تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجلیل از بانوان فرهیخته ادیان توحیدی در جایزه جهانی گوهرشاد

تجلیل از بانوان فرهیخته ادیان توحیدی در جایزه جهانی گوهرشادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی سروری‌مجد؛ دبیر جایزه جهانی گوهرشاد نشست خبری سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد با اعلام تجلیل از ۸ بانوی نیکوکار داخلی و بین‌المللی در دوره جدید این جایزه گفت: جایزه جهانی گوهرشاد در راستای اجرای بند چهارم حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به منظور جریان‌سازی فرهنگی مبتنی بر نیکوکاری برپا می‌شود.


وی با اشاره به دو معیار انتخاب بانوان با محوریت «فرهیختگی» و «نیکوکاری» افزود: هدف از اهداء این جایزه، تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در لوای پرچم مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است که البته به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت یعنی بانو گوهرشاد برگزار می‌شود و بر اساس آن هر سال به ۸ بانوی نیکوکار که در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته‌اند، این جایزه جهانی اهدا می‌شود.


دبیر جایزه جهانی گوهرشادبا اشاره به انتخاب 16 بانوی فرهیخته و نیکوکار در دو دوره گذشته، گفت: این همایش بنا دارد تا بگوید یک بانوی فرهیخته می‌تواند ضمن انجام وظایف خود در خانواده، نقش اجتماعی بسیار فعال و پررنگی در اجتماع ایفا کند، ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، عرصه علمی، آموزشی و پژوهشی، تلاش در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، وقف، امور عمرانی، پزشکی و مدیریت و کارآفرینی، هشت محور در عرصه نیکوکاری و فرهیختگی است.


علی سروری‌ مجد افزود: روند گزینش با بررسی و ارزیابی 17 داور داخلی و خارجی در کمیته انتخاب انجام می‌گیرد که این داوران متشکل از 4 صاحب‌نظر در رشته‌های تخصصی، نمایندگان کمیته‌های تخصصی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.


وی با اشاره به روند انتخاب بانوان منتخب گفت: منتخبان این جایزه از طریق ثبت‌نام داوطلبان و معرفی سازمان‌های بین‌المللی، نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی داخلی و خارجی شناسایی می‌شوند و فراخوان معرفی بانوان خیر و نیکوکار در سایت goharshad.aqr.ir با پنج زبان مختلف فارسی، انگلیسی، آذری، اردو، روسی و عربی منتشر شده است.

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد با بیان اینکه در همین راستا همایش علمی «فرهنگ رضوی و بانو گوهرشاد» در اردیبهشت ماه گذشته برگزار شده است، افزود: در این همایش بازخوانی زندگانی و فعالیت‌های بانو گوهرشاد، بازشناسی تأثیرات فرهنگی و تمدنی اقدامات وی در تاریخ اسلام و منطقه، بازشناسی آثار فرهنگی و تمدنی بانوان در تاریخ اسلام و منطقه، نقد رویکرد غرب نسبت به زنان، جایگاه زن در اسلام، تبیین فرهنگ رضوی در موضوع زنان و خانواده با تأکید بر جایگاه مادری و جریان‌سازی رسانه‌ای در زمینه جایگاه زن در اسلام مورد بررسی قرار گرفت.


سروری‌مجد تصریح کرد: این جایزه تنها مختص به بانوان شیعه یا مسلمان نیست، بلکه تمام بانوان فرهیخته و نیکوکار ادیان توحیدی در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند.


وی افزود: همچنین در تلاش هستیم در دوره سوم با شبکه‌سازی بانوان نیکوکار و فرهیخته، زمینه معرفی آن‌ها و انتقال تجاربشان در عرصه بین‌الملل را فراهم کنیم.

انتهای پیام// ه.ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجلیل از بانوان فرهیخته ادیان توحیدی در جایزه جهانی گوهرشاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..