تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نصب پنل های خورشیدی در منازل مسکونی کمیته امداد قم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مهدی آهنین پنجه،مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم، با اشاره به وضعیت مصرف برق در بافت فرسوده شهر قم گفت: این شهر دارای هزار و 700 هکتار بافت فرسوده است و طول شبکه برق در این بافت، هفت هزار کیلومتر است و این شبکه نیاز به بازسازی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم بیان کرد: در حالی که قیمت فروش هر کیلووات برق در استان، 80 تومان است، شرکت توزیع برق استان، هر کیلووات برق خورشیدی را از مردم به قیمت 800 تومان خریداری می کند.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید برق نیروگاه حرارتی قم 704 مگاوات است، اما به صورت عملی 600 مگاوات توسط نیروگاه تولید می‌شود، همچنین اکنون ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان قم، 1.4 مگاوات است، اما برای تولید 11 مگاوات برق خورشیدی در این استان، پروانه صادر شده است.

آهنین پنجه با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق خورشیدی در استان قم عنوان کرد: شرکت‌ها و افراد زیادی از مردم برای سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی به شرکت توزیع برق استان مراجعه کردند، همچنین کمیته امداد استان قم هم اقدام به نصب پنل‌های خورشیدی در منازل تعدادی از مددجویان خود کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم اضافه کرد: سالیانه پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود، اما در مقابل 8 درصد مصرف برق مردم در ایران بالا می‌رود، امسال به دلیل کاهش بارش‌ها، 30 درصد از ظرفیت تولید نیروگاه‌های برقابی کشور کاسته شد و به این دلیل کمبود برق در ساعت پیک مصرف به وجود آمد.

وی ادامه داد: زمان بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی در حدود چهار سال است، به همین دلیل سرمایه گذاری در این بخش سودآور است.

وی در پایان یادآورشد: بخش صنعت استان قم در سال جاری با امضای تفاهم نامه با شرکت توزیع برق استان در مدیریت مصرف 42 مگاوات برق به این شرکت کمک کرد.

انتهای پیام/ح

صدور پروانه برای تولید ۱۱ مگاوات برق خورشیدی در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نصب پنل های خورشیدی در منازل مسکونی کمیته امداد قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..