تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه قواعد متفاوت در ساخت سلول های خورشیدی ارگانیک

توسعه قواعد متفاوت در ساخت سلول های خورشیدی ارگانیک

دانش > فناوری - ایرنا نوشت: یک گروه بین‌المللی از محققان، قواعد جدیدی را برای طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی ارگانیک ارایه کردند.

سلول‌های خورشیدی ارگانیک که از مواد کربنی ساخته می‌شوند مزایای زیادی نسبت به سایر انواع سلول‌های خورشیدی دارند. برای مثال فرآیند تولید آن‌ها با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی انجام می‌شود که هزینه نسبتاً پایینی دارد. همچنین می‌توان این نوع سلول‌ها را به‌صورت نیمه شفاف بارنگ‌های دلخواه تولید کرد.

اما چالش کلیدی این نوع سلول‌ها، اتلاف انرژی زیاد آن‌ها است. اما اکنون محققان قواعدی را ارائه کرده‌اند که با رعایت آن‌ها در طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی ارگانیک می‌توان میزان اتلاف انرژی را به حداقل رساند.

به اعتقاد محققان با رعایت این قواعد می‌توان سلول‌های خورشیدی ارگانیک را با ظرفیت تبدیل انرژی معادل سایر انواع سلول‌های خورشیدی تولید کرد. محدودیت نظری سلول‌های خورشیدی در تبدیل انرژی خورشید به الکتریسیته 33 درصد است. در آزمایشاتی که با استفاده از سلول‌های سیلیکونی انجام‌گرفته است، محققان توانسته‌اند به نرخ تبدیل 25 درصد نیز دست یابند. تاکنون تصور می‌شد نرخ تبدیل سلول‌های خورشیدی ارگانیک کمتر از سایر سلول‌ها باشد. اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ تفاوتی در نرخ تبدیل سلول‌های خورشیدی ارگانیک و سایر انواع سلول‌های خورشیدی وجود ندارد.

شرح کامل این قواعد و گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Materials منتشرشده است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه قواعد متفاوت در ساخت سلول های خورشیدی ارگانیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..