تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند نکته مهم برای افرادی که شب کار هستند

چگونه با شیفت کاری از اختلال خواب جلوگیری کنیم؟خسرو صادق نیت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نایب رئیس‌ هیئت مدیره انجمن علمی طب کار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مشاغل یکی از علل اختلالات خواب هستند، شب کاری و شیفت کاری طولانی سبب خواب آلودگی می‌شود و عوارض خواب آلودگی در برخی موارد به سوانح رانندگی می‌انجامد، بررسی حوادث رانندگی نشان می‌دهد حدود 40 درصد تصادفات سال جاری ناشی از خواب آلودگی بوده است و این معضل می‌تواند جان بسیاری از هم وطنان را در معرض خطر قرار دهد پس باید در این رابطه برنامه‌های گوناگونی داشته باشیم.

وی افزود: اختلالات خواب  مشاغل با شیفت کاری شبانه و شیفت طولانی بیشتر بروز پیدا می‌کند و برای به حداقل رساندن این عوارض باید عوامل آن شناسایی شود و برنامه های مدونی برای کنترل این عوامل و کاهش تبعات آن در مشاغل ایجاد شود؛ بسیاری از افراد مانند پرستاران، رانندگان خودروهای سنگین و کسانی که شیفت کاری طولانی دارند اگر برنامه خواب خودرا کنترل نکنند درگیر عوارض قلبی عروقی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی خواهند شد.

صادق نیت افزود: در صورتیکه افراد قبل از شروع یا بعد از پایان شیفت کاری برنامه منظم کاری، برنامه منظم بیداری، برنامه منظم خواب و تغذیه‌ای داشته باشند، می‌توانند از بسیاری از عوارض مصون بمانند؛ بعد از اتمام شیفت کاری این گروه باید برنامه تغذیه‌ای مشخصی داشته باشند و در صورت ابتلا به  بیماری زمینه‌ای باید نحوه مصرف داروها را به پزشک معالج خود  اطلاع دهند.

ضرورت مراجعه کارمندان شیفت کار به متخصص طب کار

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: یکی از مواردی که به افراد با کار شیفتی توصیه میشود مراجعه به متخصص طب کار است زیرا تنظیم برنامه شیفت کاری و هم چنین آشنایی با بیماری‌هایی که در شیفت کاری تشدید می‌شود، کمک شایانی به کارمندان است، علاوه بر این عوارضی مانند اختلالات روانی، خلقی و سایر عوارض از تاثیرات اختلال خواب است که باید صاحبان مشاغل به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و با متخصص طب کار مطرح کنند.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از بروز حوادث ناشی از اختلال خواب در مشاغل حساس،  حدود ده سالی است برای رانندگان حرفه‌ای برنامه مشخص و مدونی شامل معاینات کامل پزشکی از جمله بررسی اختلالات خواب اجرا می‌شود که طی آن افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و درصورت بروز اختلال به کلینیک های خواب ارجاع داده می‌شوند.

صادق نیت در پایان  گفت: رسیدگی به اختلالات خواب با عنوان زیربنایی برای پیشگیری از  بیماری‌ها و مشکلات اجتماعی است که در این عرصه نیز وزارت بهداشت برنامه هایی را در نظر گرفته است، باید برای وضعیت سلامت عمومی و کیفیت خواب افرادی که شیفت کاری دارند این گروه ها به متخصصان طب کار مراجعه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند نکته مهم برای افرادی که شب کار هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..