تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری نخستین جشنواره «ایثار اجتماعی» در گیلان

برگزاری نخستین جشنواره «ایثار اجتماعی» در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 25 تیر در آیین تجلیل از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در توسعه سبک زندگی ایرانی – اسلامی که در مجتمع شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: بانوان نخبه شاهد و ایثارگر استان سرآمدان جامعه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، حوزوی و قرآنی هستند.

وی با اشاره به نقش آفرینی شیرزنان ایثارگر گیلانی در کسوت مادران و همسران شهدا، افزود: مادران و همسران شهدا و ایثارگران همواره نقش اساسی در دوران پرافتخار تاریخ انقلاب ایفا کردند. کسانی که امروز در این جمع حضور دارند، در واقع حاصل پرورش و تربیت این مادران و همسران هستند که چنین الگوهای برتری را تحویل جامعه دادند تا علاوه بر اینکه رهرو شهدا و حافظ اصول و ارزش های انقلاب هستند، در عرصه های مختلف جامعه منشا اثر و خدمتند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد: بانوان نخبه شاهد و ایثارگر تفکر شهدا را الگوی راه و مسیر زندگی خودشان قرار داده اند و امروزه با سبک زندگی ایرانی – اسلامی برای ساختن جامعه ای آرمانی با روحیه ایثار و کمک به هم نوع، به سوی تعالی و رشد جامعه اسلامی و توسعه همه جانبه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می کنند.

پاکاری، تقویت ایمان و اخلاق را لازمه تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: بخش قابل توجهی از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را قشر بانوان تشکیل می دهند لذا ایجاب می کند ما برای این گروه از جامعه برنامه های خاص و شاخصی را متناسب با شرایطشان دنبال کنیم.

این مقام مسئول، تقویت مراکز مشاوره را یکی از اولویت های بنیاد شهید طی سال های اخیر دانست و متذکر شد: امیدواریم با تقویت این مراکز خدمات موثرتری را برای این قشر از جامعه هدف داشته باشیم. همچنین در حوزه هدایت تحصیلی و تحصیلات تکمیلی اهتمام ویژه ای داریم تا به صورت مدون و نهادینه تر عمل کنیم لذا در نظر داریم با برگزاری دوره های لازم برای این امر و به کارگیری مشاوران با تجربه و کارآمد به فرزندان شاهد و ایثارگر جهت ارتقای تحصیلی کمک کنیم.

پاکاری، با بیان اینکه حدود 6 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی داریم، عنوان کرد: از این تعداد، 23 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 7 درصد در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند که مایه مباهات است.

وی با تاکید بر اینکه از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در تشکل های ایثارگری استفاده خواهیم کرد، گفت: تشکل های ایثارگری ظرفیت های بالقوه ای دارد که باید از این ظرفیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم. همچنین در زمینه اجرای طرح های فرهنگی، اجتماعی و تخصصی از جمله برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی، طرح پایش سلامت والدین شهدا و... نیز می توانیم از ظرفیت تشکل ها بهره بگیریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به برگزاری جشنواره «نامه ای به یک شهید»، اضافه کرد: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز طی سه سال اخیر دارای رشد کمی و کیفی بودیم و فعالان قرآنی شاهد و ایثارگر ما از 2 هزار و 700 نفر در سال 95 به 4 هزار و 500 نفر رسیده اند. همچنین برای نخستین بار رتبه سوم کشوری را در مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر کسب کردیم.

پاکاری، با بیان اینکه بسیاری از بانوان نخبه ما جزو کارآفرینان برتر در حوزه های کشاورزی و صنعتی هستند، اظهار کرد: این کارآفرینان به اقتصاد جامعه کمک می کنند و لذا از مصادیق عملی موفقیت در حوزه ایثارگری هستند. باید این مصادیق را به جامعه بشناسانیم تا جامعه ما همواره ایثارگران را به عنوان الگویی صحیح و کامل بداند که ایثارگری آنان ادامه دارد و فقط مختص دفاع مقدس نیست، بلکه در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و ورزشی و... درخشان هستند.

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار در استان گیلان در سال گذشته و همزمان با روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از پیشتازان ایثار اجتماعی تقدیر کردیم لذا امسال برای نخستین بار جشنواره «ایثار اجتماعی» را در استان برگزار خواهیم کرد تا فرهنگ ایثار اجتماعی را با فرهنگ ایثار و شهادت پیوند بزنیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد: امروزه ایثار اجتماعی می تواند یکی از مولفه های اصلی رشد و تعالی جامعه باشد و همه اقشار جامعه به این فرهنگ نیاز دارند، زیرا به رفع مشکلات کمک می کند و نوعی از ایثار است که نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

وی با بیان اینکه مقوله ایثار تنها مختص میادین رزم و دفاع نیست، متذکر شد: هر کسی در هر زمان و مکانی می تواند منشا ایثار باشد و منافع دیگران را بر منافع شخصی ترجیح دهد.

پاکاری، تالیف کتب، تولید نماهنگ و نرم افزارهای چندرسانه ای و برگزاری نمایشگاه های موضوعی از اسناد و آثار طبقه بندی شده شهدا در زمینه های مختلف از جمله ازدواج، عفاف و حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و... را از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با مقوله ایثار و شهادت دانست و یادآور شد: فراگیری برنامه ها و مشارکت تشکل های ایثارگری دو رویکرد بنیاد شهید در اجرای برنامه هاست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن و یادواره شهدای منا خبر داد و تصریح کرد: امسال بنا داریم دومین دوره طرح مدرسه خلاقیت و ایده پردازی را ویژه دانش آموزان دختر مدارس شاهد برگزار کنیم. این طرح به کشف استعدادهای برتر کمک می کند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری نخستین جشنواره «ایثار اجتماعی» در گیلان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..