تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور می‌توان ارزش غذایی شیر را حفظ کرد؟

چطور می‌توان ارزش غذایی شیر را حفظ کرد؟به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیمی مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو درباره اهمیت غذایی شیر اظهار کرد: شیر ماده غذایی با ارزش  شامل پروتئین‌هایی از قبیل کازئین، آلبومین، گلوبولین و سرشار از مواد معدنی و غذایی است؛ از این رو به عنوان یک محیط بسیار مناسب برای رشد و تغذیه میکروارگانیسم‌ها و به ویژه میکروب‌های بیماری زا به شمار می‌رود؛ بنابراین توجه نکردن به کنترل زنجیره سرما از زمان تولید تا مصرف آن (به خصوص در فصل تابستان) می‌تواند سبب فساد این ماده غذایی و بروز مشکلات گوارشی و بیماری‌های روده‌ای شود.

وی افزود: از سوی دیگر حضور احتمالی برخی باکتری‌های پاتوژن از قبیل لیستریا (عامل بیماری لیستریوز و مننژیت اولیه) در مواردی می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های کشنده شود به همین دلیل حضور شیر در تمامی محصولات لبنی و کنترل زنجیره سرما در تمامی این محصولات مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

پایش و کنترل ۲۹۳ نمونه محصولات لبنی در واحد‌های تولیدی

ابراهیمی  بیان کرد: آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در راستای حفظ سلامت آحاد جامعه، اقدام به پایش و کنترل ۲۹۳ نمونه محصولات لبنی واحد‌های تولیدی تحت نظارت خود کرده است که این نمونه‌ها از نظر ویژگی‌های فیزکو شیمیایی، میکروبی و تقلبات احتمالی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: آمار‌ها نشان داد انطباق نداشتن با استاندارد‌های بهداشتی در نمونه‌های فله و فاقد مجوز بهداشتی ۴ برابر بیشتر از نمونه‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت است؛ لذا توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامتی، از شیر و فرآورده‌های لبنی دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان استفاده شود.

مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو گفت: این محصولات از فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌های مجهز به یخچال جهت حفظ زنجیره سرما تهیه شوند و از خرید محصولات لبنی فاقد مجوز بهداشتی و محصولاتی که در خارج از یخچال نگهداری و عرضه می‌شوند، پرهیز شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور می‌توان ارزش غذایی شیر را حفظ کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..