تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل تعلیق نماد معاملاتی «شراز»

  

نماد شرکت پالایش نفت شیراز در حالی از بیست و یکم تیرماه به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات با اهمیت متوقف شد که امروز در اطلاعیه ای تعلیق نماد معاملاتی این شرکت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بیش از سه روز از توقف نماد شراز در فرابورس می گذرد و امروز اطلاعیه تعلیق نماد به استناد دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات منتشر شد.

بر همین اساس در اطلاعیه سامانه کدال اعلام شده است به استناد دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران و با توجه به عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت بر اساس دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان از ناشر درخواست شد علت تاخیر در انتشار اطلاعات با اهمیت را تشریح کند.

بنابراین به منظور بررسی علت عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت، نماد معاملاتی  شرکت، حداکثر تا تاریخ هفتم مرداد ماه سال جاری تعلیق می شود.

این گزارش حاکی است اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در نامه ای خطاب به مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز با اشاره به اطلاعیه منتشر شده در تاریخ ۲۰ تیر ماه سال جاری توسط آن شرکت در سامانه کدال تحت عنوان افشای اطلاعات بااهمیت که نتیجه های شرکت در مزایده  را اعلام کرده بود، ابهامات و پرسش هایی مطرح شده که این شرکت باید درباره آنها شفاف سازی و اطلاع رسانی کند.

موارد پر ابهام

اطلاعات مورد نظر اداره نظارت بر ناشران فرابورسی که باید توسط شرکت پالایش نفت شیراز شفاف سازی شود به این شرح است:

الف) اطلاعات بااهمیت فوق الذکر بر خلاف مفاد ماده 13 دستور العمل افشای اطلاعات، با تأخیر 129روزه در سامانه کدال اطلاع رسانی شده است. در این خصوص ضروری است دلایل تأخیر در اسرع وقت به این اداره ارائه شود.در ضمن مدیریت شرکت ترتیبی اتخاذ کند که رویدادهای بااهمیت بلافاصله پس از وقوع به نحو مناسب و شفاف در سامانه کدال برای عموم اطلاع رسانی شود. بدیهی است تخلف از دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات از سوی آن شرکت در کمیته تخلفات انضباطی مربوطه پیگیری خواهد شد.

ب) با توجه به ابهام موجود در معامله خرید سهام شرکت پالایش پارس فرآیند شیراز (سهامی عام) و همچنین عدم ارائه اطلاعات مربوط به اثر مالی آن بر عملیات و سودآوری شرکت، ضروری است به جهت بررسی موضوع، فرآیند شرکت در مزایده و انجام معامله به طور کامل در مکاتبه رسمی آن شرکت توضیح و به همراه مستندات مربوط، در اسرع وقت به این اداره ارائه شود.

در پایان این نامه تاکید شده است که با توجه به توقف نماد و نزدیک شدن به زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه باید اطلاعات ذکر شده در سریع ترین زمان تهیه و به سازمان بورس ارسال شود.

 

بررسی سابقه معاملاتی

بررسی سابقه معاملاتی نماد شراز نشان می دهد که در ۱۴ روز معاملاتی تیرماه تا پایان روز بیستم شاهد معاملاتی متعادل اما منفی بوده است تا جایی که قیمت سهم از یک هزار و ۳۱۲ تومان روز دوم تیرماه تا یک هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

تغییر مالیکت سهام شراز نیز نشان می دهد از ۱۵ روز معاملاتی در تیرماه ۹ روز حقیقی ها با اقبال به سهم اقدام به خرید کردند و در سایر روزهای معاملاتی حقوقی ها بودند که با خرید از سهام حمایت می کردند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل تعلیق نماد معاملاتی «شراز»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..