تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستور تهیه کیک آناناس وارونه

وب‌سایت دونفره: در دسته بندی انواع مختلف کیک، یک دسته وجود داره که بهشون میگن آپساید داون یا کیک وارونه. این کیک ها به این صورت هستن که در کف قالب کیک، میوه می چینن و بعد روی اون مایه کیک میریزین، پس از پخت، کیک رو داخل ظرف سرو برمیگردونین.

آپساید داون آناناس از معروف ترین های این نوع کیک هست که علاوه بر ظاهر زیبا و هوس انگیزی که داره خیلی هم راحت درست میشه. این کیک برای مهمونی یک گزینه ی عالی و کم دردسر هست. ادامه ی مطلب رو بخونید تا ببینید درست کردن این کیک خوشمزه چقدر آسونه.

دستور تهیه کیک وارونه آناناس

مواد لازم

مواد لازم برای لایه کاراملی

کره 50 گرم

شکر قهوه ای نصف پیمانه

کمپوت آناناس

گیلاس یا آلبالو یا مارسکینوچری

مواد لازم برای تهیه کیک

آرد یک و نیم پیمانه

بکینگ پودر یک قاشق چایی خوری

نمک یک چارم قاشق چایی خوری

شکر سه چهارم پیمانه

کره 120 گرم

تخم مرغ دو عدد

آب کمپوت آناناس نصف پیمانه

دستور تهیه کیک آناناس وارونه
مراحل تهیه

1. فر رو روشن کنید و دمای اون رو روی 160 درجه سانتی گراد بذارید. قالب رو با اسپری روغن یا پنبه آغشته به روغن چرب کنید و کنار بذارید. یک قالب گرد با سایزی بین 20 تا 23 سانتی متر برای این کیک مناسبه.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

2. کره و شکر قهوه ای رو داخل یک ماهیتابه کوچیک بریزید و اون رو روی حرارت متوسط قرار بدید. اونها رو هم بزنید. مخلوط وقتی آمادست که شکر کاملا حل شده و روی سطح اون حباب حباب بشه. در نهایت باید یک مخلوط یک دست داشته باشیم.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

3. مخلوط شکر و کره رو از روی حرارت برداشته و داخل قالب کیکی که آماده کرده بودید، بریزید. قالب رو تکون بدید تا یک لایه نازک و یکدست از سس کاراملی کف قالب داشته باشید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

4. بعد از اینکه کمی سس کاراملی خنک شد، کمپوت های آناناس حلقه شده رو روی سس کاراملی و کف قالب بچینید. وسط حلقه های آناناس رو هم گیلاس یا آلبالوی بدون هسته بذارید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

5. حالا میریم سراغ درست کردن مایه کیک، آرد، بکینگ پودر و نمک رو الک کرده و با هم کاملا مخلوط کنید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

6. کره رو از قبل بیرون بذارید تا به دمای اتاق برسه. شکر و کره رو داخل یک کاسه ریخته و با دور متوسط همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا یک کرم یکدست داشته باشید. تخم مرغ ها رو اضافه کنید و حدودا به مدت یک دقیقه دیگه هم بزنید تا با هم به خوبی مخلوط بشن.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

7. حالا توی این مرحله باید مخلوط آرد و آب کمپوت آناناس رو اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط آرد رو به سه قسمت و آب کمپوت رو به دو قسمت تقسیم کنید. یعنی اول یک سوم از مخلوط آرد رو بریزید، هم بزنید. نصف پیمانه آب کمپوت رو اضافه کنید، هم بزنید،دوباره یک سوم آرد، هم بزنید، بقیه آب کمپوت، هم بزنید و در آخر هم باقی مخلوط آرد رو ریخته و هم بزنید. تمام این مرحله باید یک دقیقه طول بکشه، پس در هم زدن زیاده روی نکنید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

8. مایه کیکی که درست میکنید، غلیظ میشه، پس حواستون باشه که موقع ریختن اونها در قالب، همه رو یکجا نریزید چون اون وقت موقع پخش کردنش میوه هایی که کف قالب چیدید رو بهم میریزید. مایه کیک رو با احتیاط روی آناناس ها ریخته و بعد با قاشق کمی روی اون رو صاف کنید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

9. کیک رو در طبقه وسط فر قرار بدید تا کاملا بپزه و روی اون طلایی بشه. تقریبا 45 دقیقه زمان میبره، با خلال دندان یا چاقو تست کنید تا از پخته بودنش مطمئن بشید و بعد اون رو از فر خارج کنید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

10. بعد از خارج کردن کیک وارونه از فر، اون رو روی توری فلزی قرار بدید تا کمی خنک بشه حدودا یک ربع کافیه. این زمان استراحتی که به کیک میدید تا خنک بشه و لایه کاراملی کیک کمی خودش رو بگیره خیلی مهمه. بعد به کمک یک چاقو لبه های کیک رو از قالب جدا کنید، یک بشقاب با سایز مناسب روی دهانه قالب قرار بدید، قالب رو با یک دستگیره بزرگ بگیرید که دستتون نسوزه و بعد اون رو داخل بشقاب برگردون کنید. اگه یکی از آناناس ها در نیومد و به کف قالب چسبیده بود خیلی با احتیاط با یک کفگیر اون رو برداشته و سرجاش بذارید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه

11. می تونید کیک رو همین جوری گرم برش بزنید و نوش جان کنید یا اینکه صبر کنید تا کاملا سرد بشه و بعد در کنار یک فنجان چایی یا قهوه به عنوان عصرونه میل کنید.

دستور تهیه کیک آناناس وارونه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستور تهیه کیک آناناس وارونه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..