تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرمای شدید ایران را در برمی‌گیرد / اطلاعیه شرکت برق

دمای هوا تا روز سه شنبه در برخی از نقاط کشور، به ویژه در تهران، گرمتر می شود. پیش بینی شده که در تهران دمای هوا به بالای 40 درجه می رسد و در برخی مناطق مانند شیراز، اهواز بندرعباس و مشهد مقدس، هوا نسبت به هفته پیش اندکی گرمتر می شود. این افزایش دما، در شرایطی که بیشترین میزان مصرف برق در ساعات پیک، مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است؛ مسئولان را نسبت به تأمین برق ایران در چهارمین هفته تابستان نگران کرده است.

شرکت توانیر پیرو این موضوع اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

«با بالا رفتن دمای هوا، مصرف برق نیز به صورت تصاعدی افزایش می یابد که بیشترین علت آن استفاده از وسایل سرمایشی است. در تهران هر یک درجه افزایش دما، باعث بالارفتن 200 مگاواتی مصرف برق می شود. این روند در کل کشور، گاه به بیش از 1500 مگاوات می رسد.

کاهش بارندگی ها طی سال آبی منتهی به تابسان امسال منجر به کم آبی و در نتیجه عدم امکان تولید در نیروگاه های آبی شده و شبکه برق کشور با محدودیت هایی در تامین برق مواجه گشته است. از طرفی تغییر اقلیم جهان که کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب پدیده گرمایش پایدار شده است.

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی Meteorology دمای هوا در این هفته نیز افزایش بیشتری یافته و کل کشور را به صورت وسیع دربرخواهد گرفت. بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

از این رو از آحاد مردم عزیز کشور در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23)، کارکنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه جویی، در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری و از بروز محدودیت های خاموشی ناخواسته که به دلیل افزایش بیش از حد مصرف برق رخ می دهد، جلوگیری نمایند. خاطرنشان می سازد که با انجام توصیه های ذیل، رسیدن به کاهش 10 درصدی به سادگی قابل دستیابی است».

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

درساعت های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.

در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.

در ساعات های اوج بار (12 الی 16 و 20 الی 23) به ازای هر دو ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کنید.( زمانبندی در این خصوص به صلاحدید مشترکان کمک شایانی به مدیریت مصرف برق و پایداری شبکه برق خواهد کرد.)

هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم.

استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم."

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

با مسعود دوست صمیمی شوهرم همخوابی کردم، چون شوهرم با دوستم ارتباط داشت

تجاوز به یک زن زیبا در جنگل + عکس

تجاوز به دختر رقصنده در خانه مجردی + عکس

راز مریم فرجی چه بود؟! / نامزد سابق اعتراف کرد + عکس

حمید مظلومین کیست !؟ / بانک مرکزی به سلطان سکه سال 92 دلار داد

وقتی چراغ اتاقم را روشن کردم پسرعمویم بدون لباس از زیر تختخواب بیرون آمد! + عکس

هزار جوان بخاطر ارسال یک ویدیو مجازات می شوند!

هشدار پلیس فتا به دختران زیبا / چه کسی از آن ها خواست تا برهنه شوند؟

مرگ دلخراش بازیکن فوتسال ایرانی+ عکس

چگونه 11 مدیر دولتی پاداش نجومی گرفتند !؟ + جزئیات

جسد سوخته مریم فرجی پیدا شد + عکس

دستگیری زنی بخاطر در آغوش کشیدن خواننده مرد در کنسرت ! + عکس

اخبار زیر را از دست ندهید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرمای شدید ایران را در برمی‌گیرد / اطلاعیه شرکت برق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..