تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیمه صنعتگران صنایع دستی کردستان فعال شد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با اشاره به تفاهم نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان (وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: طی این تفاهم نامه همه هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی در روستا‌ها و شهر‌های استان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی ضمن دعوت از کلیه صنعتگران بخش صنایع دستی استان جهت استفاده از این موقعیت افزود: در راستای تحقق این امر حق بیمه‌ای که صنعتگر براساس توانایی باید برای استفاده از مزایای بیمه بپردازند، حداقل ۲۰ هزار تومان و حداکثر ۴۵ هزار تومان در ماه است که به صورت سالانه بایستی پرداخت نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان ادامه داد: براساس قانون، دولت نیز موظف است دو برابر این مبلغ را به عنوان سهم کارفرمایی پرداخت کند.

وی افزود: در این طرح صنعتگران می‌توانند مانند سایر بیمه‌های اجتماعی در کشور از مزایای حقوق بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی و فوت استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان همچنین بیان کرد: داشتن کارت صنعتگری (پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی) از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای متقاضیان فعال با تاییدیه معاونت صنایع دستی استان الزامی است و سن این افراد نیز نباید بیشتر از ۵۰ و کمتر از ۱۸ سال «بدون محدودیت جنسیت»باشد.

وی در پایان گفت: هرچقدر سنوات بیمه پردازی صنعتگران صنایع دستی استان بیشتر باشد در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

 هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی در  استان کردستان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیمه صنعتگران صنایع دستی کردستان فعال شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..