تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقق اهداف توافق پاریس بدون پیشرفت‌ عظیم تکنولوژیکی ناممکن است

معدود سیاستمداران و مقامات برجسته‌ای بوده‌اند که نقص‌های توافق پاریس را پذیرفته باشند. اکنون، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، به این موضوع اذعان دارد.

فتیح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، در اظهار نظر تازه‌ای گفته است که اگر اعلام کند، اهداف دمایی توافق پاریس هنوز هم می‌تواند برآورده شود، بیش از حد دیپلماتیک عمل کرده است. فتیح بیرول که چندی پیش در موسسه بروکینگز حضور پیدا کرده بود، گفت که تنها تغییرات عمده‌ی تکنولوژی و سیاست‌‌گذاری دولت‌ها می‌تواند، ما را به نقطه‌ای که می‌خواهیم برساند.

کشورهای جهان در سال ۲۰۱۵ در پاریس گردهم آمدند و بر مجموعه‌ای از اهداف توافق کردند تا گرمایش زمین را در مقایسه با عصر ماقبل صنعتی، زیر ۲ درجه سانتی‌گراد نگه دارند. کشورهای عضو توافق پاریس، همچنین با چشم داشت هدفی بلندپروازانه، متعهد شدند که روند گرم شدن کره زمین را تا پایان قرن حاضر، به کمتر از ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد برسانند.

اما مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، آمارها و شواهد موجود، به‌خوبی گواه وضعیت وخیم فعلی هستند.

بیرول گفت:

می‌دانیم که چه میزان بودجه‌ی کربن باقی مانده و کافی‌ است که نگاهی به تمام پروژه‌های در دست اجرا، نوع و انتشار گازهای گلخانه‌ای آن بیاندازید. مدل‌سازی وضعیت اقلیمی سیاره، چندان دشوار نیست، فقط با چند جمع و تفریق‌ها، به‌سادگی می‌توان پی به وضعیت کنونی ببرید.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرده است که در نبود تغییرات عمده‌ی تکنولوژیکی و سیاست‌گذاری‌های لازم، روند افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۴۰ ادامه خواهد یافت. یکی از اهداف توافق پاریس، متوقف کردن روند افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا دهه‌ی ۲۰۲۰ بود. اما به نظر می‌رسد که این مهم قابل دستیابی نیست.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از مقصرینی که بیرول از آن یاد کرد، نیروگاه‌های ۲۲۰ گیگاواتی با سوخت زغال سنگ هستند که هم اکنون در آسیا در حال ساختند. او همچنین، به دو تکنولوژی اشاره کرد که می‌توانند تاثیرات مثبتی بر تغییرات اقلیمی داشته باشند: ذخیره انرژی و جذب کربن.

بیرول گفت:

با نبود پیشرفت‌های عمده‌ی تکنولوژیکی و سیاست‌گذاری‌، امکان دست یافتن به اهداف توافق پاریس، کم و کمتر می‌شود. و به‌نظر نمی‌رسد که هر دوی آن‌ها در کوتاه مدت به وقوع بپیوندند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقق اهداف توافق پاریس بدون پیشرفت‌ عظیم تکنولوژیکی ناممکن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..