تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهریار ربیعی، مهندس ایرانی گوگل به فیسبوک پیوست

فیسبوک شهریار ربیعی، رئیس تیم طراحی و توسعه‌ی تراشه‌ی گوگل را به منظور پیشبرد اهداف خود در تولید تراشه‌ی اختصاصی به خدمت گرفت.

گوگل که تا به امروز چند تن از کارمندان سابق اپل در بخش طراحی تراشه را به منظور ساخت پردازنده‌های اختصاصی به خدمت خود در آورده بود، این‌بار یکی از نیروهای خود در این بخش را به رقیبی دیگر واگذار کرد.

به گزارش بلومبرگ، فیسبوک، شهریار ربیعی را به سمت رئیس بخش توسعه‌ی تراشه‌ی خود منصوب کرده است. آن‌چه از پروفایل لینکدین شهریار ربیعی مشخص است، نامبرده در شرکت گوگل وظیفه‌ی هدایت تیم طراحی تراشه‌ی دستگاه‌های گوگل را بر عهده داشته است. تیمی که یکی از اولین تراشه‌های ثبت تصویر اختصاصی گوگل به نام پیکسل ویژوال کور را طراحی کرد. این تراشه به برنامه‌های متفرقه مانند اینستاگرام امکان ثبت عکس با کیفیت +HDR را می‌دهد. او که تا هفته‌ی پیش در خدمت گوگل بود، حالا به بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا پیوسته است.

شهریار ربیعی

فیسبوک از چند ماه پیش اقداماتی انجام داد که نشان از تمایل آن به توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی داشته است. به طور مثال، وقتی این شرکت فراخوانی جهت فعالیت در تیمی جدید را منتشر کرد، یکی از ردیف‌های شغلی، مدیریت بخش سیستم روی تراشه، فیرمور و توسعه‌ی درایور ذکر شده بود.

مقاله‌های مرتبط:

با اینکه فیسبوک یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌رود، مانند اپل یا سایر غول‌های فناوری به تولید سخت‌افزار شهرت ندارد. به خدمت گرفتن فردی که در سوابق کاری خود، تیم تراشه‌ی گوگل را رهبری کرده است، می‌تواند فیسبوک را در رسیدن به اهداف خود یاری کرده و  انجام پروژه‌‌های این شرکت در زمینه‌ی تولید تراشه را شتاب ببخشد.

فیسبوک تا کنون در مورد تیم جدید و عضویت ربیعی در آن اظهار نظری نکرده است؛ بنابراین هنوز نمی‌توان در مورد تصمیم این شرکت در خصوص ساخت تراشه‌ی اختصاصی نظر قطعی داد؛ اما بر اساس آن‌چه که پیش‌تر در گزارش‌ها آمده بود، فیسبوک قصد توسعه‌ی یک تبلت برای تماس‌های ویدیویی و یک اسپیکر هوشمند را دارد. بنابراین، ممکن است برنامه‌ی احتمالی فیسبوک برای تولید تراشه‌ی اختصاصی جهت به‌کارگیری در این دستگاه‌ها باشد. همچنین ممکن است این شرکت بخواهد تراشه‌هایی را جهت استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس تولید کند. چیزی که در حال حاضر مشخص است، فیسبوک با استخدام شهریار ربیعی گام جدیدی در راستای پیشبرد اهداف خود در زمینه‌ی توسعه‌ی تراشه برداشته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهریار ربیعی، مهندس ایرانی گوگل به فیسبوک پیوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..