تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهار طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرمان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا جزینی‌زاده  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در جلسه ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک حدود یک ماه پیش در پارک ملی خبر گزارش شد اظهارداشت: این ویروس معمولا از مرز‌های شرقی وارد کشور شده و عمده‌ترین عامل ایجاد این بیماری ورود دام قاچاق به کشور است.

وی با اشاره به اینکه اگر واکسیناسیون این دام به صورت کامل انجام نشود امکان فراگیر شدن این بیماری وجود دارد افزود: پس از مشاهده علائم این بیماری در استان کرمان اقدامات زیادی انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه آماده باش کلیه پرسنل اجرائی و اداری و اعزام سریع نیرو‌های اجرایی سراسر استان به منطقه از جمله اقدامات انجام شده است گفت: ضد عفونی و پاک‌سازی همه منابع آبی و آبشخورها، پیگیری واکسیناسیون دام‌های اهلی در منطقه، پایش دام‌های اهلی و ضدعفونی مدخل‌های ورودی پارک ملی خبر از جمله اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ لاشه آلوده شناسایی و سوزانده و دفن شده است بیان کرد: ۲۳ منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع و ۴ میلیون هکتار سطح مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست استان است که باید پایش شوند.

جزینی‌زاده با بیان اینکه احتمال آلوده‌شدن این مناطق نیز وجود دارد گفت: خوشبختانه بیماری در استان کرمان تاکنون کنترل و مهار شده است.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی و دوباره این بیماری در استان در نیازمند اعتبار و منابع لازم جهت تامین تهیه امکانات لازم، چون علوفه سالم هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی همکاری خوبی در این زمینه داشته است گفت: خوشبختانه این بیماری، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، اما انسان می‌تواند ناقل این بیماری باشد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه فتحعلی حمزه‌جواران فرماندار شهرستان بافت در این جلسه نیز با انتقاد از انتشار اخباری در زمینه انتشار و شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه اظهارداشت: این خبر بدون هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با این حوزه منتشر شد.

وی با اشاره به تبعات انتشار این خبر در منطقه و در بین مردم گفت: انتشار این خبر به این صورت باعث نگرانی و کاهش امنیت روحی و روانی مردم منطقه شده است.

فرماندار شهرستان بافت با انتقاد به اظهاراتی در زمینه عدم تشکیل ستاد بحران بیان کرد: بلافاصله پس از اطلاع از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه در ۱۰ تیرماه ستاد بحران شهرستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ی

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان کرمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهار طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..