تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شورای نگهبان نقش بارزی در تحقق جمهوریت و اسلامیت نظام ایفا می کند

شورای نگهبان نقش بارزی در تحقق جمهوریت و اسلامیت نظام ایفا می کند

احمد قنبریان، سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، شورای نگهبان را یکی از نعمت های انقلاب و قانون اساسی دانست و اظهار کرد: دو وظیفه مهم از وظایف 13گانه شورای نگهبان تامین کننده دو رکن اصلی نظام یعنی «جمهوریت» و «اسلامیت» است.

وی فلسفه تشکیل شورای نگهبان را حفاظت و صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام دانست و بیان کرد: برای حفاظت و صیانت از قانون اساسی و احکام شرع مقدس نهادی به نام «شورای نگهبان» پیش بینی شده تا این وظیفه را بر عهده داشته باشد.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در گیلان، جمهوریت را شکل و شمایل نظام ما دانست و افزود: جمهوریت با مراجعه به آرای عمومی تحقق پیدا می کند که در وظیفه نظارت بر انتخابات به عنوان وظیفه محوله به شورای نگهبان، ظهور و بروز دارد. یعنی شورای نگهبان با اعمال وظیفه نظارت بر انتخابات از رکن جمهوریت نظام پاسداری می کند.

قنبریان، ایجاد ساز و کار لازم برای نظارت موثر بر انتخابات را مطالبه رهبر انقلاب دانست و یادآور شد: شورای نگهبان برای اعمال نظارت درست و موثر خود در استان ها در سال 79 نسبت به راه اندازی دفاتری تحت عنوان «دفاتر نظارت بر انتخابات» اقدام کرد که این دفاتر امروز بازوی نظارتی شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات در استان هاست.

دفاتر شورای نگهبان بانک جامع اطلاعاتی دارند

وی شورای نگهبان را یک نهاد مستقل دانست و تاکید کرد: رصد دقیق و کارشناسانه فضای سیاسی، عملکرد و فعالیت کاندیداهای انتخاباتی از جمله کارکردهای اساسی دفاتر نظارت شورای نگهبان است.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در گیلان، با اشاره به ایفای وظیفه شورای نگهبان در راستای حفظ رکن اسلامیت نظام، خاطرنشان کرد: وظیفه مهمی که برعهده شورای نگهبان گذاشته شده، تطبیق قوانین، مقررات، مصوبات و معاهده نامه های مجلس شورای اسلامی با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی است که این تطبیق تامین کننده و تضمین کننده رکن اسلامیت نظام است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با توجه به وظایف و اختیاراتش، نقش بارز و اساسی در راستای تحقق دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام ایفا می کند و الحمدلله تاکنون موفق بوده و خواهد بود.

قنبریان، با بیان اینکه هجده سال از راه اندازی دفاتر استانی نظارت می گذرد، گفت: اکنون دفاتر شورای نگهبان بانک جامع اطلاعاتی دارند و اطلاعات آنها از دستگاه های امنیتی و نظارتی بیشتر است. خوشبختانه استان گیلان از یک شبکه نظارتی بسیار خوب با حدود 15 هزار نفر عضو برخوردار است.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در گیلان، شورای نگهبان را فصل الخطاب دانست و اضافه کرد: در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات دیدگاه های سیاسی مد نظر شورای نگهبان قرار ندارد و اصل نظام و اصل ولایت فقیه مورد توجه قرار می گیرد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شورای نگهبان نقش بارزی در تحقق جمهوریت و اسلامیت نظام ایفا می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..