تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سال گذشته 21 هزار نفر دچار بیم&

سلامت نیوز: رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت تعداد طغیان‌های مربوط به بیماری‌های منتقله از آب و غذا در کشور را در سال گذشته، حدود ۳ هزار مورد اعلام کرد و گفت: معمولا در هر طغیان بین ۶ تا ۷ نفر دچار بیماری می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بابک عشرتی در کارگاه بیماری‌های منتقله از آب و غذا که به میزبانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراقبت از بیماری‌های منتقله از آب و غذا، اظهار کرد: مراقبت از این دسته از بیماری‌ها با جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها و به دنبال آن انجام مداخلات لازم در حیطه حوزه بهداشت در حال اجراست.

وی تعداد طغیان‌های مربوط به بیماری‌های منتقله از آب و غذا در کشور را در سال گذشته، حدود ۳ هزار مورد اعلام کرد و گفت: معمولا در هر طغیان بین ۶ تا ۷ نفر دچار بیماری می‌شوند که مهم‌ترین عامل آن در درجه اول استفاده از غذای آلوده و سپس آب آلوده است.

عشرتی تاکید کرد: شهروندان به منظور اطمینان از سالم بودن غذای مورد استفاده باید سعی کنند از غذاهای بسته‌بندی شده استفاده و غذا را از مراکز معتبر تهیه کنند. همچنین در سفرهای خود از غذاهای گرم و تازه استفاده و از مصرف غذاهای مانده خودداری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، افراد را به شست‌و‌شوی کامل و صحیح دست‌ها بعد از اجابت مزاج و قبل از خوردن غذا توصیه کرد.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت اسهال را یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا دانست و گفت: تعداد زیادی از افراد، سالانه به اسهال دچار می‌شوند که معمولا به راحتی بهبود می‌یابند.

وی با بیان اینکه اسهال در سالمندان، زنان باردار و کودکان باید جدی گرفته شود، افزود: افراد در صورت مشاهده اسهال خونی حتما جهت دریافت اقدامات لازم باید به پزشک مراجعه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سال گذشته 21 هزار نفر دچار بیم&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..