تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیچاره مهرداد پولادی!

روزنامه گل: پیرو حرف و حدیث‌هایی که از هفته گذشته به گوش می‌رسید، سرانجام وزیر ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای خطاب به ريیس ستاد کل نیروهای مسلح رسما خواهان معافیت هفت ملی‌پوش فوتبال ایران، حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد.

هفت بازیکنی که مسعود سلطانی‌فر خواهان معافیت آنها شده، سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون، مجید حسینی، علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده هستند. عجیب اینکه بازیکنی مثل قلی‌زاده اصلا در فهرست نهایی و ۲۳ نفره تیم‌ملی نبوده و به‌عنوان مهمان در روسیه حضور داشته، اما حتی برای او هم درخواست معافیت شده است! از این نکته که بگذریم، اصل درخواست وزارت ورزش در این زمینه که به نظر می‌رسد متکی به بزرگنمایی عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی بوده باشد، محل بحث و انتقادهای زیادی شده است.

تیم‌ملی در این دوره توانست با چهار امتیاز بیشترین امتیازات تاریخ حضورش در ادوار جام‌جهانی را کسب کند، اما نهایتا در صعود از گروهش ناکام ماند و از این جهت به سرنوشتی مشابه تیم‌های قبلی دچار شد. به علاوه دو امتیاز از مجموع امتیازات ایران در اثر گل به خودی لحظات پایانی بازیکن مراکش بود که ایران راضی به مساوی را پیروز به بازی دوم فرستاد.

بیچاره مهرداد پولادی!

یک امتیاز دیگر را هم باید پای اعلام اشتباه خطای پنالتی به سود تیم کشورمان در آخرین دقایق بازی با پرتغال بنویسیم؛ تصمیمی که از نظر کارشناسان بین‌المللی داوری، تنها اشتباه سیستم ویدیوچک در مرحله گروهی بوده! کنار هم قرار دادن این مسايل است که حالا درخواست معافیت برای جمعی از بازیکنان این تیم را غیرمنطقی و نادرست جلوه می‌دهد.

مساله خدمت سربازی ورزشکاران ازجمله داستان‌های همیشه ملتهب و خبرساز جامعه ماست. تا به حال نقدهای بسیار زیادی در این مورد نوشته شده و خیلی‌ها گفته‌اند وقتی مثلا یک فوتبالیست می‌تواند با حضور در باشگاه‌های بزرگ اروپایی اسم ایران را سر زبان‌ها بیندازد، چرا باید او را وادار کنیم در اوج جوانی و درست در نقطه پرواز دو سال برای یک باشگاه نظامی توپ بزند؟ هرچند خود باشگاهداری نظامی‌ها در فوتبال هم از آن غرایب روزگار است که در سطح اول فوتبال جهان نظیرش را نمی‌بینیم. تمام این حرف‌ها به‌جای خود درست است، اما این همه نباید مجوزی برای وزارت ورزش باشد که بخواهد به‌طور موردی برای چند بازیکن فوتبال درخواست معافیت بدهد.

الان مثلا ورزشکاران نخبه سایر رشته‌های ورزشی که شرایط‌شان به هر دلیلی به آیین‌نامه «سرباز قهرمان» نخورده، می‌توانند از وزارتخانه گله داشته باشند که چرا برای معافیت آنها آستین بالا نزده؟ شاید اگر مثل معافیت‌های پزشکی، برای معافیت قهرمانان ورزشی هم یک کمیسیون تخصصی تشکیل شود که پرونده همه موارد مستحق را به دقت ارزیابی کند، شائبه تبعیض از بین برود.

واقعا این تیم چه فرقی با تیم چهار سال قبل داشت که مثلا در بازی با آرژانتین بهترین نمایش تاریخ فوتبال کشور را ارائه داد و بازیکنانش معاف نشدند؟ تا قبل از لایی وحید امیری به پیکه، بزرگترین دستاورد فوتبال ملی ما(!) دریبل مسی توسط مهرداد پولادی بود؛ بازیکن مستعدی که به‌خاطر مشکل نظام‌وظیفه به تهران بازنگشت و الان اطلاع دقیقی از شرایط او در دست نیست. واقعا او چه فرقی با یکی مثل سردار آزمون داشت که یکی باید معاف شود و یکی نه؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیچاره مهرداد پولادی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..