تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حج واقعی برگزار نمی شود/ گر مشکلی در کشور هست مشکل از اسلام نیست بلکه از مسلمانی ماست

ساعت: 17:24 منتشر شده در مورخ: 1397/04/22 شناسه خبر: 1385693

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی،

ائمه جمعه خراسان شمالی فرارسیدن ماه دیحجه و هفته حج را مهمترین محور سخنان خود قرار دادند و بر استمرار این فریضه الهی تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  عصر اترک، امام جمعه بجنورد گفت: دنیای اسلام نتوانسته حج را به معنای واقعی برگزار کند چراکه اگر حج واقعی برگزار می شد امروزه عده ای از کشورهای به ظاهر مسلمان ذلیل کشورهای مستکبر عالم نبودند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی القعده و هفته حج اظهارکرد:  حج از ارکان دین و واجب الهی است که اسلام را به صورت عملیاتی به ما می آموزد.

 

حجت الاسلام یعقوبی افزود: برائت از مشرکان یعنی بت های زمان خود را بشناسیم و ابراهیم وار آنها را بشکنیم.

 

وی، همچنین دهه کرامت را که با میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها (اول ذی القعده) آغاز می شود را گرامی داشت و با اشاره به اینکه این مناسبت به روز دختر نامگذاری شده است، گفت: دختران ما باید به این نامگذاری پرمحتوا و این مناسبت افتخار کنند.

 

امام جمعه بجنورد، حضرت معصومه را دختری پاکدامن، بصیرتمند، غیرتمند و ولایتمند و عالمه فاضله نام برد که لازم است همه مردم به ویژه دختران این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت به میلاد حضرت امام رضا علیه السلام ختم می شود، این دو انسان برجسته اخلاقی را نمونه بارز انسان های باکرامت نام برد که در خانواده ای کریم به دنیا آمده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه مناسبت های بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامی داشت و تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش این دو نهاد هستند نیازمند توجه و رسیدگی هستند.

 

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: برخی از مددجویان بهزیستی از عدم رسیدگی مسئولان گلایه مند هستند لذا از مسئولان مربوطه می خواهیم بیشتر به این گروه مخاطبان توجه و نیازهای آنان را رفع کنند.

 

وی وظیفه تامین اجتماعی را هم امید دادن به اقشاری دانست که زمانی کار کرده اند و امروز نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

 

وی در انتها شورای نگهبان را مجموعه‌ای در تمام کشورهای پیشرفته دانست و خاطرنشان کرد: ۳ وظیفه تفسیر قانون اساسی، نظارت بر قوانین مجلس و انطباق با شرع و قانون اساسی و همچنین تائید صلاحیت داوطلبان برای تصدی برخی مسئولیت‌ها از وظایف اصلی این شورا است.

 

اگر مشکلی در کشور هست مشکل از اسلام نیست بلکه از مسلمانی ماست

 

 

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری جاجرم حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان جاجرم در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان جاجرم ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت:خانمی که حجابش را رعایت کند خداوند شادابی زیبایی های اورا نگه می دارد.

وی با اشاره به روز شورای نگهبان ابرازداشت:شورای نگهبان به عنوان عالم و ناظر دین وظیفه اش این است که قوانین مجلس را با اسلام تطبیق دهد.

حجت الاسلام موسوی گفت: در شهرستان ما به برکت کارخانه ی آلومینا خیلی از مسائل مربوط به بیمه ی تامین اجتماعی حل شده است اما انتظار مردم از بیمه ی تامین اجتماعی بیشتر از اینهاست.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی در کشور است مقصر اسلام نیست بلکه از مسلمانی ماست افزود :  امروز اگر گرانی و مشکلات اقتصادی است از بی تدبیری ماست.

امام جمعه شهرستان جاجرم با اشاره به دسیسه های دشمنان اسلام در ناآرامی های اخیر بیان داشت:دشمنان از بی تدبیری مسئولین سوءاستفاده میکنند و دست به دست هم داده اند و شمشیر را از رو بسته اند که در ایران ناآرامی ایجاد کنند، اما بدانند ملت ایران بصیر هستند و از دین و کشور خودشان با تمام قدرت دفاع خواهند کرد .

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اشاره به فرا رسیدن موسم حج گفت: حج مرکز پاکی هاست که باید روح و بدن و زندگی را پاک کرد، کسانی که به حج می روند قبلش باید قرضهای خود را به مردم بدهند و خمس و زکات مالشان را پرداخت کنند.

وی خطاب به کسانی که به حج اعزام می شوند اظهار داشت:سعی کنید از حواشی بزنید و به امورات اصلی برسید،جوری نباشد که سوغاتی ها و ولیمه ها چیزی برابر هزینه ی حج باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به روز ولادت حضرت معصومه که به عنوان روز دختر نامگذاری شده بیان داشت:دختران ما امروزه باید الگوی خود را حضرت فاطمه ی معصومه قرار دهند و از قدار دادن الگوهای غربی پرهیز کنند.

وی با اشاره به ویژگی های دختر نمونه  افزود: دختران ما باید عصمت و پاکی داشته باشند و از جهل و نادانی دور باشند،دختر نمونه باید در نزد خدا جایگاه داشته باشد و مایه ی تقرب الی الله باشد و دختری انقلابی باشد نه دختری که در خیابان ها و کوچه ها دلربایی کند.
 
انتهای پیام

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حج واقعی برگزار نمی شود/ گر مشکلی در کشور هست مشکل از اسلام نیست بلکه از مسلمانی ماست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..