تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه‌های ما نیروهای ماهر تربیت نمی کنند/ کشور با کمبود نیروی تکنسین مواجه است

رئیس سازمان سما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ثمره گرایش به رشته های نظری بیکاری جوانان است/ کشور با کمبود نیروی تکنسین مواجه استعلیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما  در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در کشورهای صنعتی حدود ۷۵ درصد جوانان به سمت رشته‌هایی مهارتی و دارای بازار کار سوق  پیدا می کنند  اما در کشور ما متاسفانه این نسبت برعکس است.

منظری توکلی با بیان اینکه نتیجه گرایش بیشتر دانشجویان به شاخه های نظری بیکاری این جوانان بوده است، گفت: امروز در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند نیروی ماهر هستیم ولی دانشگاه‌های ما این نیروهای ماهر را تربیت نمی کنند؛ به همین دلیل برای جذب نیروهای فنی ناچار هستیم  به  مراکز خصوصی و آموزشگاه‌های فنی مراجعه کنیم.

رئیس سازمان سما با اشاره به اینکه نمی‌توان مردم را به زور به جریانی علاقه مند کرد، گفت: گرایش جوانان به دوره‌های مهارتی با فرهنگ‌سازی ممکن است؛  اگر دوره‌های تحصیلی مهارتی تبدیل به یک فرهنگ شود، برای مملکت، کشور و حتی خود دانشجویان مفید خواهد بود.

بستر مناسب برای دانشگاه های مهارتی فراهم نیست

وی با بیان اینکه هنوز بستر لازم برای دانشگاه‌های مهارتی فراهم نیست،  گفت: با رویکرد جدید دانشگاه آزاد که به همت مسئولان  اجرایی شده است؛ سازمان سما به عنوان تربیت‌کننده نیروهای ماهر مشخص شد و سازمان سما و دانشگاه فنی و حرفه ای مرجع  تربیت تکنسین در کشور محسوب می شوند و خوشبختانه با نظر آقای ولایتی و  آقای رهبر اساسنامه سازمان سما  بر اساس فرمایشات رهبری مبنی بر توجه به آموزش های فنی و حرفه ای تغییر کرد.

منظری توکلی در تشریح اهداف اساسنامه سازمان سما گفت: برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش‌های فنی، ترویج مهارت آموزی متناسب با نیازهای صنعت و کشاورزی از اهداف این سازمان بوده همچنین  هدف دیگر انجام فعالیت‌های پژوهشی در کنار فعالیت‌های مهارتی است.

مسئله امروز کشور، تامین نیروی ماهر است

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رویکرد توجه به فعالیت‌های مهارتی، رویکردی ناشی از نیازهای کشور است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مسئله محور بوده و امروز هم نیاز کشور به نیروهای ماهر و تکنسین است؛ نیروهایی که بتوانند در مشاغل مختلف صنعتی  فعالیت کنند.

وی با اشاره به طرح های کلان ملی گفت: طرح های کلان ملی که در شورای عتف تصویب می شوند مطمئناً با توجه به برنامه ریزی کشوری است و  این طرح‌ها با آینده کشور  در ارتباط است.

رئیس سازمان سما یکی از بخش های مهم این سازمان را مدارس آن دانست و گفت: امروز جمعیت دانش‌آموزی کشور ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که با توجه به سیر افزایش جمعیت در سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز داریم؛ امروز با جمعیت کودکان ۲ تا ۶ سال مواجهیم که به ما نشان می دهد در آینده نیازمند ظرفیت های بیشتری برای تحصیل دانش‌آموزان هستیم.

برای تحصیلات نسل آینده باید از امروز فکر کرد

منظری توکلی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشی از فضای دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل کمبود دانشجو و کاهش جمعیت دانشجویی خالی شده است؛ هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ تجهیزات آموزشی با کاهش مواجه هستیم؛ بسیاری از اساتید رشته های نظری مثل رشته های علوم پایه ریاضی شیمی فیزیک، ادبیات فارسی، ادبیات عرب و زیست شناسی به دلیل کاهش دانشجو می توانند تمام وقت در مدارس حضور داشته باشند به همین دلیل امیدواریم در آینده بتوانیم از ظرفیت های مدارس سما بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه‌های ما نیروهای ماهر تربیت نمی کنند/ کشور با کمبود نیروی تکنسین مواجه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..