تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنجیره تامین پیچیده داعش برای تشکیل ناوگانی از پهپادهای نظامی

زنجیره تامین عجیبی از شرکت های ساختگی، هویت های جعلی و واسطه ها وظیفه تامین ناوگان پهپادهای داعش را بر عهده داشته اند.

حملات کشورهای مختلف علیه مواضع داعش در عراق و سوریه چیز زیادی را از این گروهک تروریستی باقی نگذاشته، از اینرو اندک نیروهای باقیمانده آنها با از دست دادن جبهه های زمینی به روش های دیگری نظیر استفاده از پهپاد نظامی برای بمباران روی آورده اند.

این پهپادها معمولا شامل کوادکوپترهای آماده ای هستند که در کشورهای دیگر خریداری شده و پیش از ارسال به خط مقدم داعش اصلاحاتی روی آنها اعمال شده است. پهپاد نظامیمیزان استفاده تروریست های داعش از این گجت ها بسیار گسترده بوده، برای مثال ژنرال «ریموند توماس»، از فرماندهان نیروهای ویژه آمریکا می گوید:

در یکی از عملیات ها شاهد به پرواز درآمدن ۷۰ پهپاد طی ۲۴ ساعت بودیم و سلاح چندانی هم برای انهدام آنها در اختیار ما نبود.

در سال ۲۰۱۷ با هجوم نیروهای ائتلاف به موصل، حملات هوایی داعش به اوج خود رسیده و ماهانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ بمباران از طریق پهپاد صورت می گرفت. یکی از نیروهای سوری نیز مدعی شده که در رقه پهپادهای داعش روزانه ۱۵ بار خطوط تدارکات آنها را هدف قرار داده اند.

برنامه تامین این گجت ها برای ناوگان پرنده های مرگبار داعش توسط دو برابر بنگلادشی طراحی شده بود که برای رسیدن به هدف خود از شرکت هایی ساختگی و حقیقی در سراسر دنیا بهره برده اند.

این دو برادر به نام های «سوجان» و «آتول»  کارآفرین های حوزه آی تی در بنگلادش بودند اما امپراتوری فناوری خود را به مرکزی برای پشتیبانی از ناوگان پهپادهای داعش تبدیل کرده بودند.

این دو در کشورهای انگلیس، اسپانیا و بنگلادش شرکت هایی ساختگی را برای نقل و انتقال پول و تدارکات تاسیس کرده و پهپادها و تجهیزات اضافی را از نه شرکت مختلف در آمریکا و کانادا خریداری می کردند.پهپاد نظامی این دو به منظور افزایش برد و تبدیل گجت های عادی به پهپاد نظامی با استفاده از نام های مستعار و از طریق شرکت هایی دیگر در دانمارک، استرالیا و آمریکا تجهیزات جانبی نظیر دوربین، جی پی اس و آنتن را به کشورهای مجاور داعش از جمله ترکیه وارد کرده و از طریق مرز به دست تروریست ها می رساندند.

سوجان پس از مدتی رسما به داعش پیوسته و برای مبارزه در خط مقدم به سوریه رفت. او طی بمباران رقه در سال ۲۰۱۵ کشته شد اما زنجیره تامین آنها برای نقل و انتقال پول و پهپاد کماکان به فعالیت خود ادامه می داد.

این شبکه پس از مدت ها به صورت کامل منهدم شد اما چگونگی تبدیل ابزارهای سرگرمی به پهپاد نظامی و ضعف های موجود در سیستم خرید و حمل و نقل بین المللی قابل توجه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنجیره تامین پیچیده داعش برای تشکیل ناوگانی از پهپادهای نظامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..