تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف راکوتان و بارداری، باید سقط کنم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من یکماه راکوتان استفاده کردم بعد ٤٠-٥٠ روز بعدش که قطع کردم باردار شدم الانم هفته ده هستم ، دارم از غصه میمیرم باید چکار کنم  دکتر زنانم گفت باید یکسال بعدش حامله بشی الانم پنجاپنجاست، و تو سونوگرافی غربالگری اولم که دو هفته دیگس شاید مشخص نشه مشکلدار باشه ،فقط گفت به دکتر سونوگرافی بگو راکوتان خوردی که کوچکترین مشکلی دیدیم ختم بارداری رو اعلام کنیم

 

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:

دوست عزیز خانمی که راکوتان مصرف می کند باید تا شش ماه قبل از قطع راکوتان حامله نشود. زیرا در حاملگی که در شش ماه اول قطع راکوتان اتفاق مى افتد افزایش انومالی جنین وجود دارد.ممکن است در تست غربالگری آنومالی مشخص نشود، زیرا تست غربالگری فقط انومالی کروموزمی را تشخیص مى دهد. در سونوگرافی که در ١٨ هفته انجام مى شود شاید بتوان بعضی از انومالی ها را تشخیص داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف راکوتان و بارداری، باید سقط کنم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..