تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته

ساعت: 11:18 منتشر شده در مورخ: 1397/04/26 شناسه خبر: 1387176

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: شرایط دادگاه‌ها کاهش 20 درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته را نشان می‌دهد، این کاهش در موجودی محاکم خانواده و دادگاه‌های انقلاب نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین کثیرلو در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به کاهش موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته اظهار کرد: موجودی اول دوره در سال 95، 2403 فقره بوده که نسبت به موجودی اول دوره در سال 96، 472 فقره کاهش داشته است. 


رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین اذعان کرد: این موضوع نشان دهنده کاهش 20 درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته را نشان می‌دهد، این کاهش در موجودی محاکم خانواده و دادگاه‌های انقلاب نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: در همین دوره زمانی موجودی پرونده‌های محاکم خانواده و همچنین دادگاه‌های انقلاب قزوین به ترتیب 19 و 9 درصد کاهش داشته است. 

کثیرلو عنوان کرد: بیشترین دعاوی حقوقی مطرح شده در سال 96 به ترتیب مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به و هزینه‌های دادرسی و درخواست صدور اجراییه در مورد آراء هیئت‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی بوده است. 

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: در دادگاه‌های کیفری 2 نیز بیشترین اتهامات به ترتیب رانندگی بدون پروانه، توهین و سرقت است و نگهداری مواد مخدر و روان گردان، استعمال مواد مخدر و حمل نیز بیشترین فراوانی را در محاکم انقلاب در همین بازه زمانی داشته است. 

وی عنوان کرد: جهت کمک به محکومین مالی و ایجاد تعامل با ستاد دیه برای اعطای تسهیلات به مرتکبین جرائم غیر عمدی به خصوص تصادفات رانندگی اقدامات متعددی صورت گرفته که همین امر موجب کاهش 6درصدی پرونده‌های تصادفات در دادگستری شهرستان قزوین را نشان می‌دهد. 

این مسئول با اشاره به افزایش 5 درصدی احکام محکومیت صادره در دادگستری شهرستان قزوین ابراز کرد: آراء صادره در دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با کیفیت مطلوب و با رعایت موازین شرعی و قانونی صادر شده که در همین راستا با برگزاری نشست‌های قضایی، طرح و حل بعضی مسائل قضایی و برگزاری جلسات و آموزش‌هایی به منظور استحکام بخشیدن به آراء صادره تلاش شده است تا نقض آراء کاهش یابد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۲۰ درصدی موجودی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..