تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آستون مارتین سیگنت، هاچبک V8 معرفی شد

استون مارتین نسخه‌‌ای از خودروی مفهومی سیگنت را رونمایی کرده است که با دیفرانسیل عقب عرضه شده و به یک پیشرانه‌ی V8 مجهز است.

استون مارتین سیگنت، بر اساس تویوتا iQ ساخته شده است و به نوعی نسخه‌ای از تویوتا iQ به شمار می‌رود که توسط استون مارتین تولید شده است. در زمانی که این خودرو به بازار عرضه شد بسیاری از طرفداران شرکت استون مارتین، این شرکت را به خاطر تولید چنین خودرویی با نشان استون مارتین مورد انتقاد قرار دادند و به همین خاطر مدل سیگنت نتوانست چندان مورد استقبال قرار گیرد. چون این خودرو یک خودروی شهری بسیار کوچک است و در پنج سالی که از زمان معرفی آن به بازار می‌گذرد نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند. با این وجود اما امسال استون مارتین همگان را با یک مدل جدید ازسیگنت غافلگیر کرد.

استون مارتین سیگنت در حالت استاندارد به یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۳ لیتر مجهز شده است. اما در مدل جدیدی که رونمایی شده است، مهندسین استون مارتین اقدام به نصب پیشرانه‌ی V8 با حجم ۴.۷ لیتر بر روی این خودرو کرده‌اند که این پیشرانه‌ی V8 از مدل ونتیج S به عاریه گرفته شده است. در حالی که مدل استاندارد سیگنت دارای قدرت ۹۷ اسب بخاری بود اما پیشرانه‌ی جدید این خودرو می‌تواند ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال این میزان قدرت به چرخ‌های عقب هم از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی اتوماتیک استفاده شده است. انتقال نیرو به چرخ‌های عقب نیز در این خودرو نکته‌ی بسیار جالبی است و باید بدانید استون مارتین سیگنت در حالت استاندارد همانند تویوتا iQ یک خودروی دیفرانسیل جلو است ولی مدل جدید به نوع دیفرانسیل عقب تغییر پیدا کرده است و متخصصین استون مارتین مجبور شده‌اند تا میل گاردان جدیدی را برای این خودرو طراحی کنند تا با مجموعه‌ی انتقال نیروی جدید هم خوانی داشته باشند. البته باید بگوییم که تیم طراحی استون مارتین مجبور به اعمال تغییراتی در شاسی خودرو هم شده‌اند.

 Aston Martin Cygnet V8

همانطور که می‌توان انتظار داشت با نصب این پیشرانه‌ی هشت سیلندر بر روی این خودرو، وزن خودرو در مقایسه با مدل استاندارد بیشتر خواهد شد. در حالی که مدل استاندارد خودرو دارای وزن کم‌تر از ۱۰۰۰ کیلوگرم بود اما حالا این مدل دارای وزن ۱۳۷۵ کیلوگرم است. البته نکته‌ی مثبت این قضیه این است که حالا استون مارتین سیگنت به تقسیم وزن ۵۰:۵۰ دست یافته است. برای کاهش وزن در نقاط مختلف خودرو، استون مارتین از صندلی‌های ریکارو و داشبورد فیبر کربنی در این خودرو استفاده کرده است.

 Aston Martin Cygnet V8

در خصوص توانایی‌های حرکتی این خودروی کوچک و قدرتمند باید بگوییم که این خودرو می‌تواند در ۴.۲ ثانیه خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای مقایسه باید بدانید که مدل استاندارد سیگنت دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۱.۸ ثانیه بود و حداکثر سرعت آن نیز تنها به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. برای بهبود هندلینگ در نسخه‌ی V8 آستون مارتین سیگنت، در سیستم تعلیق این خودرو از سیستم دوبل جناغی در جلو و عقب استفاده شده و سیستم ترمز جدید و قدرتمندی هم برای این خودرو طراحی شده است. سایز چرخ‌ها نیز از ۱۶ اینچ به ۱۹ اینچ افزایش پیدا کرده است که این مسئله در پایداری خودرو تاثیر مثبت گذاشته است. افزایش ابعاد چرخ‌ها سبب شده تا گلگیرهای پهن‌تری هم برای این خودرو انتخاب شوند. این گلگیر‌های که در تصاویر نیز قابل مشاهده‌اند تماما از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند و در ضمن از نظر ظاهری تاثیر مثبتی در هر چه اسپرت‌تر دیده شدن خودرو دارند.

 Aston Martin Cygnet V8

از این نسخه از استون مارتین سیگنت ۸ سیلندر تنها به تعداد ۱ دستگاه تولید شده و قرار است در فستیوال  گوود وود ۲۰۱۸ در یک حراجی به فروش برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آستون مارتین سیگنت، هاچبک V8 معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..