تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیزیک پزشکی اساس بسیاری از 

سلامت نیوز:دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: امروزه فیزیک پزشکی و تجهیزات مورد استفاده، اساس بسیاری از تشخیص‌ و درمان بیماری ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،، محمدرضا دیوبند در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران، اظهار داشت: این کنگره به میزبانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همکاری انجمن علمی فیزیک پزشکی ایران در روزهای 28 و 29 تیر ماه 97 در محل دانشکده پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره گردهمایی متخصصین و اساتید و فرهیختگان این حوزه، بحث و تبادل‌نظر در مورد یافته‌های علمی، آشنایی با موضوعات و تکنولوژی‌های جدید، فراهم کردن فرصت علمی برای دانش‌آموختگان و برقراری انسجام و وحدت بین متخصصین و صاحبنظران است.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران، ادامه داد: معرفی بهتر و بیشتر فیزیک پزشکی به کاربران و مسئولان و ارتقاء جایگاه کاری متخصصین فیزیک پزشکی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

دیوبند ادامه داد: امروزه فیزیک پزشکی و تجهیزات مورد استفاده، اساس بسیاری از تشخیص‌ بیماری ها و درمان در حوزه پزشکی است که از مهم ترین آنها می توان به حوزه تصویربرداری، پرتودرمانی و رادیو آنکولوژی، پزشکی هسته ای، بطور کلی استفاده از پرتوهای یونیزان و غیر یونیزان در امور پزشکی اشاره کرد. در تمامی، موارد از پرتوهای یونیزان نظیر گاما، ایکس، الکترون و نوترون و پرتوهای غیر یونیزان نظیر اواج رادیو فرکانس، ماورا بنفش و مادون قرمز استفاده می گردد. بدیهی است کاربرد روز افزون منابع مذکور ضرورت رعایت اصول و موازین حفاظت در برابر اشعه و بررسی آسیب های پرتوی از دیگر موارد کاربرد فیزیک پزشکی است.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره فیزیک پزشکی ایران در مورد چالش‌های فیزیک پزشکی، گفت: کمبود تجهیزات و امکانات بروز در این حوزه در قیاس با کشورهای توسعه یافته و مشکلاتی که در زمینه تحقیق و توسعه در این حوزه وجود دارد، از دیگر چالش‌ها به شمار می رود که لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

دیوبند افزود: همه متخصصین فیزیک پزشکی، دانش‌آموختگان این حوزه و مهندسین هسته‌ای و پرتو پزشکی، مهندسی پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر اشعه، متخصصین زیست شناسی پرتویی در همه مقاطع از گروه‌های هدف این کنگره هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: توسعه بنیادین دانش فیزیک پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آسیای میانه پیشرو بوده ولی نیاز داریم ارتباطات علمی بیشتری با کشورهای توسعه یافته داشته باشیم که یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیزیک پزشکی اساس بسیاری از »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..