تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هلال احمر در حوادث اخیر کشور فعال بوده

خبر خوب حرف اول را می‌زند/ توصیه به مدیران هلال احمربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان هلال احمر کشور با گرامیداشت دهه کرامت گفت: اسلام اهمیت فوق العاده‌ای نسبت به خدمت به مردم می‌دهد.

وی افزود: بهترین دلیل آن آیه معروف قرآن است که می‌فرماید اگر کسی انسانی را از مرگ نجات دهد گویا دنیایی را زنده کرده است، بر اساس روایات ظاهر آیه این است که کسی انسانی راز. غرق شدن، آتش سوزی و مانند آن نجات دهد، اما معنای باطنی این است که افراد انسان‌ها را از ضلالت و گمراهی نجات دهند و به سوی هدایت دعوت کنند؛ بنابراین نجات مادی و معنوی در این آیه جمع است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ائمه طاهرین (ع) عملا برای نجات انسان‌ها و حل مشکلات مردم اقدام و خدمت می‌کردند، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی پیشگام در این راه بودند که نشان می‌دهد کمک به نیازمندان جزو اساسی‌ترین تعلیمات اسلام است به ویژه اگر نیازمندان افراد حادثه دیده باشند.

وی ادامه داد: کمک کردن به افراد حادثه دیده که کار هلال احمر است از نظر تعلیمات اسلامی ثواب مضاعف دارد، بنابراین قبل از اینکه هلال احمر تشکیل شود و این گونه برنامه‌ها باشد در تعلیمات اسلامی به نحو کامل به این موضوعات اشاره شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای رسیدگی به نیازمندان ابراز کرد: ویژگی هلال احمر این است که به سراغ حادثه دیدگان می‌رود، حادثه منحصر به کشور ایران نیست و در همه کشور‌ها وجود دارد و دنیا خالی از حوادث نیست از این رو باید عده‌ای آماده باشند که به داد افراد حادثه دیده برسند.

وی عنوان کرد: در جا‌هایی که حادثه پیش می‌آید زمان بسیار مهم است، در بسیاری از موارد اگر نیرو‌های امدادی در ساعت اول که وقت طلایی به شمار می‌رود برسند می‌توانند افراد بیشتری را نجات دهند، گروهی باید گوش به زنگ باشند تا وقتی حادثه‌ای پیش آمد سریعا برای امدادرسانی اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هلال احمر باید افراد تحت مدیریت خود را برای سرعت عمل بیشتر تعلیم دهد، نیرو‌های امدادی باید تمرینات و مانور لازم را داشته باشند تا با سرعت وارد عمل شوند، نیرو‌ها باید با آموزش‌های قوی پرورش داده شوند تا در زمان نیاز وجود خود را نشان دهند.

وی اضافه کرد: هلال احمر باید اولویت‌ها را در نظر داشته باشد، گاهی ممکن است دو حادثه اتفاق بیفتد که یکی حاد و دیگری غیر حاد است که باید با رعایت اولویت‌ها عمل کرد؛ باید به نیرو‌ها آموزش داده شود تا از سرمایه‌ها و امکانات موجود حداکثر استفاده را انجام دهند تا اسراف و اتلاف نشود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امکانات هلال احمر محدود است، بیان کرد: گاهی نیاز‌ها نامحدود است و در این صورت باید با برنامه ریزی دقیق و مصرف درست کار‌ها را پیش برد تا امکانات هدر نرود و از خیرین کمک گرفته شود.

وی افزود: هلال احمر می‌تواند در زمینه کمک به حادثه دیدگان و پرورش روح انسانیت و نوع دوستی در نیرو‌ها اثرگذار باشد، انسان صدقه دهنده و یاری رسان به نیازمندان پرورش روحی پیدا می‌کند و روح انسانیت در او تقویت می‌شود؛ بنابراین هلال احمر می‌تواند برای جوانان درس شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت جوانان، به آنان درس انسانیت و فداکاری دهد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: امروز خبر رسانی خوب حرف اول را می‌زند، باید خبررسانی شود که هلال احمر چقدر در حوادث کرمانشاه، کرمان، پلاسکو، اربعین و موارد دیگر فعال بوده است، باید اخبار کار‌ها منتشر شود چرا که سرمایه اصلی هلال احمر اعتماد مردم است، اگر سرمایه اعتماد وجود داشته باشد جلب کمک انسانی و مادی می‌شود.

انتهای پیام/ز

آیت الله مکارم شیرازی از هلال احمر تشکر کرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هلال احمر در حوادث اخیر کشور فعال بوده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..