تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسکنی برای درد مزمن کمبود معلم در مدارس/ پذیرفته شدگان آزمون استخدامی به کلاس‌های درس امسال می‌رسند؟

آزمونی که به داد کلاس‌های خالی از معلم رسید/ پذیرفته شدگان آزمون استخدامی به معلمی در سال تحصیلی آینده می‌رسند؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدت هاست بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مطرح می‌شود موضوعی که پیامد آن کلاس‌های خالی از معلم یا به کارگیری معلمانی با صلاحیت حرفه‌ای کمتر از حد استاندارد برای پر کردن کلاس‌های درس است؛ روش‌هایی که نه سودی برای دانش آموزان و نه معلمان دارد، اما سیاست‌های بدون آینده نگری گذشته این بحران را ایجاد کرده و آموزش و پرورش ناگزیر به استفاده از سازوکار‌هایی با ضریب خطای بالا شده است.

چندی است این نهاد تعلیم و تربیت برای جبران خلا نیرو،  آزمون استخدامی را مسکنی برای این درد مزمن می‌داند و علی رغم انتقاداتی که به این روش جذب و به اصطلاح فست فودی وارد است؛ آموزش‌های یکساله معلمان در دانشگاه فرهنگیان را مورد توجه قرار گرفته است.

جدیدترین آزمون استخدامی نیمه تیرماه برای جذب حدود ۱۸ هزار نیرو در شغل‌های مختلف آموزشی به ویژه معلمان ابتدایی برگزار شد؛ آزمونی که زمزمه برگزاری آن از دی ماه مطرح شد، اما با توجه به گره‌های اداری برای اخذ مجوز آزمون استخدامی، سرانجام این آزمون به همراه آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد.

چالشی به نام دوره‌های مهارت آموزی

با مطرح شدن اخذ مجوز برای آزمون استخدامی و گسیل شدن جمعیتی مشتاق برای ورود به آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های همیشگی چگونگی برگزاری دوره‌های مهارت آموزی مطرح شد؛ دوره‌هایی که به اذعان مسئولان دانشگاه فرهنگیان، مجری این طرح، به طور قطع قابل قبول نیست، اما برای جبران کسری نیرو به آن نیاز داریم.

پیش از برگزاری آزمون استخدامی حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره آمادگی برای دوره‌های مهارت آموزی گفت: چندین سناریو برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است و با توجه به تصمیم آموزش و پرورش پیش می‌رویم هرچند معتقدیم حداقل دوره‌های سه تا چهار ماهه برای تربیت اولیه معلم نیاز است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که تا زمان برگزاری آزمون هنوز تصمیم قطعی برای دوره‌های مهارت آموزی از سوی آموزش و پرورش وجود نداشت از طرفی قرار بر این بود تا بخشی از خلا نیرو به کمک همین آزمون‌ها جبران شود.

آینده مبهم آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در حالی نیمه تیرماه آزمون استخدامی برگزارشد که نه شفاف سازی برای دوره‌های مهارت آموزی وجود داشت و نه اینکه زمان دقیق اعلام نتایج این آزمون مشخص شده بود و کلاس های درس سر درگم بروکراسی‌های اداری برای ساماندهی نیرو طی امسال و سال های آتی بودند.

دو سه روز پیش بود که حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش زمان زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی را منوط به بخشنامه سازمان اداری استخدامی دانست و علت اعلام نشدن تاریخ دقیق را همین موضوع اعلام کرد.

بعد از این اظهارات اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره زمان اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی که چندی پیش برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قول سازمان سنجش نتایج اولیه دو برابر ظرفیت نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: از نیمه مرداد ماه تا 25 شهریور معاینه، مصاحبه و گزینش پذیرفته‌ شدگان آزمون استخدامی را انجام می‌دهیم و پس از آن از دو برابر ظرفیت اعلام شده، افراد واجد شرایط انتخاب و تا اواسط شهریور ماه به سازمان سنجش اعلام می‌شود تا اسامی پذیرفته شدگان نهایی را اعلام کنند.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش درباره زمان به خدمت گرفتن این افراد گفت: پذیرفته شدگان از اول مهرامسال تا مهر سال آینده در کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهارت آموز شرکت خواهند کرد و پس از آن از مهر 98 در مدارس کشور به عنوان معلم پذیرفته می‌شوند.

با وجود این اظهارات باید منتظر شروع دوره‌های مهارت آموزی بود و دید این برنامه ریزی‌ها در مقام اجرا هم به خوبی پیش خواهند رفت یا خیر و آیا تامین نیروی انسانی با این سازوکار به سر منزل مقصود می‌رسد؟

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسکنی برای درد مزمن کمبود معلم در مدارس/ پذیرفته شدگان آزمون استخدامی به کلاس‌های درس امسال می‌رسند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..