط وزارت ارشاد با یک سرویس تبلیغات آنلاین چیست و چرا باید درخواست فیلتر چنین کسب‌وکاری را داشته باشد؟ شایان شلیله در پاسخ به این پرسش دیجیاتو می‌گوید: «نداشتن مجوز کانون تبلیغاتی، که اصلاً ارتباطی با کسب‌وکارهای آنلاین ندارد. این مجوز برای شرکت‌هایی صادر می‌شود که کاتالوگ چاپ می‌کنند و در مجموع تبلیغات چاپی - فیزیکی دارند. جالب است که حتی اگر شما می‌خواستید به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین از آنها مجوز بگیرید، مجوزی داده نمی‌شد. اما ظاهراً متناسب با همین موضوع، گفته‌اند که کسب‌وکارهای تبلیغاتی باید فیلتر شوند که البته هنوز پاسخی رسمی به ما نداده‌اند.»

فیلترینگ ای‌نتورک به گونه‌ای بوده است که کاربران خارج از کشور نیز گزارش داده‌اند به این سایت دسترسی ندارند و حتی در داخل نیز نمی‌توان با ابزار تغییر دهنده IP به آن دسترسی داشت. شلیله در خصوص چرایی این موضوع به دیجیاتو گفت: «این به دلیل شبکه زیرساخت ملی است. بخشی از سرورهای ما داخل ایران است و متاسفانه استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که از سرورهای داخل ایران استفاده می‌کنند، در صورت فیلتر شدن، در تمام دنیا فیلتر می‌شوند.»

اگرچه قطعی بودن دخالت وزارت ارشاد در فیلترینگ این کسب‌وکار اینترنتی در داخل و خارج از ایران هنوز قطعی نیست اما نکته قابل توجه، قطع دسترسی بدون اخطار قبلی بوده است. این در حالیست که وزیر ارتباطات در ۲۷ دی ماه یک خبر خوب به استارتاپ‌ها داد و از تشکیل کمیته‌ای ویژه در هیات دولت برای مقابله با فیلترینگ استارتاپ‌ها گفت؛ کمیته‌ای که به گفته «جعفر محمدی» پیشنهاد تشکیل آن، از سوی کمیسیون تجارت الکترونیکی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به دست وزیر رسیده بود.

جهرمی در همین رابطه گفته بود: «تصمیمی در دولت داشتیم مبنی بر اینکه هر نوع شکایتی که بدنه دولت از کسب‌وکارهای نوپا دارد، قبل از طرح در مراجع قضایی، موضوع در کمیته‌ای متشکل از معاونت حقوقی رییس جمهور، وزارت ارتباطات و وزارت کار و معاونت علمی و فناوری بررسی شود.»

طبیعتاً وزارت ارشاد جزء موثری از بدنه دولت است و مشخص نیست در صورت دست داشتن در فیلترینگ ای‌نتورک، چرا پیش از مطرح شدن موضوع در همین کمیته‌ی ویژه، بدون اخطار قبلی یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های تبلیغاتی آنلاین صرفاً به بهانه یک مجوز فیلتر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل ای‌نتورک: فیلترینگ ما احتمالاً کار وزارت ارشاد است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..