تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مستشرقین غربی برای تفرقه‌افکنی بین مسلمان وارد تحقیق در تاریخ اسلام شده‌اند/ براثر کم‌کاری ما، مفاخر ایران مصادره شده‌اند

مستشرقین غربی برای تفرقه‌افکنی بین مسلمان وارد تحقیق در تاریخ اسلام شده‌اندعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مستشرقین غربی برای تفرقه‌افکنی بین مسلمان وارد تحقیق در تاریخ اسلام شده‌اند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه 232 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست علی‌اکبر ولایتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه  ولایتی طی سخنانی گفت: برپائی مراسم گرامیداشت مفاخر علمی و فرهنگی تمدن اسلام و ایران از برنامه‌های اصلی کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است و با توجه به این موضوع، برگزاری گرامیداشت شیخ اشراق در دستور کار قرار دارد.

پس از سخنان ولایتی، حجت‌الاسلام خسروپناه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در این خصوص ارائه کرد.

وی در این زمینه گفت: تصحیح آثار شیخ اشراق در دستور کار قرار دارد و آثار محتوایی این حکیم بزرگ به‌زودی در قالبی فاخر منتشر می‌شوند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت فلسفه افزود: در آثار سهروردی یک اثر در زمینه اصول فقه هم وجود دارد که در آن نوآوری‌های سهروردی در اصول فقه مندرج است و با توجه به محتویات این کتاب می‌توان به جرأت گفت این حکیم بزرگ شیعه بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه ادامه داد: با فعالیت‌های گوناگونی که تاکنون صورت گرفته سهروردی در عرصه جهانی چهره‌ای شناخته‌شده است.

 امثال تقی زاده ها گفتند باید از فرق سر تا نوک پا غربی و فرنگی بشویم

در ادامه ولایتی اظهار کرد: به نسبت بوعلی سینا و سایر چهره‌های حکمت و فلسفه اسلامی، نسبت به شیخ اشراق کار چندانی صورت نگرفته است.

پس از سخنان ولایتی، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: شناساندن چهره علمی سهروردی به کشورهای غربی نقش حکمت اشراق در اسلامی شدن فلسفه، جلب همکاری نهادهای بین‌المللی در این زمینه، زدودن برخی تهمت‌های ناروا از چهره سهروردی، و توجه به جنبه‌های مختلف حکمت ایران قبل از اسلام.

ولایتی در این زمینه طی سخنانی گفت: مستشرقین غربی با ظاهر پژوهش علمی و در اصل برای تفرقه‌افکنی بین مسلمین وارد حوزه تحقیق در تاریخ اسلام و ایران شده‌اند؛ این تلاش‌ها با حمایت سرویس‌های جاسوسی غربی و به‌ویژه انگلیسی‌ها متأسفانه اثرات سوئی نیز داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی از به ظاهر روشنفکران نیز در این مسیر افتادند و امثال تقی زاده گفتند باید از فرق سر تا نوک پا غربی و فرنگی بشویم.

ولایتی گفت: در برخی موارد و بر اثر شرارت برخی از کشورها و کم‌کاری ما، مفاخر ایران مصادره شده‌اند و سهروردی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به زمانه شیخ اشراق افزود: در دوره‌ای که غربی ­ها با جنگ‌های صلیبی عالم اسلام را درگیر کرده بودند، شیخ اشراق ظهور کرد و تلاش کرد بین فرهنگ اسلام و ایران هماهنگی ایجاد کند.

گفتنی است؛  دستور بعدی جلسه 232 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون احیای دانشگاه جندی‌شاپور بود که توسط رئیس دانشگاه دزفول این برنامه‌ها تشریح شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مستشرقین غربی برای تفرقه‌افکنی بین مسلمان وارد تحقیق در تاریخ اسلام شده‌اند/ براثر کم‌کاری ما، مفاخر ایران مصادره شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..