تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶ ترفند ارزان و موثر که دندان‌هایتان را مثل مروارید سفید می‌کند

کیت‌های سفید کننده دندان به راحتی در اکثر داروخانه‌ها در دسترس هستند. با این حال بسیاری از دارو‌های طبیعی می‌توانند به حذف لکه‌ها و حفاظت از مینای دندان کمک کنند.

۶ راهکار ساده برای آنکه دندان‌هایی سفید داشته باشید

چرا دندان زرد می‌شود؟

دندان‌ها به 2 دلیل زرد می‌شوند که افزایش سن روند زردی آن‌ها را تسریع می‌کند:

نازک شدن مینا

لایه بیرونی دندان شامل میناست که بخشی تقریبا سفید رنگ  است و از ساختار دندان‌ها محافظت می‌کند؛ در زیر این بخش  لایه‌ای بافتی به نام دنتین  به رنگ زرد و قهوه‌ای وجود دارد؛ هنگامی که لایه مینای دندان شروع به تیره‌تر شدن می‌کند، دندان‌ها تیره و زرد رنگ می‌شوند.

غذا‌های اسیدی، بیماری لثه و پیری یا افزایش سن می‌تواند موجب نازک شدن مینای دندان شود البته مینای دندان بعضی افراد به طور طبیعی نازک‌تر است.

رنگ و لکه

غذا‌های خاص و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه می‌توانند دندان‌ها را لکه‌دار کنند؛  برخی از غذا‌ها که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند با نازک‌تر کردن مینای دندان می‌توانند موجب افزایش زردی دندان‌ها شوند.

سایر عوامل لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌توان به سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکویی و انواع خاصی از آنتی بیوتیک‌ها اشاره کرد.

چگونه دندان‌ها را به طور طبیعی سفید کنید

استفاده از روش‌های زیر به سفید کردن دندان‌ها کمک می‌کند:


۱- تغییرات غذایی

حذف مواد غذایی که موجب لکه‌دار شدن و تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود، از زردی بیشتر دندان جلوگیری می کند؛  غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که حاوی تانن هستند مانند نوشیدنی‌های الکلی و چای در زرد شدن دندان‌ها موثر هستند.

قهوه، نوشابه‌های تیره و برخی از آبمیوه‌ها در لکه‌دار شدن آن‌ها تاثیر دارند.

مواد غذایی اسیدی می‌تواند دندان‌ها را با از بین بردن مینای دندان زرد کند؛  افرادی که در مورد رنگ دندان‌های خود نگران هستند باید از مصرف بیش از حد مرکبات، قهوه و سودا خودداری کنند؛  آن‌ها همیشه باید پس از مصرف این مواد دندان‌های خود را مسواک بزنند.

دندان‌پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که افراد پس از خوردن غذا ۳۰ دقیقه صبر کنند و سپس مسواک بزنند. اسید‌های موجود در غذا موجب نازک شدن مینای دندان می‌شود، بنابراین مسواک زدن بلافاصله پس از غذا می‌تواند باعث آسیب دندان‌ها شود.

۶ راهکار ساده برای آنکه دندان‌هایی سفید داشته باشید

ترک سیگار یا دخانیات خطر لکه‌های دندانی ناشی از نیکوتین را کاهش دهد همچنین از پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند؛ دخانیات و سیگار به مینای دندان آسیب می‌رساند و باعث ایجاد مشکلات بهداشتی دهان می‌شود.


۲- شستشوی مرتب دندان‌ها یا به اصطلاح روغن کشی

روغن کشی اصطلاحی است که برای شستشوی دهان با روغن‌های خاص برای حذف آلودگی‌ها، باکتری‌ها و مواد باقی مانده در دهان استفاده می‌شود. روغن کشی، جایگزینی برای مسواک زدن یا نخی معمولی نیست، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که شستن دهان با روغن‌های خاص به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

این روش را امتحان کنید، یک دقیقه بعد از مسواک زدن، دهان را با روغن شستشو دهید و دهان شویه را از دهان بیرون بریزید.

روغن‌های مناسب برای روغن کشی عبارتند از:

روغن نارگیل

روغن آفتابگردان

روغن کنجد


۳- مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین به راحتی می‌تواند لکه‌های روی سطح دندان‌ها را از بین ببرد؛ اما تحقیقات سال ۲۰۱۷ نشان داده است که استفاده از این ماده یک راه ایمن برای پاک کردن دندان از لکه‌هاست.

جوش شیرین همچنین با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و درنتیجه قادر است با کاهش پلاک دندان مانع از پوسیدگی شود.

۶ راهکار ساده برای آنکه دندان‌هایی سفید داشته باشید


۴- استفاده از پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن سفید کننده ملایم است و می‌تواند دندان‌های تیره شده را سفید کند؛  برای سفید کردن دندان، فرد بهتر است یک هفته از مخلوط جوش شیرین و پراکسید هیدروژن برای ۱-۲ دقیقه به مدت 2 بار در روز استفاده کند.

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد؛ بنابراین استفاده از آن در درازمدت و افرادی که دندان‌های حساسی دارند، مناسب نیست.


۵- سفید کردن با میوه

میوه پاپایا حاوی آنزیمی است که در سفید کردن دندان‌ها موثر است.

پاپائین و بروملین آنزیم‌هایی هستند که به ترتیب در پاپایا و آناناس وجود دارند؛ این آنزیم‌ها ممکن است به سفید شدن دندان کمک کنند.

مطالعه ای در سال  ۲۰۱۲ نشان داد که طبق شواهد اولیه روش‌هایی که حاوی این ترکیبات هستند دارای اثرات ملایم سفید کنندگی هستند؛ با این حال، نویسندگان این مطلب هشدار می‌دهند که برای اثبات اثربخشی این آنزیم‌ها در سفید کردن دندان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.


۶- حفظ بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان مهمترین موردی است که یک فرد برای کاهش زرد شدن دندان باید انجام دهد.

مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان از مینای آن محافظت می‌کند و مانع از پوسیدگی و لک شدن دندان‌ها می‌شود.

بهداشت دهان و دندان مناسب شامل موارد زیر است:

حداقل 2 بار در روز مسواک بزنید و در هنگام مسواک زدن مطمئن شوید که اطراف لثه‌ها و پشت دندان‌ها تمیز شده باشد.

از یک خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید؛ فلوراید پوسیدگی دندان را از بین می‌برد اگر چه بعضی از مردم با استفاده از فلوراید مخالفند، اما دندان‌پزشکان بر این باورند که فلوراید ماده‌ای ایمن و سودمند برای دندان است.

روش‌هایی که جوابگو نیستند

برخی روش‌های طبیعی سفید کردن دندان‌ها ممکن است به دندان‌ها آسیب برسانند. این روش شامل استفاده از:

لیمو ترش

پرتقال‌ها

سرکه سیب

زغال فعال

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶ ترفند ارزان و موثر که دندان‌هایتان را مثل مروارید سفید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..