تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبکه‌های اجتماعی عامل افسردگی شدید مادران باردار


محققان مواردی، چون استرس مزمن، محرومیت از خواب، عادت‌های غذا خوردن به ویژه جایگزین شدن فست فود و خوراک‌های شیرین با غذا‌های سنتی، شیوه زندگی در عصر مدرن و نیاز به پشت میز نشینی برای ساعت‌های طولانی و از همه مهمتر رسانه‌های اجتماعی را از جمله مهمترین دلایل بروز افسردگی و استرس شدید در بانوان باردار درسال‌های اخیر می‌دانند.
این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه بریستول حاصل بررسی و مقایسه میزان استرس و افسردگی حدود ۲۳۹۰ زن باردار در بازه سنی ۱۹ تا ۲۴ درسال‌های ۱۹۹۰ تا ۹۲ با ۱۸۰ دختر جوان باردار درسال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است.

کارشناسان میزان استرس و اضطراب در میان زنان امروزی را به مراتب بیشتراز سال‌های پیش و علت آن را دگرگونی‌های اجتماعی و سبک زندگی می‌دانند.


سرعت زندگی مدرن سبب افزایش استرس و اضطراب در دوران بارداری می‌شود، نتیجه‌های این پژوهش در نشریه (JAMA Network Open) به چاپ رسیده است.

افسردگی و استرس در دوران بارداری بر سلامت جنین و مادر اثر می‌گذارد و می‌تواند سبب زایمان زودرس، سقط جنین، بالا رفتن فشارخون و ابتلا به دیابت بارداری، بروز مسمومیت بارداری، وزن کم نوزاد در زمان تولد و ابتلای نوزاد به برخی بیماری‌های مادر زادی، چون بیش فعالی و مواردی از این دست شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند میزان استرس مادران به نسبت سال‌های دهه ۹۰ میلادی ده‌ها برابر افزایش یافته که یکی از دلایل آن فشارکاری و شبکه‌های اجتماعی است.


متخصصان همچنین کشف کردند افسردگی دردوران بارداری مادر سبب می‌شود تا فرزند دختر او در زمان بارداری خود با این مشکل مواجه شود و به نوعی افسردگی در دوران بارداری به ارث می‌رسد.

تقسیم کار در داخل و خارج از خانه، حضور درمحل کار برای ساعت‌های طولانی، ترافیک، نیاز به مراقبت از سلامت و انجام کار‌های خانه و وظایف همسری همگی سبب شده است تا زنان عصر جدید دردوران بارداری بیشتر دچار افسردگی باشند.


افسردگی در دوران بارداری زمینه ساز ابتلا به افسردگی پس از بارداری است و مسبب ابتلای مادر به انواع اختلال‌های روانی در آینده می‌شود.
در دنیای کنونی افراد بیشتر به وسیله شبکه‌های مجازی با هم در ارتباط هستند و حتی اعضای خانواده و دوستان بازه زمانی زیادی را با هم سپری نمی‌کنند که این خود سبب افسردگی و احساس تنهایی در انسان‌هاست.

زنان در دوران بارداری به دلیل نوسان‌های هورمونی مستعد استرس و نگرانی هستند و زندگی امروزی که افراد در آن به وسیله شبکه‌های مجازی با هم در ارتباط هستند سبب می‌شود تا میزان استرس در آن‌ها افزایش یابد.

محققان برای برطرف کردن استرس و نگرانی در دوران بارداری به مادران توصیه می‌کنند رژیم غذایی سالم داشته باشند، خودداری از مصرف  فست فودها، انجام فعالیت‌های فیزیکی استاندارد از جمله ورزش‌های کششی و یوگای بارداری در تنظیم ضربان قلب آن‌ها و جلوگیری از استرس اثربخش است.


صحبت با اعضای خانواده، برگزاری مهمانی و جشن‌های کوچک خانوادگی، پرهیز از سپری کردن بازه زمانی طولانی در شبکه‌های اجتماعی، گوش کردن به موسیقی مورد علاقه، پوشیدن لباس‌های با رنگ روشن و شاد، برنامه ریزی برای انجام کار‌های روزانه و هماهنگی بین کار بیرون از خانه و وظایف در خانواده و در نهایت مراجعه منظم به پزشک در دوران بارداری از استرس و نگرانی مادر می‌کاهد.
برخی از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در جلوگیری از التهاب مغز و بروز افسردگی اثربخش هستند که از آن جمله می‌توان مرکبات، نوشیدن یک الی دو فنجان کوچک قهوه در روز و داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل غلات، میوه، ماهی، روغن زیتون، لبنیات، سبزیجات تازه و نوشیدن چای سبز را نام برد.
منبع:dailymail
انتهای پیام/ عوامل اصلی افسردگی و استرس شدید مادران باردار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبکه‌های اجتماعی عامل افسردگی شدید مادران باردار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..