تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برترین استارتاپ‌های یونیکورن نوظهور سال ۲۰۱۸

فهرست بهترین یونیکورن‌های جدید سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد استارتاپ‌های موفق، چگونه در حال تغییر دادن شیوه‌های سنتی کسب‌وکار هستند.

شاید امروزه کسب ارزش یک میلیارد دلاری پدیده‌ی نادری محسوب نشود، ولی هنوز اکثر استارتاپ‌ها آرزو دارند عنوان «یونیکورن» را از آن خود کنند. شاید به این دلیل که یونیکورن بودن، به‌نوعی سیگنال موفقیت را ارسال می‌کند و مسیر IPO آینده را هموار می‌کند. سال ۲۰۱۸، ۳۰ یونیکورن جدید به دنیای استارتاپ‌ها افزوده شد، ولی ازاین‌بین برخی شرکت‌ها با ایده‌های نوآورانه و پیاده‌سازی هوشمندانه‌ی فناوری‌های مدرن، توجه جهان را معطوف به خود کرده‌اند.

Babytree

Babytree، یک سرویس جامع مراقبت از کودک است که هم والدین پرمشغله و هم پرستاران حرفه‌ای کودک از آن منتفع می‌شوند. درواقع این سرویس به خانواده‌های چینی کمک می‌کند به تمام نیازهای فرزند خود از بدو تولد تا دوران کودکی، رسیدگی کنند. Babytree در سال ۲۰۰۶ توسط بائو شو که از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده بود، در شهر پکن تأسیس شد و در طول سال‌ها به رشد خود ادامه داد تا جایی که نظر سرمایه‌گذارانی نظیر ماتریکس پارتنرز و TAL Education Group را به خود جلب کرد.Babytree

موفقیت واقعی Babytree در سال ۲۰۱۵ رقم خورد، یعنی زمانی که دولت چین سیاست «تک‌فرزندی» را تغییر داد. تعداد کاربران سایت Babytree در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ میلیون نفر رسید. سال ۲۰۱۸ نیز پس از یک دوره جذب سرمایه از شرکت‌هایی نظیر علی‌بابا، ارزش خود را ۲۰۰ میلیون دلار دیگر افزایش داد و به یک یونیکورن تبدیل شد.

Discord

اپلیکیشن چت ویدیویی دیسکورد (Discord)، برترین برنامه‌ی موردعلاقه‌ی گیمرهای آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر است. زمانی که استن ویشنوسکی، در استارتاپ بازی‌های ویدیویی OpenFeint کار می‌کرد، به این ایده رسید که گیمرها به یک اپلیکیشن چت ویدیویی نیاز دارند که در زمان بازی، در چت روم‌های آن بتوانند با امنیت استراتژی‌های خود را با یکدیگر مطرح کنند. پس‌ازاینکه شرکت OpenFeint در سال ۲۰۱۲ تعطیل شد، ویشنوسکی کار خود را به‌عنوان مدیرعامل استارتاپ جدید آغاز کرد و جیسون سیترون نیز به او کمک کرد اپلیکیشن موردنظر خود را توسعه دهد. آن دو در سال ۲۰۱۵ نخستین نسخه از برنامه‌ی خود را عرضه کردند و متوجه شدند که گیمرها، به یک رابط کاربری سبک و آسان نیاز دارند. دیسکورد در طول سال‌های بعد به‌سرعت رشد کرد. تعداد کاربران این برنامه در سال ۲۰۱۷ به ۴۵ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۸  به ۱۳۵ میلیون نفر افزایش یافت. ماه آوریل سال ۲۰۱۸ ، شرکت دیسکورد ۱.۶ میلیارد ارزش‌گذاری شد و این‌زمانی بود که  آن‌ها هنوز دور جدید جذب سرمایه‌ی خود را (۵۰ میلیون دلار) تکمیل نکرده بودند.

Hellobike

Hellobike

سال ۲۰۱۶، هان مای تصمیم گرفت شغل خود را در شرکت علی‌بابا رها کند و استارتاپ اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ را راه‌اندازی نماید. گرچه پیش از هلوبایک، شرکت‌های چینی مشابهی وارد بازار شده بودند، ولی این استارتاپ با متمرکز شدن روی شهرهای کوچک‌تر، به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد. سال ۲۰۱۷ هلوبایک با جیانگ سو، یکی دیگر از شرکت‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه ادغام شد. از آن زمان هلو بایک به‌سرعت و بدون هیچ مشکلی در حال رشد بوده و حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه، از شرکت‌هایی مانند  Fosun Group و WM Motor و Ant Financial جذب کرده است. ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، هلوبایک با دریافت ۳۱۹ میلیون دلار، سری F سرمایه‌گذاری خود را تکمیل کرد و یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

مقالات مرتبط:Gett

داشتان استارتاپ گت از جایی شروع شد که دو کارآفرین به نام‌های دیو وایسر و روی مور، از اینکه باید مدت‌زمانی طولانی منتظر تاکسی می‌ماندند، خسته شده بودند. آن‌ها تصمیم گرفتند استارتاپی راه‌اندازی کنند که به سرعت کاربران را به رانندگان تاکسی متصل کند. گرچه لندن یکی از اولین شهرهایی بود که خدمات گت را دریافت کرد، اما این شرکت در سال ۲۰۱۲ به بازارهای آمریکا و روسیه نیز راه یافت. سال ۲۰۱۶، آن‌ها مشارکت خود را با فولکس‌واگن اعلام کردند و با دریافت ۳۰۰ میلیون دلار، به این شرکت آلمانی کمک کردند بخش «سواری اشتراکی» خود را راه‌اندازی کند. سال ۲۰۱۷، گت استارتاپ سفر اشتراکی جونو (Juno) واقع‌شده در نیویورک را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و به‌این‌ترتیب، مرزهای فعالیت خود را تا حدود زیادی گسترش داد. استارتاپ گت در ماه ژوئن ۲۰۱۸، ۱.۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

DoorDash

DoorDash

دوردش (DoorDash) در سال ۲۰۱۴ توسط یک گروه چهارنفره از فارغ‌التحصیلان استنفورد تأسیس شد و قرار بود نقشی شبیه به شرکت Postmates را برای کسب‌وکارهای کوچک داشته باشد. اما رشد سریع این شرکت باعث شد خدمات خود را به شرکت‌های بزرگ‌تر نیز ارائه کند. در آغاز سال ۲۰۱۸، استارتاپ دوردش در ۲۸ ایالت آمریکا و چهار شهر بزرگ کانادا سرویس‌های خود را عرضه می‌کرد. در سال جاری دوردش با شرکت‌های والمارت، ردلابستر و وندیز قرارداد بست تا غذای این شرکت‌ها و رستوران‌ها را به مشتریان تحویل دهد. ماه مارس ۲۰۱۸، ارزش دوردش به ۱.۴ میلیارد دلار رسید و این استارتاپ هم به فهرست یونیکورن‌های برتر راه یافت. دور جدید فاندینگ دوردش با سرمایه‌گذاری ۵۳۵ میلیون دلاری شرکت‌های سکوییا کپیتال و سافت بانک به پایان رسید.

Swiggy

سال ۲۰۱۴، سه کارآفرین هندی تصمیم گرفتند در شهر بنگلور، یک اپلیکیشن تحویل غذا راه‌اندازی کنند. آن‌ها کارشان را از این شهر که سیلیکون ولی هند نیز نامیده می‌شود، آغاز کردند و خیلی زود محدوده‌ی خدمات خود را به ۱۴ شهر دیگر هند گسترش دادند. این استارتاپ تاکنون از چندین شرکت وی سی بین‌المللی ازجمله نوروست ونچر پارتنرز و بسمر ونچر پارتنرز، سرمایه دریافت کرده است. ماه ژوئن ۲۰۱۸، استارتاپ Swiggy حدود ۱.۳ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و به جمع یونیکورن‌های هند پیوست.

Intercom

زمانی که بنیان‌گذاران اینترکام در دوبیلین زندگی می‌کردند، ایده‌ی یک اپلیکیشن پیام‌رسان مشتری را مطرح کردند. این اپلیکیشن برقراری ارتباط با مشتریان را در سطحی شخصی‌تر، امکان‌پذیر می‌کرد. سال ۲۰۱۱ تیم اینترکام به آمریکا نقل‌مکان کرده و شرکت جدید را در این کشور تأسیس کرد. این برنامه به‌سرعت در میان شرکت‌های سیلیکون ولی که به دنبال راهی برای بهبود خدمات مشتریان خود بودند؛ محبوبیت پیدا کرد. نخستین پشتیبان مالی اینترکام، کارآفرین مشهور امان لئونارد، بنیان‌گذار شرکت رسانه‌ی اجتماعی ایرلندی Cohort بود. پس‌ازآن اینترکام موفق شد نظر سرمایه‌گذاران بزرگی نظیر سوشال کپیتال، ایندکس ونچرز و حتی مارک زاکربرگ را جلب کند. ماه مارس ۲۰۱۸، ارزش این شرکت به بیش از یک میلیارد دلار رسید.

UiPath

UiPath

در سال ۲۰۱۲، دو بازرگان رومانیایی UIPath را باهدف ارائه‌ی خدمات اتوماسیون راه‌اندازی کردند. نرم‌افزار اتوماسیون پروسه‌ی رباتیک (RPA) به شرکت‌ها کمک می‌کند کارهای اداری و تکراری خود را به فرایندهای خودکار تبدیل کنند. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر هیتاچی، IBM و بوش از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. سال ۲۰۱۸، شرکت UiPath پارام کالون را از مایکروسافت جذب کرد تا نقش مدیر محصول را در این شرکت به عهده بگیرد. ماه مارس سال جاری، دوره‌ی B جذب سرمایه‌ی UiPath با سرمایه‌گذاری ۱۵۳ میلیون دلاری  شرکت Accel به پایان رسید و این شرکت به ارزشی بیشتر از یک میلیارد دلار دست‌یافت.

Canva

ایده‌ی نرم‌افزار کانوا (Canva) زمانی به ذهن ملانی پرکینز رسید که دانشجویان طراحی گرافیک او، نمی‌توانستند به‌راحتی مهارت‌های اصولی فتوشاپ را درک و اجرا کنند. او با همکاری کامرون آدامز و کلیف اوبریکت، نرم‌افزار ویرایش آسان عکس کانوا را برای مبتدیان توسعه داد. استارتاپ کانوا تاکنون از طرف سرمایه‌گذاران متعددی نظیر وودی هارلسون (بازیگر هالیوود) مورد استقبال قرارگرفته است. ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸، سری C فاندینگ کانوا با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری شرکت Sequoia Capital به پایان رسید. پس‌ازآن کانوا یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و قرارداد مشارکت سودآوری را نیز با دراپ‌باکس امضا کرد.

TradeShift

TradeShift

هر سه مؤسس دانمارکی تریدشیفت (Tradeshift)، زمانی که در سال ۲۰۰۹ می‌خواستند استارتاپ جدید خود را راه‌اندازی کنند، امید زیادی به پیشرفت آن داشتند. نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین تریدشیفت به کسب‌وکارها کمک می‌کند موجودی انبار خود را به‌صورت آنلاین خریدوفروش کنند و کارت‌های اعتباری شرکت را با اعتبار مجازی جایگزین نمایند. همچنین به عرضه‌کنندگان نیز اجازه می‌دهد از خدمات ابری آنها استفاده کنند. ترید شیفت که در آغاز کار خود از سرمایه‌گذاری اولیه‌ی PayPal بهره‌مند شده بود، به‌آرامی رشد کرد و به جایگاه امروزی رسید. تا سال ۲۰۱۴، خدمات تریدشیفت در بیش از ۱۸۰ کشور ارائه می‌شد و تراکنش‌های بانکی آن، سالانه به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسید. شرکت‌های مشهوری مانند امریکن اکسپرس و کانن، در فهرست مشتریان نریدشیفت قرار دارند.  سال ۲۰۱۸ این شرکت پس از جذب ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی که رهبری آن‌ها را گلدمن ساکس به عهده داشت، به ارزشی بالای یک میلیارد دلار دست‌یافت.

استارتاپ‌هایی که دیدیم، چه با رشد سریع و چه با حرکت آهسته و مداوم، هدف نهایی بنیان‌گذاران خود را محقق کرده‌اند: همه‌ی آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند. این استارتاپ‌ها با کار سخت، طرح کسب‌وکار هدفمند و البته بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، موفق شده‌اند به فهرست برترین‌ها راه پیدا کنند. حالا ادامه‌ی رشد این استارتاپ‌ها باهدف دیگری دنبال می‌شود: برگزاری عرضه‌ی عمومی سهام.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برترین استارتاپ‌های یونیکورن نوظهور سال ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..