تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنج محصول مرکز رشد رازی نیمه صنعتی شد / تولیدات دانش بنیان رازی بیش از ۸ میلیون دلار بازده افتصادی دارد

مدیر ارزیابی و نظارت پروژه‌های مرکز رشد مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از موفقیت پنج شرکت دانش بنیان این مرکز در تولید پنج محصول حیاتی و استراتژی خبر داد.

فاطمه عابدینی مدیر ارزیابی و نظارت پروژه‌های مرکز رشد مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: مجموعا 17 شرکت فعال در مرکز رشد رازی مستقر هستند که شرکت‌های دانش‌بنیان 10 مورد آن‌ها  را تشکیل می‌دهند، از این میان با حمایت‌های این مؤسسه و صندوق نوآوری و شکوفایی محصولات پنج شرکت دانش‌بنیان وارد مرحله تولید نیمه سنگین شد.

برزگری///پنج محصول دانش‌بنیان مرکز رشد رازی نیمه صنعتی شد / بازده اقتصادی بیش از ۸ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان مرکز رشد رازی

وی با تأکید بر اینکه پنج محصول نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد رازی تمام مجوزهای مورد نیاز برای تولید انبوه اخذ کرده‌اند، افزود: هم اکنون محصولات این شرکت‌ها با ورود به مرحله نیمه صنعتی آماده تولید انبوه هستند که برای راه‌اندازی خط تولید این اقلام حیاتی باید حمایت‌های لازم برای تجاری‌سازی و جذب سرمایه انجام گیرد.

عابدینی ادامه داد: واکسن آنتروتوکسمی پنج‌گانه، نیوفیلیز (فرایند ویژه خشکاندن واکسن‌ها)، اولتراسانتریفیوژ (حیاتی‌ترین دستگاه تولید واکسن) و همچنین واکسن نوترکیب سالک از چند محصول نهایی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد رازی هستند که تولید انبوه این محصولات با قابلیت بازده اقتصادی سالیانه بالغ بر 8 میلیون دلاری برای ایران از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

برزگری///پنج محصول دانش‌بنیان مرکز رشد رازی نیمه صنعتی شد / بازده اقتصادی بیش از ۸ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان مرکز رشد رازی

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسن آنتروتوکسمی، سالک و همچنین اولتراسانتریفیوژ از جمله مهمترین محصولات استراتژیک و کاملا ضروری برای ایران هستند، تأکید کرد: با وجود شرایط تحریم و هزینه‌های قابل توجه واکسن‌های خارجی، موفقیت در تولید داخلی این محصولات باید مورد حمایت قرار گیرند زیرا کشورمان در صورت داشتن زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه ظرفیت صادرات این محصولات دانش‌بنیان را دارد.

برزگری///پنج محصول دانش‌بنیان مرکز رشد رازی نیمه صنعتی شد / بازده اقتصادی بیش از ۸ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان مرکز رشد رازی

عابدینی در پایان با اشاره به حمایت 300 میلیون تومانی مرکز رشد مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ایران در ساخت اولتراسانتریفیوژ ایرانی اظهار کرد: البته این مؤسسه فقط در زمینه طرح‌های بسیار خاص مستقیما وارد حمایت‌های مالی می‌شود و در زمینه سایر طرح‌ها همه حمایت‌ها و پشتیبانی لازم را با معرفی شرکت مربوطه به صندوق نوآوری و شکوفایی و نظایر آن برای دریافت وام‌های کم بهره و عموما چهار درصدی ویژه تولید و ساخت انجام می‌دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنج محصول مرکز رشد رازی نیمه صنعتی شد / تولیدات دانش بنیان رازی بیش از ۸ میلیون دلار بازده افتصادی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..