تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبک زندگی غلط باعث بدگویی و سخن چینی در جامعه شده است

وی ادامه داد: نباید بد دیگران را گفت و این بدی را اشاعه داد اما بعضی آدم ها شخصیتاً طوری هستند که می خواهند طوری حرف بزنند که دیگران را به جان یکدیگر بیندازند که لازم است به حرف چنین افرادی گوش نکرد و حتی جلوی آنها ایستاد.

بدگو همنشین با معاون فرعون در جهنم

شجاعی با بیان اینکه بدگو در جهنم با معاون فرعون هم درجه می شود، بیان کرد: در جهنم یک چاه است که به ویل معروف است و در آن ۱۲ تابوت قرار دارد که آتش کل جهنم از قبر این ۱۲ تابوت است، که یکی از این تابوت ها فرعون است و این فرعون معاونی به نام هامان داشته که در تمام جنایاتش این معاون فرعون با او هم دست بوده است. حالا آدم بدگو با معاون فرعون هم درجه است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: سبک زندگی غلط باعث شده کسی جلوی زبان خود را نگیرد و پشت سر دیگران سخن چینی و بدگویی کند و عاقبت این کار نیز جهنم است.

وی اضافه کرد: وقتی می دانید اگر حرفی بر علیه شوهر یا همسر خود یا فامیل و دوست خود بزنید باعث فتنه می شود، چرا جلوی زبان خود را نمی گیرد و آن را می زنید، نباید راحت انسان هر حرفی را بزند.

کشتن سه نفر توسط بدگو با بدگویی کردنش

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بدگو سه نفر را می کشد، گفت: شخص بدگو با کارش سه نفر را می کشد که اولین کسی را که می کشد خودش است و او با بدگویی کردن دیگران در گام نخست خودش را دارد نابود می کند.

وی ادامه داد: دومین نفری که بدگو می کشد کسی است که او بر علیه او بدگویی می کند و سومین فرد نیز کسی است که شنونده این حرف های بدگو است. که نتیجه اینکه بدگو با کارش سه نفر را کشته است.

شجاعی خاطر نشان کرد: بدگو با کارش گاهی باعث می شود آبروی شخصی را ببرد که آن شخص با این بی آبرو شدن راضی است هزار بار بمیرد و زنده نباشد؛ یا اینکه بدگو با کارش علیه یک زن و شوهر چیزی را می گوید که حس بدی در دل آنها به یکدیگر ایجاد می شود و این کار خیلی خطرناک است. بنابراین وقتی بدگو سخن می گوید از ایمان و انسانیت ساقط شده و به کسی که علیه او حرف می زند ظلم کرده است و این ظلم خیلی خطرناک است.

بدترین انسان ها

وی با اشاره به بدترین انسان ها اظهار کرد: بدترین انسان ها کسانی هستند که بد دیگران را می گویند و نمک نشناس هستند و محبت آنها را فراموش می کنند. این قبیل افراد حتی نسبت به پدر و مادر، استاد و همسرشان هم نمک نشناس هستند و احسان آنها را نمی بینند و خوبی های آنها را فراموش کرده و بدگویی می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان حقوق زوجین بیان کرد: یک همسر چقدر حق بر گردن همسرش دارد که جزء خداوند کسی نمی تواند این حق عظیم را حساب کند، اما تا اینکه یکی از زوجین مریض و بیمار می شود همسرش می گوید دیگر نمی توانم با او زندگی کنم و می خواهد طلاقش بدهد که این نمک نشناسی است.

وی ادامه داد: بعضی ها خیلی راحت زن و بچه از چشمشان می افتد و راحت آنها را ترد می کنند. حالا اگر خدا با ما چنین کاری می کرد هزار بار ما نابود شده بودیم.

احترام به والدین و حقوق آنها

شجاعی با بیان احترام به والدین و حقوق آنها اظهار کرد: حقوق پدر و مادر بر گردن ما آنقدر زیاد است که ما نمی توانیم آن را جبران کنیم اما برخی جسورانه می گویند ما حق پدر و مادرمان را ادا کردیم، آخر مگر حق آنها ادا شدنی است. اگر تا روز قیامت هم بچه برای پدر و مادر کار کند نمی تواند از زیر منت پدر و مادر خارج شود.

وی افزود: حقوق والدین این قدر عظیم است که هرگز ما نمی توانیم از زیر بار لطف و منت آنها خارج شویم اما یک عروس نادان می آید و به شوهرش می گوید تو نباید زیر بار منت پدر و مادرت باشی. در صورتی که ما اصلا زیر بار منت آنها به دنیا آمده ایم.

شجاعی تاکید کرد: نگوید ما نمی خواهیم زیر بار منت پدر و مادر زن، یا پدر و مادر شوهر خود باشیم، بلکه باید در مقابل آنها متواضع و مهربان باشید و دست آنها را هم ببوسید و از آنها تشکر کنید آنها هم مثل پدر و مادر شما هستند.

وی با نکوهش سرزنش نمودن دیگران اظهار کرد: وقتی شما کسی را سرزنش می کنید دارید خودتان را سرزنش می کنید، اگر محبت های کسی را فراموش می کنید دارید محبت های خودتان را فراموش می کنید، و بدانید که قیامت هم شما را سرزنش و فراموش می کنند.

چرا برخی با رفتن کلاس اخلاق و داشتن استاد هیچ تغییری نمی کنند؟

شجاعی با مطرح کردن این پرسش که چرا برخی با رفتن با کلاس اخلاق و تفسیر و داشتن استاد هیچ تغییری در آنها ایجاد نمی شود، گفت: برخی می گویند ما کلاس اخلاق و تفسیر می رویم و استاد هم داریم اما هیچ تغییری در ما ایجاد نشده است! در پاسخ باید گفت ما لحظه به لحظه سقوط می کنیم، و وقتی با رفتن کلاس اخلاق و تفسیر و رفتن نزد فلان استاد و فلان کلاس اخلاق و زبانمان هیچ تغییری نکرده و همانی بوده که بوده است، اگر نزد امام معصوم(ع) و پیامبر(ص) هم برویم هیچ تغییری نخواهیم کرد، چون زبان و اخلاق خود را درست نکرده ایم و بد زبانی می کنیم.

وی ادامه داد: وقتی انسان نزد استادی می رود باید دستورات آن استاد را عمل کند و اگر هر چقدر استاد شما بالاتر باشد گناه شما بیشتر می شود، باید دید در این چند سال که نزد استاد رفتید چه پیشرفتی کرده اید اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده و همان بداخلاقی، زودرنجی، عصبانیت، شکاکی که داشتید همچنان دارید و هیچ فرقی نکردید، پس استاد برای چه رفتید؟ وقتی شما عمل به حرف استاد نمی کنید دیگر استاد رفتن شما هم بی فایده است و انتظار هیچ تغییری در خود نداشته باشید.

گفتنی است، سلسله جلسات معرفتی محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه عصر پنج شنبه ها با موضوع خانواده آسمانی و شرح زیارت جامعه کبیره از ساعت ۱۷:۳۰ در حسینیه اثنی عشری شهرری واقع در شهرری، خیابان قم، روبروی فروشگاه رفاه، خیابان آستانه(پارکینگ سواری های حسن آباد)، مسجد حاج محمد تقی بافقی برگزار می شود و قبل از سخنرانی ایشان، ساعت ۱۷ استاد نیکنام به ایراد سخن می پردازد.

گزارش: امیرمحسن سلطان احمدی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبک زندگی غلط باعث بدگویی و سخن چینی در جامعه شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..