تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل

بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل اپل که برخلاف سنت رایج خود در رویداد WWDC ۲۰۱۸ مک‌بوک‌های جدید خود را معرفی نکرده بود، روز پنج‌شنبه از مک‌بوک‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی جدید رونمایی کرد. برخلاف چهره ظاهری این مک‌بوک پرو‌ها که تفاوت خاصی با مدل‌های پیشین ندارند، تقریبا تمام سخت‌افزار‌های به کار رفته درون آن‌ها ارتقا پیدا کرده است که البته تاثیر این ارتقا روی قیمت مک‌بوک‌های جدید کاملا مشهود است.

سریع‌ترین مک‌بوک تاریخ
اپل، مک‌بوک‌های جدید را هم از نظر پردازنده و هم از نظر حافظه رم ارتقا داده است. در نسخه ۱۵ اینچی به جای پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i۷ اینتل که در مدل‌های قبلی به کار رفته بود از پردازنده‌های شش هسته‌ای Core i۷ اینتل استفاده شده است. حتی در بهترین نسخه از مک‌بوک پرو‌ها برای اولین بار شاهد پردازنده Core i۹ نیز هستیم. نسخه ۱۳ اینچی نیز به جای پردازنده‌های دو هسته‌ای مدل‌های قبلی به پردازنده‌های نسل هشتمی Core i۵ و Core i۷ با شش هسته پردازشی مجهز شده است.

مک‌بوک پروی ۲۰۱۸ اپل با ۳۲ گیگابایت رم ارائه شده است. این تنها حجم حافظه رم مک‌بوک‌ها نیست که ارتقا پیدا کرده و اپل از حافظه‌های رم نسل جدید خود که از نوع DDR۴ هستند در این مک‌ها استفاده کرده است. قیمت مک‌بوک پرو ۶۶۹۹ دلار است که از این مقدار ۳۲۰۰ دلار آن هزینه هارد SSD این مک‌بوک است.

بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل

حافظه داخلی این مک‌بوک‌ها نیز ارتقای قابل توجهی داشته است. در هر دو مدل ۱۵ و ۱۳ اینچی حداکثر فضای ذخیره سازی نسبت به مدل‌های قبلی دو برابر شده و برای مدل ۱۵ اینچی به ۴ ترابایت و برای مدل ۱۳ اینچی به ۲ ترابایت رسیده است.

این حافظه‌ها از نوع SSD هستند و می‌توان ادعا کرد که سریع‌ترین SSD‌هایی هستند که تا کنون درون یک لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند. کارشناسان سایت «LaptopMag» ۴ ٫ ۹ گیگابایت اطلاعات را تنها در مدت ۲ ثانیه روی مک‌بوک ۱۳ اینچی کپی کرده‌اند؛ یعنی سرعت انتقال اطلاعات در این مک‌بوک برابر با رقم شگفت‌انگیز ۲۵۱۹ مگابایت بر ثانیه بوده است!

کارشناسان این سایت همچنین سرعت پردازنده این مک‌بوک را نیز تست کرده‌اند. این کارشناسان امتیاز بسیار عالی ۱۸۰۵۵ را به این تست داده‌اند که ۲۱ درصد بالاتر از امتیازی است که به نزدیک‌ترین لپ‌تاپ ۱۳ اینچی به این مک‌بوک، یعنی Dell XPS ۱۳ داده بودند. بر اساس تست این کارشناسان، پردازنده مک‌بوک جدید ۸۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی است.

پردازنده شش هسته‌ای اینتل i۹، ۳۲ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD در کنار هم سریع‌ترین لپ‌تاپ تاریخ اپل را تشکیل داده‌اند. هرچند سرعت پردازش برنامه‌ها افزایش پیدا کرده، اما این افزایش قیمت چندان هم کم هزینه نبوده است. مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی با قیمت ۶۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد که ۳۲۰۰ دلار از این رقم تنها هزینه هارد SSD این مک‌بوک است!

صفحه کلید کم‌صداتر
یکی از جنبه‌های مک‌بوک‌های ۲۰۱۸ که اپل خیلی روی آن مانور داده است عملکرد صفحه کلید این مک‌بوک‌هاست. این صفحه کلید که با نام «Butterfly» شناخته می‌شود کاملا بی‌صدا نیست، اما صدای کمتری نسبت به صفحه کلید‌های قبلی دارد. البته که این یک ویژگی ظریف است و نمی‌تواند دلیلی برای خرید این دستگاه باشد. در این صفحه کلید مشابه مدل‌های سال ۲۰۱۷ به جای ردیف دکمه‌های فانکشن تاچ‌بار قرار گرفته است.

بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل
مشابه آیپد‌ها و آیفون‌های سال گذشته اپل، قابلیت True Tone به مک‌بوک‌های ۲۰۱۸ اضافه شده است. به کمک این ویژگی دمای رنگ صفحه نمایش بسته به نور محیط تغییر می‌کند. قابلیت True Tone در قسمت تاچ‌بار نیز وجود دارد. هرچند تغییرات آن چندان محسوس نیست و به سختی می‌توان تغییر دمای نور پس زمینه آن تاچ‌بار را تشخیص داد. بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل

سیری در همه جا
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که به مک‌بوک‌های ۲۰۱۸ اضافه شده امکان فراخوانی دستیار صوتی سیری از طریق فرمان صوتی است. در نسل‌های قبلی مک‌بوک‌ها دستیار صوتی سیری در دسترس بود، اما برای استفاده از آن باید از آسکون Siri استفاده می‌کردید. در مدل‌های جدید مشابه آنچه در آیفون‌ها شاهد آن بودیم با فرمان صوتی «Hi, Siri» این دستیار صوتی فعال می‌شد.

بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل


مک بوک ۱۵ اینچی
چیزی که تا کنون از مک‌بوک‌های جدید دیده‌ایم کیفیت ساخت عالی، سخت‌افزار‌های قدرتمند و بسیار سریع است. البته که متناسب با این عملکرد قیمت این سری محصولات نیز افزایش قابل توجه‌ای داشته است. باید ببینیم کاربران با این محصولات جدید چه برخوردی خواهند داشت، اما در هر حال شکی نیست که این‌ها بهترین مک‌بوک‌هایی هستند که اپل تا کنون معرفی کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگ‌ترین آپدیت سخت‌افزاری مک‌بوک‌های اپل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..