تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه های کشور نداشته است

آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه های کشور نداشته استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دانشگاه تهران برگزار شد،  مطرح کرد: من افتخار شاگردی دکتر احمدی را داشته‌ام. شاگردی من به همت ایشان و جمعی که دانشگاه تربیت مدرس را ایجاد و راه اندازی کرده‌اند، برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی در دانشگاه تربیت مدرس بسیار مؤثر بود و ایشان مشوق بسیار خوبی برای دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی،‌ آموزشی، اخلاقی و غیره... محسوب می‌شد، مطرح کرد: در واقع هدف دکتر احمدی اعتلای دانشگاه، توجه به معارف اسلامی در علوم انسانی، فراهم شدن شرایط و بستر انسان برای انتقال معارف و علوم انسانی منبعث از منابع اسلامی برای جامعه دانشگاهی بود.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: شکل‌گیری موسسه "سمت" کاملا در راستای توجه به علوم انسانی با کمک معارف اسلامی صورت گرفت و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی در این زمینه بسیار موفق عمل کردند.

غلامی یادآور شد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی استاد اخلاق بودند و دغدغه‌های او برای دانشجویان همواره مسائل اخلاقی بود و هر زمانی با شاگردان خود یا جمع دانشگاهیان مواجه می‌شدند،‌ عملا از اخلاق سخن می‌گفتند.

وی در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی را الگوهای بسیار گران‌بها برای نسل جوان معرفی کرد و گفت: جامعه دانشگاهی بخصوص نسل جوان باید این الگوهای گران‌مایه و ارزشمند را بشناسند و بتوانند در مسیر آن‌ها قدم بردارند، بنابراین ما باید در معرفی و شناساندن این چنین الگوهایی بسیار تلاش کنیم.

در ادامه مراسم وزیر علوم در حاشیه برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام احمد احمدی در دانشگاه تهران مبنی بر صحت بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی کشور از سه دانشگاه علم و صنعت، صنعتی شریف و شهید بهشتی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه های کشور نداشته و این بحث مربوط به شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: اخیرا چنین اتفاقی نیفتاده است.

وزیر علوم تاکید کرد: این سه دانشگاهی که نام بردید بازدیدی از آنها رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر چنین اتفاقی رخ نداده است.

وزیر علوم تاکید کرد: از زمانی که من مسئولیت وزارت را بر عهده گرفته ام چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا آیین نامه ای برای فعالیت های علمی در حوزه هسته ای دانشگاه ها وجود دارد یا خیر، گفت: مسئول تعیین حدود مسائل امنیتی شورای عالی امنیت ملی است.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها متولی تحقیق هستند و در تحقیقات علمی برای آنها محدودیتی وجود ندارد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای دانشگاه ها در این زمینه محدودیت خاصی تعیین نشده مگر اینکه در تعارض با امنیت ملی قرار گیرد که خود دانشگاه ها حتما این موضوع را لحاظ می کنند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اتمام حکم رئیس دانشگاه تهران گفت: هنوز حکم رئیس دانشگاه تهران به اتمام نرسیده و حکم وی تا شهریورماه ادامه دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: بحثی نیز در این زمینه مطرح شده بود و من کنجکاو شدم و با مراجعه به مدارک موجود، مشخص شد که حکم رئیس دانشگاه تهران تا شهریورماه ادامه دارد.

وی در خصوص موضوع استیضاح نیز گفت: کمیسیون آموزش باید جلسه ای را تعیین کنند و بر اساس برنامه مجلس ما برویم و توضیحاتی به آنها ارائه کنیم که حاضر به پاسخگویی به نمایندگان هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدی از دانشگاه های کشور نداشته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..