تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دشمنان شاخصه‌های دینی کشورمان را هدف گرفته‌اند/ برخی شادی را در کنسرت‌ها می‌بینند/ چشم پوشی از بازار مواد مخدر با سود ۶۰ میلیارد دلاری برای غربی‌ها آسان نیست

چشم پوشی از بازار مواد مخدر با سود 60 میلیارد دلاری برای برخی  آسان نیست/ لذت جویی و قدرت طلبی انسان را از تعادل خارج کرده است/رحمانی فضلی گفت: فلسفه غرب بر محور منافع است، وقتی سود تجارت مواد مخدر 60 میلیارد دلار در دنیاست، دیگر چشم‌پوشی از این تجارت راحت نیست. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نخستین همایش ملی مواجه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام گفت: به عنوان یک معلم و فردی که 40 سال کار اجرایی کرده است، معتقدم باید از تمامی یافته‌های علمی برای انجام امور و حل مشکلات استفاده کنیم، به شخصه ارتباطی هم که با دانشگاه دارم این گونه بوده است که در نوشتن هیچ مقاله‌ای شرکت نکرده‌ام مگر اینکه آن مقاله بتواند یکی از مشکلات کشور را حل کند.

رحمانی فضلی بزرگترین مشکل کشور را آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: به اعتقاد من حل این مشکل کار راحتی است راحت به این معنا که مسیر حل آن مشخص است، در حوزه مبارزه با مواد مخدر حدود 70 نوع ماده مخدر وجود داشت که امروزه به 700 نوع ماده مخدر رسیده است که استفاده از آنها هم به راحتی صورت می‌گیرد، فقط در حوزه تولید ماده مخدر تریاک از 2 هزار تن به 10 هزار تن رسیده‌ایم به طوریکه 20 هزار عملیات برای کشف و انهدام این نوع محموله‌ها انجام شده است.

وزیر کشور گفت: لذت‌جویی، تنوع‌طلبی، قدرت‌طلبی همگی موجب شده است که انسان امروزی از تعادل خارج شود، افراط و  تفریط برای انسان مضر است، در خصوص مواجهه به آسیب‌های اجتماعی هم باید تعادل را رعایت کرد هر راهی را که فکرش را بکنید برای مواجه با آسیب‌های اجتماعی انجام شده برای مثال در مبارزه با مواد مخدر از راه‌های خشن گرفته تا راه‌های احساسی و رمانتیک انجام شده است اما هیچ یک از این دو راه نتوانسته‌اند راهگشا باشند و در بهترین شرایط حدود 20 درصد افراد موفق شدند از اعتیاد رها شوند، ترک کنند و پاک بمانند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما باید در همه امور راه‌های رفته شده را مرور کنیم و از بهترین آنها استفاده کنیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری   توصیه به شناسایی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی داشتند که برای ما حجت است تا راه‌های برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تغییر نسل و تغییر سبک زندگی را دو عامل مهم در شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: مقام معظم رهبری هم به این دو عامل در ایجاد آسیب‌های اجتماعی سال‌های قبل اشاره کردند، اگر به 50 سال قبل بازگردیم می‌فهمیم شرایط در آن زمان با  40 سال پیش از آن تفاوت چندانی نداشت، تفاوتی که حتی اصلا نمی‌توان آن را تغییر دانست اما در شرایط کنونی تغییرات با سرعت غیر قابل اندازه‌گیری و وصف به وجود می‌آیند البته علاوه بر سرعت، عمق و ابعاد این تغییرات نیز به شدت در حال دگرگونی است و متاسفانه محور این تغییرات بر مبنای اصول لیبرالیستی و پزیتوریستی و کاملا مادی گرایانه است.

وی در ادامه افزود: غربی‌ها علاوه بر قدرت، رسانه را دارند و پول و ثروت کلانی در اختیارشان است و برای رسیدن به منافع خود از تمامی امکاناتشان استفاده می‌کنند، اساسا اصل پراگماتیسم که جزوی از اصول فلسفه غرب است بر محور منافع است وقتی سود تجارت مواد مخدر 60 میلیارد دلار در دنیاست، دیگر چشم‌پوشی از این تجارت راحت نیست، به تمام کسانی که در جهان مدعی تلاش برای حذف پولشویی هستند می‌گوییم چرا سرمایه‌های فروش مواد مخدر در بانک‌های شماست؟ این سرمایه‌ها چه نقشی در تراکنش‌های بانکی کشورهای شما دارد؟

علم، مهمترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است

رحمانی فضلی قوی‌ترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را علم دانست و گفت: باید این نکته را بدانیم به واقع چند درصد علم ما از علوم تولیدی ماست، چقدر از علوم دینی استفاده کرده‌ایم؟ یا چقدر می‌توانیم رسانه را کنترل کنیم؟ یا چه کسی متولی شناسایی آسیب‌های اجتماعی است؟ تعداد زیادی رسانه، دانشگاه‌ و مراکز فرهنگی در کشور داریم چرا این حجم از امکانات نمی‌توانند یک سایت را کنترل کنند؟ چرا نمی‌توانند یک آسیب‌ اجتماعی را مهار کنند؟ اگر 40 کتاب هم در خصوص آسیب‌های اجتماعی بنویسیم باز هم مهم این است که چه میزان از آسیب‌های اجتماعی را می‌توانیم به کمک آنها حل کنیم، 40 سال از انقلاب گذشته است اما بعضی از تحلیل‌های علمی را به گونه‌ای می‌بینیم انگار همچنان در روزهای اول انقلاب هستیم در حالیکه تغییرات اجتماعی شرایط را بسیار تغییر داده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: برای ورود به موضوع مبارزه با آسیب‌ها همگی باید به موضوع خلقت انسان و ویژگی‌های آن باور داشته باشیم و آنچه که قرآن در خصوص انسان وصف می‌کند هم ظلوما جهولا است و هم احسن الخالقین است، قدرت انسان هم بی‌نهایت است، اصولا هرچه که در تکوین جهان است در انسان هم وجود دارد، خداوند به همین دلیل هم در قرآن می‌فرماید افلا تعقلون چرا با چنین قدرتی تفکر نمی‌کنید، حالا وقتی ما با چنین موجودی سر و کار داریم برای بررسی این موجود باید به مفاهیم دینی و اصل ویژگی‌های انسان اعتقاد داشته باشیم و این نکته را بدانیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم انسان موجودی لذت‌جو و قدرت‌طلب است، باید با توجه به ذات و نیازهای انسان راه درست را شناسایی کنید.

رحمانی فضلی با اشاره به انتشار اخبار ناامید کننده در جامعه گفت: جامعه‌ای که مدام اخبار یأس‌آور می‌شنود، نمی‌تواند به درستی کار کند وقتی یأس در جامعه می‌دمیم شیطان را تبعیت می‌کنیم، وقتی نشاط را از جامعه می‌گیریم شیطان را حمایت می‌کنیم؛ بعضی از افراد نشاط را شادی می‌دانند و شادی را تنها در کنسرت محدود می‌کنند در حالی که نشاط به معنی ایجاد رضایت قلبی است، وقتی کار یک ساعته  ارباب ‌رجوع در اداره‌‌ای 2 ماه طول می‌کشد رضایت و آرامش از وی سلب می‌شود و غم به دل انسان می‌نشیند.

مصون سازی همراه با باورهای دینی، قدرت بازدارندگی دارد

وی در خصوص مصون‌سازی اجتماعی گفت: وقتی من به عنوان مسئول امنیتی در یک شب با اعتراض مردم در صد شهر مواجه می‌شوم که خواسته‌در دسترسی دارند یا وقتی در خانواده‌ای پدر و مادر به دلیل مشکلات بسیار کوچک از یک دیگر طلاق می‌گیرند، متوجه می‌شوم مصون‌سازی اجتماعی رعایت نشده است. مصون‌سازی و بازدارندگی باید در صدر توجهات ما باشد، مصون‌سازی باید با کمک باورهای دینی بتواند قدرت بازدارندگی و حتی قدرت تهاجم داشته باشد.

جایگاه ایران در نرم بین المللی آسیب‌های اجتماعی

وزیر کشور با بیان اینکه ما در نرم‌های بین‌المللی از نظر آسیب‌های اجتماعی از متوسط جهانی پایین‌تر هستیم، گفت: دلیل میزان کم آسیب‌های اجتماعی در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، این است که هنوز در کشور ما الگوهای دینی و ملی برقرار است، به همین دلیل  دشمنان شاخصه‌های دینی کشورمان را هدف قرار دادند، با بررسی اعتراضات اخیر به این نتیجه رسیدیم که تمامی شعارها سازمان‌ یافته و ضد ارزش‌های دینی بوده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تلاش دست‌انددرکاران این همایش  را برای مواجه با آسیب‌های اجتماعی باز شدن یکی از گره‌های جامعه دانست و گفت: برای حل مشکلات جامعه باید به فطرت انسان برگردیم و از آنچه داریم به شدت دفاع کنیم؛ نداشته‌هایمان را جبران کنیم، باورهایمان با زبان قابل، که عقل و دل است، عرضه کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برای حل آسیب‌های اجتماعی باید مردم را شریک کنیم، گفت: حل یک مشکل اجتماعی بدون در نظر گرفتن نقش مردم شکست می‌خورد هرجا مردم را در تلاش‌های اجتماعی شریک‌ کرده‌‌ایم موفق شدیم برای مثال تنها 3 تا 4 درصد مردم از اعتیاد رنج می‌برند آیا 96 درصد جامعه نمی‌توانند این 4 درصد را کنترل کنند، حتما می‌توانند اما باید کنترل آن را به دست مردم سپرد.

وی بهترین راه مواجه با آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری دانست و گفت: بهترین راه مبارزه با اعتیاد معتاد نشدن است، برای پیشگیری هم لزوم شناخت ظرفیت‌ها و روش‌های پیشگیری بسیار مهم است.

وزیر کشور یادآور شد: ما به چنین همایش‌های علمی نیازمندیم تا با هدفی صحیح و شناخت علمی دقیق به فعالیت، شناسایی و مواجه با آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

در پایان از نشریه علمیه پژوهشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دشمنان شاخصه‌های دینی کشورمان را هدف گرفته‌اند/ برخی شادی را در کنسرت‌ها می‌بینند/ چشم پوشی از بازار مواد مخدر با سود ۶۰ میلیارد دلاری برای غربی‌ها آسان نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..