تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رسانه ها، دارایی بازار سرمایه/ آثار برتر جشنواره بورس و رسانه، الگوی خبری استاندارد

اهمیت ساز و کار اطلاع رسانی در بازار سرمایه روشن است. سازه اطلاعات یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه است و در واقع دارایی آن محسوب می شود.

سعید مستشار، مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: ساز و کار اطلاع رسانی در همه حوزه ها از جمله بازار سرمایه از اجزای مختلفی تشکیل شده و یکی از مهمترین این اجزا رسانه ها هستند.

سعید مستشار با تاکید به نقش مهم رسانه ها در تولید و توزیع اطلاعات مورد نیاز بازار سرمایه، گفت: فضای اطلاع رسانی شفاف و انتشار دقیق و سریع اطلاعات قطعا کارایی بیشتر بازار سرمایه را به همراه دارد و کارایی بیشتر زمینه توسعه بازار سرمایه را فراهم می کند. بر اساس همین نقش کلیدی است که گفته می شود سازه اطلاعات در کنار سایر ارکان بازار سرمایه قرار دارد.

به گفته مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان، رسانه ها، می توانند در مدت زمان اندک پایه ساز تصمیم ها باشند و از این رو، برخورداری از رسانه های شفاف، تخصصی، مستقل و از همه مهمتر کارآمد و اثر بخش به ویژه در حوزه های اقتصادی و بازار سرمایه یک ضرورت است.  

وی با تاکید بر اینکه رسانه ای که در خدمت اهداف و منافع سرمایه گذاران اقتصادی و فعالین بازار سرمایه باشد، نقش کلیدی در توسعه و بهبود عملکرد بازار ایفا می کند، ادامه داد: در این جا این پرسش مطرح است که برای توسعه و تقویت رسانه ها چه ابزار و امکانی در اختیار است؟!

مستشار با بیان اینکه بهبود وضعیت فرهنگی و آموزشی از مهمترین اقدامات لازم برای توسعه رسانه های فعال در بازار سرمایه است، افزود: یکی از راه های آموزش و فرهنگ سازی برگزاری جشنواره های تخصصی است.

وی یکی از اقدامات مثبت سازمان بورس در این زمینه را برگزاری جشنواره بورس و رسانه دانست و گفت: ایجاد فضای رقابت سالم از نخستین نتایج مثبت جشنواره بورس و رسانه است. جمعی از خبرنگاران معیارهای رسانه ای مناسب بازار سرمایه را تجربه می کنند و خود را در قیاس با سایر فعالان رسانه ای محک می زنند.

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان، افزود: فضای رقابتی جشنواره بورس و رسانه، کیفیت آثار خبری را افزایش می دهد و بهبود نحوه اطلاع رسانی را به همراه دارد.

این مدیر اقتصادی کارکرد بعدی جشنواره بورس و رسانه را درک اهمیت و نقش رسانه ها از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دانست و گفت: این جشنواره ویترین رسانه های بازار سرمایه محسوب می شود. برگزاری این رویداد توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه، در واقع این پیام را منتقل می کند که رسانه ها جایگاه کلیدی و مهمی دارند. این پیام  باعث دلگرمی فعالان رسانه ای است و نشان می دهد نقش آنها در توسعه بازار سرمایه دیده می شود.

داور نخستین جشنواره بورس و رسانه افزود: زمانیکه آثار برتر معرفی می شود می توان از آنها به عنوان الگو یاد کرد، آثار برتر قطعا از استاندارد های خبری برخوردار هستند و می توانند کلیدی برای بهبود کیفیت آثار تولیدی بازار سرمایه باشند.

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان نتایج برگزاری اولین جشنواره بورس و رسانه را مثبت دانست و گفت: شاید بتوان گفت اولین قدم برای هر کار و رویدادی کامل نیست اما قطعا ارزشمند است و گام های بعدی نتایج مثبت بیشتری به همراه خواهد داشت.

داور نخستین دوره جشنواره بورس و رسانه گفت: در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نیز همین فضا حاکم بود و هر چه جلوتر رفتیم اشتیاق بیشتر و رویداد گسترده تر شد و امیدوارم جشنواره بورس و رسانه همین مسیر را طی کند.

مدیرعامل گروه راهبران اقتصادی آرمان در پایان از خبرنگاران و رسانه های فعال در بازار سرمایه دعوت کرد تا در این رویداد مهم مشارکت کنند و برگزاری دومین جشنواره بورس و رسانه را قابل تقدیر دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رسانه ها، دارایی بازار سرمایه/ آثار برتر جشنواره بورس و رسانه، الگوی خبری استاندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..