تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیرعبداللهیان: حضور ایران در سوریه ربطی به آمریکا و روسیه ندارد

خبرگزاری مهر: «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه «لقاء خاص» شبکه جهانی الکوثر به پرسش هایی درباره اوضاع منطقه به ویژه مبارزه با تروریسم، اوضاع در سوریه و مناقشه یمن پاسخ داد.

امیرعبداللهیان درباره حضور مستشاران نظامی ایرانی در سوریه گفت: مستشاران ایرانی که متخصص در زمینه مبارزه با تروریسم هستند به دعوت دولت و مسئولان سیاسی سوریه به ویژه شخص رئیس جمهور سوریه در این کشور حضور داشته و دارند. ما به مسئولان روس و همه کسانی که از حضور مستشاران نظامی ما در سوریه سخن می گویند گفته ایم که تصمیم گیری در این زمینه صرفا به تهران و دمشق مربوط می شود. ما به حضور در سوریه و حمایت از این کشور در مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد تا امنیت و صلح در سراسر سوریه برقرار شود.

امیرعبداللهیان: حضور ایران در سوریه ربطی به آمریکا و روسیه ندارد

امیرعبداللهیان درباره شایعه درخواست روسیه از ایران برای خروج از سوریه گفت: مقامات روس چنین شایعاتی را رد کردند و این مسئله جزء دستور کار مذاکرات روسای جمهور آمریکا و روسیه نیست. همانطور که قبلا گفتم ادامه حضور مستشاران ایرانی در سوریه به تصمیم آقای بشار اسد و دولت سوریه و همچنین مقامات ایرانی بستگی دارد. ما معتقدیم نه روس ها، نه آمریکایی ها و نه هیچ قدرت دیگری در جایگاهی نیست که درباره خروج مستشاران ایرانی از سوریه حرف بزند یا تصمیم بگیرد.

گفتگوی ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا

امیرعبداللهیان درباره شایعه گفتگوی ایران با رژیم صهیونیستی از طریق میانجی ها و همچنین گفتگوی ایران با آمریکا گفت: عده ای تصور می کنند ایران ممکن است مذاکراتی محرمانه با آمریکا یا روسیه یا اروپا یا هر طرف دیگری انجام دهد تا به عنوان میانجی بین ایران و رژیم نامشروع اسرائیل عمل کنند. این تصور از پایه غلط است. ببینید با گذشت چهار دهه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کشور ما همچنان هزینه این موضع ثابت خود را می پردازد که تاکید دارد جمهوری اسلامی رژیم اشغالگر فلسطین را به رسمیت نشناخته است و نخواهد شناخت.

وی افزود: اما در خصوص آمریکا ما در واقع معتقدیم اگر گفتگو با این کشور بر مبنای احترام متقابل باشد و آمریکایی ها به تعهداتی که می پذیرند عمل می کنند، ما با گفتگو با آنها مخالفت نمی کنیم. برخی کشورها در دوره های مختلف میانجی گفتگوی ما با آمریکا بودهاند و تازه ترین فرصتی که به آمریکایی ها داده شد تا بتوانند وارد گفتگو با تهران شوند، گفتگو درباره فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران بود... ما در این گفتگوها بارها تاکید کردیم اگر آمریکایی ها ثابت کنند به تعهداتشان پایبند هستند، مذاکرات هسته ای می تواند زمینه خوب و مثبتی به منظور ایجاد فضای مناسب برای عادی سازی روابط بین واشنگتن و تهران باشد. اما آمریکایی ها حتی پیش از به قدرت رسیدن ترامپ، یعنی در زمان ریاست جمهوری اوباما، نشان دادند برای گفتگو با تهران جدی نیستند.

آمریکا پس از به قدرت رسیدن ترامپ هم ثابت کرد خواستار رابطه با ایران نیست. اکنون روابط دوکشور در بدترین شرایط و بیشترین بی اعتمادی متقابل قرار دارد و هر سیگنالی که آمریکا گاه و بیگاه برای ایران می فرستد با این پاسخ مواجه می شود که آمریکا غیرقابل اعتماد است و تا زمانی که مقامات آمریکایی چنین موضعی دارند، باب گفتگو بسته خواهد ماند.

سیاست کلی ایران در منطقه

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که ایران خواستار پایان بحران در یمن و دیگر مناطق درگیری از طریق گفتگوی سیاسی است گفت: در واقع ما تلاش می کنیم هیچ اقدامی که موجب پیچیده تر شدن اوضاع در منطقه و تشدید درگیری ها می شود انجام ندهیم. اتهاماتی از این قبیل که ایران موشک به یمن می فرستد اساسا نادرست است زیرا ما باور نداریم که سرنوشت جنگ را راه حل های نظامی رقم می زند...

ما معتقدیم اگر یمن امنیت خود را از دست بدهد یا عربستان یا امارات ناامن شوند، این ناامنی به سراسر منطقه گسترش پیدا خواهد کرد. از این رو ما راضی نبوده و نیستیم که هیچ یک از طرف های مناقشه در یمن چنین مسیری در پیش بگیرد بلکه راه حل سیاسی را تشویق و برای آن زمینه سازی می کنیم. ما بارها به مقامات سعودی و اماراتی گفته ایم تنها راه پایان دادن به بحران یمن گفتگوی سیاسی است و پیش از آن که آتش جنگ و درگیری در منطقه گسترش یابد باید به میز مذاکره بازگشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیرعبداللهیان: حضور ایران در سوریه ربطی به آمریکا و روسیه ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..