تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمام خودروهای پیروز در تاریخ لمانز ۲۴ ساعته

 خودروهای آلمانی و ایتالیایی‌ها، پرافتخارترین‌ها در تاریخ مسابقات ۲۴ ساعته لمانز از سال ۱۹۲۳ تا امروز بوده‌اند.

مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز، قدیمی‌ترین رقابت‌های استقامتی اتومبیل‌رانی بوده که از سال ۱۹۲۳ برگزار شده است. این مسابقات هر سال در پیست سارت (Sarthe) در شهر لمان فرانسه باشکوه تمام و حضور تیم‌ها و رانندگان حرفه‌ای برپا می‌شود. در این سری از مسابقات فقط یک هدف پیش‌روی تمام تیم‌ها و رانندگان وجود دارد؛ مسابقه دادن در ۲۴ ساعت متوالی بدون هیچ نقص فنی خودرو. در طول ۸۹ سال برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، برندهای خودروها مختلفی جام قهرمانی را به‌خانه برده‌اند. در ادامه‌ی این مطلب، ویدئویی جذاب از تمام برندگان این مسابقات قرار داده شده تا پیشرفت خودروها و البته اولین و بیشترین برندهای پیروز در این سری به‌راحتی قابل مشاهده است. همانطور که انتظار می‌رود، تا جایگاه ۱۰ بیشترین پیروزی‌های لمانز، به‌جز یک مورد در اختیار برندهای اروپایی است.

فورد تنها خودروساز آمریکایی در فهرست ۱۰ برند موفق این مسابقات بوده که داستان ۴ سال پیروزی پیاپی آن هم بسیار شنیدنی است. سال ۱۹۶۶ فورد با یک هدف؛ شکست دادن فراری و پیروزی در لمانز به پیست سارت وارد شد. در پایان این مسابقه سه خودروی فورد GT40 نسل دوم به‌نوبت از خط پایان گذشتند تا برای این برند آمریکایی لحظه‌ای تاریخی را ثبت کنند. البته این عملکرد فقط در سال ۱۹۶۶ وجود داشت؛ تا سال ۱۹۶۹ فورد با GT40 و پشت سر گذاشتن خودروهای فراری و پورشه مقام اول لمانز را کسب کرد. یکی از موارد قابل توجه دیگر، پیروزی مزدا در سال ۱۹۹۱ با پیشرانه‌ی خوش‌صدای روتری (Rotary) بود تا اولین خودروساز ژاپنی در لمانز به مقام اول برسد. در واقع با پیروزی تویوتا در رقابت‌های امسال، ژاپنی‌ها دومین موفقیت خود در فرانسه را جشن گرفتند.

لمانز / LeMans

مقاله‌های مرتبط:

چنارد و والکر اسپرت (Chenrad & Walcker Sport) اولین تیمی بود که در سال ۱۹۲۳ مقام اول مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را کسب کرد. از این دوره تا سال ۱۹۵۲، مسابقات لمانز در اختیار خودروهای بدون سقف بود تا اینکه مرسدس‌بنز تنها برد خود در تاریخ مسابقات لمانز را با مدل 300SL جشن گرفت. مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز تقریباً هر سال برگزار شده است؛ در سال ۱۹۳۶ به‌دلیل رکود بزرگ جهانی و اعتصابات سراسری و البته از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۸ باوجود جنگ جهانی دوم، پیست ۱۳.۶۲۶ کیلومتری لمانز خالی ماند. سال ۱۹۴۹ و با از سرگرفتن مسابقات، فراری با خودروی 166MM برای اولین‌بار با پشت سر گذاشتن تیم‌های فرانسوی و بریتانیایی به مقام نخست رسید. دهه‌ی ۱۹۵۰ و به‌خصوص دهه‌ی ۱۹۶۰ با ۶ پیروزی متوالی، بهترین دوران فراری در این مسابقات بود؛ اما ایتالیایی‌ها با مجموع ۹ پیروزی در ۱۶ سال که با تلاش آمریکایی‌ها و درخشش فورد GT40 به پایان رسید، پرافتخارترین خودروساز در لمانز نیستند. پس از ۹ پیروزی فراری و سپس ۴ پیروزی پیاپی فورد، دوران سلطنت اشتوتگارتی‌ها و پس از آن، ۴ حلقه‌ی اینگواشتات آغاز شد. پورشه از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۷ با ۱۹ پیروزی و آئودی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ با ۱۳ پیروزی در جایگاه اول و دوم پرافتخارترین تیم‌ها در تاریخ مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز قرار دارند.

گراهام هیل لمانز / LeMans

اما لمانز برای رانندگان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که جزئی از عنوان غیررسمی «تاج سه‌گانه‌ی موتوراسپرت» یا Triple Crown of Motorsport است. برای دریافت این عنوان که آرزوی تمام رانندگان حرفه‌ای جهان است، باید به مقام اول مسابقات ایندیاپولیس ۵۰۰ آمریکا، لمانز ۲۴ ساعته و گرن‌پری فرمول یک موناکو دست یافت. تا امروز تنها یک نفر، راننده‌ی افسانه‌ای بریتانیا؛ گراهام هیل به این عنوان دست پیدا کرده است. در حال حاضر دو راننده به‌دنبال کسب این عنوان هستند؛ فرناندو آلونسو با پیروزی در مسابقات ایندیاپولیس ۵۰۰ و خوان پابلو موتویا با پیروزی در لمانز هر دو شانس قرار گرفتن در کنار گراهام هیل را دارند. تام کریستنسن با ۹ قهرمانی (۶ پیروزی پیاپی)، پرافتخارترین راننده‌ی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز است.

ویدئوی جذاب تمام خودروها و تیم‌های پیروز در تاریخ مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز در ادامه آورده شده است که تماشای آن را توصیه می‌کنیم.

لمانز / LeMans




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمام خودروهای پیروز در تاریخ لمانز ۲۴ ساعته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..