تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل معضل بزرگ بیماران کلیوى زلزله زده با حمایت مقام معظم رهبرى/ وقتى وزارت بهداشت و سازمان مدیریت از مسئولیتشان شانه خالى مى‌کنند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آبان سال گذشته زلزله ای هولناک برخی مناطق کرمانشاه را لرزاند، زلزله ای که تصاویر و اخبار تکان دهنده و تلخ ان از ذهن ایرانی ها پاک نمی شود، چه خانواده هایی که داغ شماری زیادی از عزیزانشان را دیدند و بی خانمان شدند؛ کودکانی که بی مادر و پدر و مادر باید مشکلات سخت زندگی را پشت سر بگذرانند.

از این بین برخی زلزله زدگان با بیماری های سختی چون نارسایی کلیه دست و پنجه نرم می کنند و درد دیالیز و مشقت های آن داغ دیگری بر روی سینه شان گذاشته است، هفته ای سه بار دیالیز توان کار و فعالیت را می گیرد و این مسئله در شرایطی که فرد در چادر و کانکس زندگی می کند، بسیار دردناک و رنج آور است.

چندی پیش رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی سفری به کرمانشاه داشت و از وضع سخت این  بیماران و دیالیز آنها در بیمارستان صحرایی انتقاداتی کرد، هر چند که نماینده تام الاختیار وزیربهداشت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: امکانات دیالیز بیماران دیالیزی کافی است و بیماران دیالیزی و بیماران پیوندی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در دریافت خدمات درمانی خود با مشکلی مواجه نبوده و روند ارائه خدمات بدون هیچگونه مشکلی ادامه دارد، اما در نهایت دفتر ریاست جمهوری به مسئله ورود کرد و پیگیری مشکلات بیماران زلزله زده کرمانشاه در مسیر جدیدی صورت گرفت.

200 بیمار در مناطق زلزله زده کرمانشاه بی خانمان شدند

داریوش آرمان رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات بیماران دیالیزی در مناطق زلزله‌زده و اینکه رفع مشکلات بیماران پس از رئیس جمهوری به کجا رسید؟ گفت: در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۲۰۰ بیمار دیالیزی و پیوند کلیه داریم که در زلزله خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که چندی قبل از مناطق زلزله‌زده و وضع زندگی بیماران داشتیم دیدیم که این بیماران در شرایط بغرنجی زندگی می‌کنند و در بیمارستان صحرایی دیالیز می‌شوند.

 بیماران دیالیزی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در شرایط سختی به سر می برند

آرمان با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: در مناطق زلزله زده گرمای هوا بسیار شدید بوده و گرد و خاک و آلودگی هوا برای بیماران دیالیزی و پیوند کلیه به شدت آزاردهنده است اما تاکنون اقدام خاصی در خصوص تأمین مسکن بیماران صورت نگرفته است البته در مواردی وام‌هایی به زلزله‌زدگان داده می‌شود، ولی به دلیل اینکه بیماران امکان پرداخت وام را ندارند معضل مسکن آن‌ها همچنان پابرجاست.

خبرهای خوشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بیماران دیالیزی کرمانشاه به گوش می رسد/ حل مشکل بیماران با پیگیری دفتر مقام معظم رهبری/ وزارت بهداشت و سازمان مدیریت اقدامی نکردند/ وزارت بهداشت و سازمان مدیریت گفتند نمی توانیم کاری انجام دهیم

وزارت بهداشت و سازمان برنامه شانه خالی کردند

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی به تشکیل ستادی برای رسیدگی به وضع بیماران دیالیزی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد: ستادی را در انجمن بیماران کلیوی تشکیل داده‌ایم تا برای رسیدگی به وضعیت بیماران اقداماتی را انجام دهند و اولین جلسه رسمی ستاد برگزار شد و راهکار‌های خوبی برای حل مشکل آن‌ها پیدا کردیم.

وی اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی نامه‌ای را به رئیس جمهور در خصوص وضعیت بیماران دیالیزی زلزله‌زده ارسال کرده بودند و از طرف دفتر رئیس جمهور حل مسئله به وزارت بهداشت و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی محول شد که هر دو مجموعه اعلام کردند که نمی‌توانند کار خاصی را برای بیماران دیالیزی انجام دهند.

پیگیری دفتر مقام معظم رهبری برای حل مشکل بیماران

آرمان با اشاره به اقداماتی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای حل مشکل بیماران دیالیزی صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه دفتر مقام معظم رهبری پیگیر حضور بیماران دیالیزی مناطق زلزله‌زده شدند و متوجه شدیم نامه ارسالی با پیگیری‌های دفتر مقام معظم رهبری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارجاع داده شده است و اخبار خوبی از این بنیاد برای بیماران دیالیزی مناطق زلزله‌زده به گوش می‌رسد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: امیدوارم تکلیف مسکن بیماران کلیوی مناطق زلزله زده هر چه زودتر روشن شود و این مسئله را در اولویت قرار دهند.

مردم به کمک بیماران بیماران دیالیزی زلزله زده کرمانشاه بیایند

آرمان اظهار کرد: ما ده‌ها بیمار در مناطق زلزله‌زده داریم که متأسفانه در شرایط سختی زندگی می‌کنند و دیالیز درد و رنج بیشتری را از افزون بر زندگی در کانکس و بی‌خانمانی به درد‌های آن‌ها اضافه کرده است امیدواریم هر چه زودتر بیماران از این شرایط نابسامان نجات پیدا کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد:  به دنبال آن هستیم به کمک خیرین بخشی از مشکلات مالی بیماران را حل کنیم و برخی از این بیماران بتوانند هر چه زودتر پیوند کلیه انجام دهند، بسیاری از بیمران دیالیزی در این مناطق به دلیل اینکه توان کار و فعالیت ندارند با سختی امرار معاش و زندگی خود را با یارانه گذران می کنند.

وی از مردم نیکوکار درخواست کرد تا پیش از اینکه زمستان سرد و طاقت‌فرسا در مناطق زلزله‌زده فرا برسد مردم کمک کنند تا مشکل مسکن بیماران دیالیزی و پیوند کلیه حل شود.

امید است که با کمک بنیاد مسکن و خیرین حداقل مشکل اسکان بیماران دیالیزی مناطق زلزله زده کرمانشاه حل شود و دردی از دردهای این بیماران کم شود و این بیماران بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل معضل بزرگ بیماران کلیوى زلزله زده با حمایت مقام معظم رهبرى/ وقتى وزارت بهداشت و سازمان مدیریت از مسئولیتشان شانه خالى مى‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..