تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولین اهتمام ویژه برای حضور نوجوانان در مراکز قرآنی داشته باشند

مسئولین اهتمام ویژه برای حضور نوجوانان در مراکز قرآنی داشته باشند

به گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، شنبه 23 تیر ماه در آئین اختتامیه محفل انس با قرآن اظهار کرد: امروزه نگاه مردم به شهرداری بیش از آنگه رویکرد خدماتی و عمرانی داشته باشد رویکرد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی، ترویج قرآن در جامعه است افزود: فعالیت‌های فرهنگی شاخص شهرداری، توجه به فعالیت‌های دینی و در این حوزه، فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: انسان نسبت به قرآن سه وظیفه خطیر تلاوت، تدبر و عمل دارد، همانگونه که ائمه اطهار نیز فرمود‌اند: تا جایی که برای آدمی مقدور است به تلاوت قرآن اهتمام ویژه داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: آیات بسیاری در خصوص تدبر در قرآن و عمل به آن ذکر شده است، حیات و ممات انسان در گرو احیا قرآن است، آموزه‌های قرآن باید در ابعاد مختلف زندگی انسان جاری و ساری باشد.

وی ابراز کرد: وجود میلیون‌ها پرونده قضایی در دادگاه نشان از عدم عمل به آموزه‌های قرآن است، اگر امروز در جهان اسلام شاهد تسلط کشور غاصبی همچون اسرائیل بر خاورمیانه و کشور‌های حاشیه عمان هستیم به دلیل عدم عمل، کشو‌های اسلامی به آیه نفی سبیل است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه همواره فضای قرآن را زنده نگاه دارید گفت: مسئولین حوزه قرآن و برخی نهاد‌های فرهنگی در استان، با اهتمام ویژه باعث حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در فرهنگ سرا‌ها و مراکز فرهنگی قرآنی باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز بیان کرد: هر اندازه که ارتباط و انس کودکان و نوجوانان با قرآن افزایش یابد نه تنها آیات قرآن با خون و گوشت او عجین می‌شود بلکه نیز جامعه وضعیت رو برو رشدی خواهد داشت.

وی افزود: نباید قرآن را محصور به مسجد، مراسم ترحیم و مناسبت‌های مذهبی دینی خاص بدانیم بلکه باید جهت زندگی ما قرآنی باشد به گونه ای که آموزه‌های آن در تمام زوایای زندگی انسان قابل حس باشد.

 انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولین اهتمام ویژه برای حضور نوجوانان در مراکز قرآنی داشته باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..